דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה מוסדות בריאות שיקום נפשי – איך עושים זאת?
שיקום נפשי – איך עושים זאת?
נדב 22/09/14 |  צפיות: 13024

החיים הם מורכבים מאוד. המורכבות של החיים היא מה שמאפשר לנו לחוש אושר ושמחה. מורכבות זו יכולה להוות גם מקור לסבל רב. כך יש אנשים שיכולים לחוש מצוקה רבה ובעקבותיה לחוות משבר נפשי. לאחר משבר נפשי של חרדה קשה או דיכאון כל אחד מאתנו זקוק לתקופת התאוששות. לעיתים המשבר יכול להיות מאוד אקוטי וקשה והוא יצריך אשפוז וטיפול תרופתי. לאחר המשבר כדאי לנו להתמודד עם השיקום שלנו בעזרת חברים ובני משפחה. שיקום נפשי מצריך תמיד סביבה תומכת ומכילה.

שיקום נפשי – תפקיד המשפחה

שיקום נפשי ללא עזרת המשפחה של החולה הוא כמעט משימה בלתי אפשרית. אם אנחנו רוצים שבן או בת המשפחה שלנו יתאוששו מהמשבר הנפשי שלהם אנחנו חייבים לטפל בהם ברגישות רבה ובהבנה. התמיכה המשפחתית היא מה שיאפשר לבן המשפחה שלנו לחזור ולעמוד על הרגליים. כאשר אח שלנו או הבת שלנו יקבלו מאתנו תמיכה אנחנו חייבים לגלות כלפיהם סבלנות רבה ורגישות. הסובלנות שלנו והסבלנות שלנו יאפשרו לקרוב המשפחה שלנו לחזור ולהרגיש בטוח ביכולות האישיות שלו.

שיקום נפשי – תפקיד המסגרת הטיפולית

בכל תהליך של שיקום נפשי יש צורך במסגרת טיפולית. יש הרבה סוגים שונים של מסגרות טיפוליות. מסגרת טיפולית יכולה להיות טיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי. מסגרת זו יכולה להיות גם שילוב של טיפול תרופתי וטיפול על ידי שיחות. הצוות המטפל יוכל להכיל את הכאב של בן המשפחה שלנו ואת הסבל הרב שלו. המטרה של המסגרת הטיפולית היא לסייע בצמיחה נפשית ובהתאוששות. צמיחה זאת יכולה להיות תהליך איטי מאוד. תהליך זה יהיה בעל עליות וירידות וייתכן אף שהוא יימשך לאורך כל החיים. שיקום נפש לאחר טראומה או לאחר התקף של דיכאון הוא משימה לא פשוטה והיא מצריכה הרבה תקווה והרבה אמונה בכוח הריפוי של החיים עצמם.

לסיכום, ניתן לומר שמשבר נפשי הוא אחד הדברים הכי כואבים שאנחנו יכולים לחוות במהלך החיים שלנו זה משבר נפשי. משבר נפשי יכול לגרום לנו לחוש מצוקה רבה וחוסר כוחות לחיות. עזרה נכונה ומטיבה מצד בני המשפחה שלנו ומצד אנשי מקצוע תוכל לאפשר לנו להחזיר את החיים שלנו למסלול הנכון. ללא עזרה נאותה שתכיל, תבין, תנחם ותטפל בנו לא נוכל להתמודד עם הקושי הרב אותו אנחנו חווים מדי יום. אם אנחנו רוצים להרגיש יותר טוב או שבן המשפחה שלנו ירגיש יותר טוב אנחנו לא צריכים לפחד לבקש עזרה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נדב


 


מאמרים נוספים מאת נדב
 
ייעוץ סביבתי וקידום הבנייה שלנו
אז איך ייעוץ סביבתי יכול לקדם את תהליך הבנייה של הבית שלנו? כאשר אנחנו בונים בית אנחנו נדרשים להנפיק שלל אישורים והרשאות ממוסדות המדינה. בשביל שהבית שלנו יהיה בנוי בצורה איכותית ויזכה לאישורים של מוסדות המועצות המקומיות והמדינה אנחנו חייבים לקבל אישורים אודות זיהום הקרקע ואודות זיהום המים והאוויר שיש באזור הבית שלנו ובקרקע עליה אנחנו רוצים לבנות

שיקום נפשי – איך עושים זאת?
בכל תהליך של שיקום נפשי יש צורך במסגרת טיפולית. יש הרבה סוגים שונים של מסגרות טיפוליות. מסגרת טיפולית יכולה להיות טיפול פסיכולוגי או טיפול תרופתי. מסגרת זו יכולה להיות גם שילוב של טיפול תרופתי וטיפול על ידי שיחות. הצוות המטפל יוכל להכיל את הכאב של בן המשפחה שלנו ואת הסבל הרב שלו. המטרה של המסגרת הטיפולית היא לסייע בצמיחה נפשית ובהתאוששות.

יועץ ביטוח – למה כדאי לנו שיהיה לנו יועץ ביטוח?
בחיים אין לנו בטחונות, אנחנו יכולים יום אחד להיפצע או לחלות, הבית שלנו יכול להיהרס בשריפה והאוטו שלנו יוכל להיגנב. אם אנחנו רוצים בכל זאת להיות בטוחים שלא משנה מה תמיד תהיה לנו רשת ביטחון אנחנו חייבים לעשות ביטוח.

הכול על בניה אקולוגית
רובנו רגילים לחשוב שכאשר אנחנו בונים בית אנחנו מזיקים לנוף הטבעי ולסביבה. כאשר אנחנו בונים למשל בניינים גדולים מאוד אנחנו פוגעים במארג החיים בסביבה בה הבניין מוקם. אז זהו אפשר גם אחרת! בניה אקולוגית היא בניה אשר מתחשבת בטבע ומגנה עליו. בניה אקולוגית עושה שימוש בחומרים טבעיים ומתכלים ועיצוב המבנה עצמו הוא כזה שלא פוגע במארג החיים אלא משתלב בו. בנייה מסוג זה היא חדישה מאוד והיא יכולה להפוך את העולם שלנו לעולם ירוק יותר ונעים יותר למחייה. כאשר אנחנו בוחרים לבנות בבנייה אקולוגית אנחנו בוחרים בחיים ו

למה כדאי לנו לקחת משכנתא?
31/07/14 | משכנתא
אנחנו רוצים שיהיה לנו בית משלנו. תמיד רצינו בית משלנו עוד מאז שהיינו ילדים קטנים. יש רק בעיה אחת קטנה – הבית שאנחנו כל כך רוצים לעצמנו ולמשפחה שלנו הוא יקר מאוד. כמעט יקר מדי ואנחנו לא יכולים כל כך להרשות אותו לעצמנו. אז זהו, אם ניקח משכנתא (הלוואה לקניית בית) מהבנק נוכל להרשות לעצמנו לקנות את הבית שתמיד חלמנו עליו ורצינו אותו. הבית בו אנחנו רוצים להקים את המשפחה שלנו ולגדל אותה. אז למה כדאי לנו לקחת משכנתא? כי היא תאפשר לנו להיות בעלים של בית פרטי משלנו- בדיוק כמו שתמיד רצינו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI