דף הבית אימון אישי אימון לכסף הפחד להעיז
הפחד להעיז
ניר נגר 02/10/14 |  צפיות: 3246
מחר העם היהודי ייכנס ליום הקדוש ביותר, יום הכיפורים!

לפי המסורת היהודית ביום זה אלוהים גוזר את דיננו ומה יהיה איתנו בשארית חיינו, הפחד מה יהיה פסק הדין, מחלחל, ברוב העם.

ובכל זאת, אני רוצה לשוחח איתכם על פחד אחר! הפחד להעיז…

ביום הכיפורים שיגיע אנחנו נדרשים לעשות חשבון נפש פנימי עם עצמנו, ולהבין! מה ניהל  אותנו בשנה שעברה, הפחד אותנו או אנחנו את הפחד?

  • האם נתנו לחלומות שלנו להמריא?
  • האם השקענו והרחבנו את העסק שלנו למחוזות חדשים?
  • האם מימשנו את מי שאנחנו?
  • האם החלטנו לעשות יותר, בשביל ההגשמה העצמית שלנו? ועשינו?
  • האם שברנו את החסם היום יומי בעשייה בעסק שלנו, ויצאנו מאותה הנחה, שאנחנו לא יכולים?
  • האם שיפרנו? הגדלנו? הרווחנו הרבה יותר? צחקנו? נהנינו? פיתחנו? התרחבנו?
  • אחת מהפרדיגמות היותר מפחידות הן אלה שאומרות לנו שאסור לנו לפנטז! כן! לפנטז את החלום הגדול ביותר שהתודעה שלכם מעלה על נפשיכם, שכן כל החיים תיכנתו אותנו להיצמד לרציונאל, לכאן ועכשיו, לא להתפזר יותר מידי עם המחשבות שלנו למה שאנחנו רוצים באמת.

    בוב פרוקטור, אחד מהמנטורים המובילים בעולם, מתאר את שלושת הרגליים למימש הפנטזיות שלנו, הקודקודים מזינים אחד את הקודקוד שבא אחריו, במעגל ששאינו נגמר:

    א.      הפנטזייה שלכם – דמיינו אותה, תנו לתמונות במוח שלכם לרוץ, חייכו, תפנימו שתוכלו להשיג את הפנטזייה אולטמטיבית בחיים שלכם (להרוויח מליון שקל בשנה, לטוס מסביב לעולם ועוד)

     

    ב.      התיאוריה להגשים – לאחר שפינטזתם אתם מעבירים את הפנטזייה הזאת לפסים מעשיים יותר, איך אני משיג וממש את אותה פנטזייה, אתם יודעים שחשיבה זאת העבודה הכי קשה שיש? אבל אותה חשיבה תוריד את אותה פנטזייה מדמיון למציאות, עם תוכנית פעולה שניתן לקיים אותה.

     

    ג.       המעשים שלכם – לאחר שהבנו את התיאוריה  ואת הפאזל המעשי שנדרש לבצע על מנת להגיע לאותה פנזטייה, אנחנו צריכים לעשות! המעשים שלנו יזינו את אותה תיאוריה, ואותה תיאוריה תקרום עור וגידים, לכיוון מימוש אותה הפנטזייה שלנו.

     

    למעשה אלו 3 רגליים שמזינות אחת את השנייה: פנטזייההתיאוריה שניתן לממש את אותה פנטזייה, המעשים שלנו למימוש אותה תיאוריה, וחוזר חלילה (ראו איור מצורף)

     

     

     

     

    אני נתקל בהמון בעלי עסקים שלא מאמינים בעצמם, שלא "מפנטזים" על הפוטנציאל הטמון בהם.

    כשאני שואל את בעל העסק במסגרת בניית האסטרטגיה העסקית (שירות שניתן גם במסגרת מועדון חוד החנית ) כמה הוא הולך להרוויח בחודש ? בשנה? עוד 3 שנים? המספרים שאני מקבל הם צנועים, מאוד צנועים ביחס לפוטנציאל הגלום בעסק.

    אל תפחדו לפנטז, לפרוט את זה לתוכנית עבודה, ואז לעשות! הפוטנציאל האין סופי טמון בכל אחד מאיתנו, אנחנו רק צריכים, להפסיק לפחד, ולהעיז יותר, ולעשות יותר!

     

    ביום הכיפורים הזה שיגיע, עשו חשבון נפש בינכם לבין עצמכם, כמה פחדתם בשנה שחלפה?

    לפי התשובה שתתנו לעצמכם, בקשו מכם, את אותה סליחה עלומה…


    דירוג המאמר:

    תגיות של המאמר:

     ניר נגר


     


    מאמרים נוספים מאת ניר נגר
     
    ואיפה אתם נמצאים בטיפוס לאותה גבעה?
    פיסגה של הר גבוה ונישא תמיד נתפס בעיני כמשהו נשגב… העמידה בתחתית ההר כשהצוואר שלנו מתוח למעלה, העיניים שלנו נוצצות והלב פועם. אני יכול לחלק אותנו, בעלי העסקים ל 3 סוגים: הסוג הראשון: כאלה שיעמדו בתחתית ההר יביטו למעלה, ויגידו לעצמם, בלחישה, לשם אני לא עולה! הסוג השני: יהיו אלה שיגידו לעצמם, אני יכול! אני רוצה לנסות להגיע לפסגה, אם לא עכשיו, אימתי? והם מתחילים לטפס, ונעצרים! הסוג השלישי: הם אלה שהחליטו להגיע לפיסגה, הכי גבוה שאפשר! והגיעו! ואיפה אתם מקטלגים אתכם ואת העסק שלכם????

    הפחד להעיז
    מחר העם היהודי ייכנס ליום הקדוש ביותר, יום הכיפורים! לפי המסורת היהודית ביום זה אלוהים גוזר את דיננו ומה יהיה איתנו בשארית חיינו, הפחד מה יהיה פסק הדין, מחלחל, ברוב העם. ובכל זאת, אני רוצה לשוחח איתכם על פחד אחר! הפחד להעיז… ביום הכיפורים שיגיע אנחנו נדרשים לעשות חשבון נפש פנימי עם עצמנו, ולהבין! מה ניהל אותנו בשנה שעברה, הפחד אותנו או אנחנו את הפחד? ביום הכיפורים הזה שיגיע, עשו חשבון נפש בינכם לבין עצמכם, כמה פחדתם בשנה שחלפה? לפי התשובה שתתנו לעצמכם, בקשו מכם, את אותה סליחה עלומה…
         
     
    שיווק באינטרנט על ידי WSI