דף הבית אימון אישי אימון אישי דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמוד
דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמוד
אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il 25/11/14 |  צפיות: 3392
דיכאון פרידהמקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית,דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמודדות עם כאב פרידהקשה,

אליעד: אזתראה, אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: נראה לישהבנתי

אליעד: עכשיותסתכל, בנוסף לכל זה יש פה עוד סיפור, מה הסיפור הנוסף? בנוסף לכל זה אם אני אשאלאותך האם אתה חושב שהסיבה שבגללה היא לא רוצה אותך, האם אתה חושב שזה עבורה חסרון?כן, בגלל זה היא לא רוצה אותך. האם אתה באמת חושב שיש בך חסרון על זה שאתה רוצה אתמה שהיא לא רוצה שתרצה? תגיד לי, לא.

ש: עוד פעם,עוד פעם, מה?

אליעד: אתהרוצה איקס? היא אומרת לך תקשיב, זה חיסרון שאתה רוצה את האיקס הזה, בגלל זה אני לארוצה אותך. נכון? אנחנו מדברים על הדבר הידוע. נכון?

ש: כן

אליעד: יפה,עכשיו היא חושבת שזה חיסרון שאתה רוצה ושהיא לא רוצה שתרצה את זה?

ש: כן

אליעד: יפה,האם אתה חושב שזה חיסרון? אם היית עם קרניים על הראש, היית חושב שזה חיסרון?

ש: כן

אליעד: אם אתהרוצה את מה שאתה רוצה והיא לא רוצה שתרצה את זה. אתה חושב שזה חיסרון? יש שתיאפשרויות או שכן או שלא. בסדר? עכשיו, אם אתה חושב שזה חיסרון שאתה רוצה את מה שאתהרוצה, זאת אומרת שאם היא אומרת לך אני לא רוצה אותך היא בעצם מזכירה לך את החיסרוןהזה. נכון?

אם תגיד, לא,אני לא חושב שזה חיסרון ואני שלם עם זה. סבבה, אבל אז בעצם, למרות שאתה שלם עםהחיסרון הזה, זה גורם לך להרגיש רע עם עצמך על זה שיש לך חיסרון, שאתה לא חושב שהואחיסרון ובגלל זה בעצם דופק אותך בסה"כ הכללי. זאת אומרת בעצם רע לך מול המציאות, לארע לך מולה, זה לא שאתה אומר, היא הזכירה לי את החיסרון. אתה לא חושב שזה חיסרוןאבל בעצם אתה חושב שיש בך חיסרון מעצם זה שיש בך משהו שבגללו לא רוצים אותך. אתההבנת?

אם אתה חושבשזה חיסרון, אז היא בעצם מזכירה לך את החיסרון שלך ואם אתה חושב שזה לא חיסרון. אזבעצם, בסך הכל הסופי, אם היא לא רוצה אותך, זה אומר שגם אם יש בך יתרון, בגללהיתרון היא לא רוצה אותך ואז מזה משנה?

ש: בסך הכלהכללי היא לא רוצה

אליעד: נגידשאתה מאוד עשיר ואתה לא חושב שזה חיסרון להיות עשיר ומישהי אומרת לך אני לא רוצהאותך כי אתה מאוד עשיר. אז אתה אומר, אוקי, אני לא רוצה לוותר על זה, אני לא רוצהלוותר על הכסף שלי בגלל שזה תורם לך אבל מהיבט מסוים זה גם חיסרון כי הנה, בגלל זהלא רוצים אותי. זאת האמת, מה לעשות. מהיבט מסוים. עכשיו, תראה, מזה בעצם אומר בסה"כהסופי? שברגע שהיא לא רוצה אותך או פחות רוצה אותך או וכו' וכו', זה בעצם אומר שהיאמזכירה לך את החסרונות שלך. זה מה שזה אומר

ש: אפשרלהוסיף איזה משפט?

אליעד: כן,עכשיו תוסיף

ש: אני, זהמתחבר לי לעניין שהיא בעצם אומרת, היא אומרת תשמע, לך יש איזשהו חיסרון שבגללו אניאומרת טוב, אני אוותר על היתרונות שאני רואה בך. היא בעצם רוצה לחתוך את הקשר כדילהגדיל את הסיכוי שהיא תמצא מישהו אחר גם עם היתרונות שיש לי, בלי החיסרון שיש לי,כאילו להחליף אותי במוצר אחר פשוט.

אליעד:אוקי

ש: אז, זהכאילו קפץ לי ממה שאמרת על ה

אליעד: אוקי,וזה בעצם אומר שהיא חושבת שהיתרונות שלך לא מספיק ייחודיים

ש: כן ויש לזהתחליף

אליעד: אושיותר מזה, היא אומרת גם אם אני יודעת שאני לא אמצא מישהו כמוך, אני עדיין מוכנהלוותר על היתרונות האלה בשביל החיסרון הזה, או במילים אחרות, היא אומרת היתרונותהאלה לא מספיק חשובים לי. או יותר נכון, היתרונות שלך הם לא מספיק יתרונות עבורה.כי אם זה יתרונות ייחודיים, אם היא אומרת לך, יש את היתרון שלך לעוד אנשים, אז זהכבר לא יתרון, יתרון פחות. אם היא אומרת, גם אם אני יודעת שאני לא אמצא את זה אצלאחרים, אני בכל זאת לא רוצה אותך, מה היא בעצם אומרת? זה לא באמת יתרון, כי אם זהבאמת יתרון היא הייתה חייבת לרצות את זה אצלך.

עכשיו תסתכל,זה עובד ככה, היא אמרה שהיא לא רוצה אותך. לא רוצה אותך, פירושו שהיא חווה בךחיסרון. היא מסתכלת עליך והיא רואה יותר חיסרון מיתרון כי אם היא הייתה רואה יותריתרון מחיסרון היא הייתה אומרת שהיא רוצה אותך. אוקי, עכשיו, תראה, ברגע שמישהובעולם, ישות כלשהי בעולם אומרת לך תקשיב, יש בך יותר חיסרון מיתרון בעיני, זה גורםלך גם לראות את זה. זה עושה לך רע. אוקי? זה גורם לך להיזכר בחסרונות שלך. יכוללהיות שאפילו זה מזכיר לך שבכלל יש לך חסרונות באופן כללי בלי קשר לזה. אתה כאילואומר היא לא רצתה אותי בגלל זה, אבל אתה בעצם אומר, כן אבל אני חושב שבכלל לא היוצריכים לרצות אותי בגלל דבר אחר. בתת מודע, בסוף הכללי, בסך הכל הכללי אתה נזכרבחוויית חסרונות.

עכשיו תראה,מה האלטרנטיבות העומדות לרשותך? קודם כל, מה האמת? שבאמת יש בך חסרונות, זאת האמת.יש בך חסרונות ומי שיסתכל טוב יכול להגיע למצב שיראה שיש בך רק חסרונות. וזה לאיהיה שקר. גם אם יש בך רק חסרונות, זה לא יהיה שקר. עצם זה שאתה קיים זה בכללחיסרון כי אתה ישות מוגדרת, כאילו אתה ביחס לשלמות, לא משנה מה תעשה אתה בחסרון.לדוגמה, אם נגיד נשים אותך ואת השלמות, לא משנה מה תנסה למכור אתה בחיסרון, נגיד,כי כל דבר שאתה מביא הוא לא מושלם.

מהיבט אחר, ישלך גם יתרונות, מהיבט אחר אין בך לא יתרונות ולא חסרונות אז זה לא משנה בכלל אם ישלך יתרונות או חסרונות. עכשיו, יש פה משחק של החיים שבו האלטרנטיבות שלך הם כאלה:יש לך אפשרות אחת להגיד, אני לא רוצה להרגיש רע מזה שהיא לא רוצה אותי ואז הדרך שלךהיא להגיד הוא ננסה למצוא את היתרונות בזה שהיא לא רוצה אותי. למה זה שהיא לא רוצהאותי זה בכלל אמור להחמיא לי? לדוגמה

בא נהפוך אתזה, למה זה שהיא לא רוצה אותי זה בכלל יכול להחמיא לי? עכשיו בא נקצין עוד יותר,למה זה שהיא לא רוצה אותי זה אומר שיש לי את החיסרון הזה והזה, למה החסרונות האלהזה בכלל יתרונות? נגיד, שאתה רשמת פה רשימת חסרונות, בא תמצא לי למה כל אחדמהחסרונות האלה זה בכלל יתרון. למה זה שאני אדם כזה וכזה זה בכלל יתרון?

איפה פה הבעיהבדרך הזאת? שאתה אף פעם לא תגיע למשהו מוחלט, אתה יכול למצוא מלא יתרונות, אתה יכוללמצוא יתרונות שאפילו יראו לך בדיוק כמו חסרונות בעוצמה. אתה יכול אפילו לשכנע אתעצמך וואלה איזה מזל היה לי שהיא לא רוצה אותי ואיזה טוב זה שהיא לא רוצה אותי וכווכו' ואתה יכול באמת להרגיש את זה.

נגיד כרגע, אםאתה תחפש יתרונות בזה שהיא לא רצתה אותך, אתה יכול למצוא אבל הם יהיו חלשים. אניאומר שאתה יכול להגיע למצב של יתרונות מול חסרונות שווים בעצמה ואתה יכול אפילולהגיע למצב שהיתרונות יותר גדולים מהחסרונות. אבל תמיד בתת מודע שלך ישב, אבל היאלא רצת אותי. גם אם כמה שאתה מרגיש עכשיו רע, אני אהפוך לך את זה לטוב, זה לא יהיהמושלם. כי תמיד תהיה נקודת מבט שאומרת: אבל יש בי חיסרון.

אני אומר עודפעם, גם אני עכשיו ייקח את הסיטואציה הזאת ויהפוך לך אותה. להביא לך, אם היא לארצתה אותי, סימן ש, ואני אביא לך את רשימת היתרונות ואיזה יתרונות אתה מרגיש מזהשהיא לא רוצה אותך. ואתה ממש תרגיש שמח, כמו שאתה מרגיש מדוכא, תרגיש שמח, נגיד,עדיין זה לא יהיה מוחלט.

עכשיו, הפתרוןהמוחלט, אם אתה אומר, אני לא רוצה להרגיש רע, אני באופן מוחלט, לא רוצה להרגיש רע,לא מוכן להרגיש אפילו טיפה אחת רע מזה שהיא לא רוצה אותי. נניח, נניח, אני אומר לךנניח, שם יש רק פתרון אחד והפתרון ללכת לאין הבדל בין דבר להיפוכו, לאין הבדל ביןיש לאין, לא יודע כלום, נגמר המשחק. לא יודע, אני לא יודע שהיא לא רצתה אותי, אנילא יודע שהיא רצתה אותי, אני לא יודע מזה טוב, לא יודע מזה רע, לא יודע מה אנירוצה, לא יודע מה אני לא רוצה, אני לא יודע כלום בכלל, נגמר המשחק.

אלא מה, שאםיגמר המשחק, לא יהיה לך רע, אם אתה תחליט לסיים את המשחק ולהגיד אין הבדל, נגמר.אבל בגלל שאתה עדיין במשחק, אז בתת מודע שלך אתה אומר רגע, אבל אם אני אגיד שאנימסיים את המשחק יהיה לי רע כי לא יהיה משחק. עכשיו בשביל לשחק את המשחק את חייבלהמשיך לחשוב על טוב ורע. אם אתה חייב להמשיך לחשוב על טוב ורע, אז מחויב המציאותשאתה תרגיש גם רע מזה שהיא לא רוצה אותך. עכשיו, השאלה מה המינונים, ועכשיו השאלההיתרונות והחסרונות. אני אתן לך דוגמה, אם נגיד עכשיו, אתה נגיד תפטר מהרע שאתהמרגיש מזה שהיא לא רוצה אותך, מה היתרון שתקבל? שזה לא רע לך. מה החיסרוןשתקבל?

ש: שזה לא טובלי כשמישהי אחרת תרצה אותי?

אליעד: יפה,לדוגמה עכשיו תכיר מישהי אחרת, זה פחות מרגש אותך

ש: אין ליבעיה עם זה

אליעד: בסדר,אין לי בעיה עם זה כי רע לך פה, מצד שני אח"כ אני אגיד לך טוב פה, אתה תגיד, כן,אבל לא מרגש אותי כבר בחורות, נגיד. אני רק מסביר לך, עכשיו אתה צריך לבחור. קודםכל תבין, אתה רוצה שלמות? שלמות נמצאת מחוץ למשחק והיא באמת מושלמת, רק בגלל שאתהבתוך המשחק זה נראה לך שהשלמות לא מספיק טובה אבל בא נניח שאתה רוצה להישאר בומסיבה כזו או אחרת, עכשיו, קודם כל אתה יודע שלא משנה מה תעשה תמיד יהיה בך גםחיסרון. נכון, אתה תמיד, לנצח נצחים, גם אם אני אביא לך עכשיו את כולם בעולם שירצואותך חוץ ממנה, אבל היא לא רוצה אותי. אותה אני רוצה, למה? כי היא מזכירה לך אתהחיסרון. היא אומרת לך: לא אוהבים אותך בלי תנאים. כולם אוהבים אותך, לא, אבל היאלא אוהבת אותי, אני רוצה שהיא תאהב אותי כדי שיהיה שלם. אין שלם בעולם.

עכשיו, ובאנניח אפילו שהיא תרצה אותך, אתה אפילו תגיע למצב שאתה תגיד אני מעדיף שהיא לא תרצהאותי כדי שאני אוכל להרגיש אח"כ שהיא רוצה אותי, כי אם היא רוצה אותי אז אולי היאכבר לא רואה בי חיסרון ואז היא כבר לא משדרת לי שהיא אוהבת אותי בלי תנאים, אנימעדיף שהיא תגיד לי שהיא לא רוצה אותי ותהיה איתי יותר מאשר שהיא תרצה אותי ותהיהאיתי. כי אם נגיד לדוגמה היא אומרת לך, אני לא רוצה אותך והייתה נשארת איתך בקשר,יכול להיות שזה יותר מחמיא לך מאשר אם היא אומרת לך, לא אין בעיה, אני איתך. איןבעיה אני איתך, אוקי, סבבה היא איתי, לא, יש לי חיסרון ובכל זאת היא איתי בקשר? זהבעצם אומר שהיא רואה בי יתרונות כל כך גדולים.

ש: בדיוק

אליעד: זאתאומרת שאפילו אם היא תרצה אותך, יכול להיות שגם בזה יש חיסרון, מצד שני, כן, למההיא לא רוצה אותי, בגלל החיסרון. מצד נוסף, כן יש חיסרון ובכל זאת היא רוצה להיותאיתי בקשר.

בקיצור יש פהלופ שלא משנה איך תסובב אותו, אתה נתקע עם חיסרון.

עכשיו, בתוךהמשחק פה תבחר, יש לך בחירה, עכשיו, אתה סובל מזה שאתה רואה חסרונות מזה שהיא לארוצה אותך. עכשיו, אם אתה רוצה לא לסבול מזה, אתה צריך את החסרונות האלה, או לראותאותם כלא משנה, או לראות אותם כיתרונות. זה האלטרנטיבה שלך. עכשיו, מה החיסרוןשיקרה? יש פה שני חסרונות שיקרו לך: אחד, אם את היתרונות הללו תראה או כלא משנה, אוכיתרונות, אתה מאבד את המילוי שלהם. המילוי שלהם לא יעשה אותך שמח וכל המשתמע מכך,שזה הרבה עלות, זה לא עלות קטנה

ש: היא נראיתלי עלות קטנה, כרגע

אליעד: למה,אם תיקח את רשימת החסרונות, נגיד, אני מרגיש בודד, אני מרגיש לא שווה, אני מרגישזה, ואני אביא אותך למצב שתחשוב שזה טוב, או שתחשוב שזה לא משנה, ממילא כל פעםשמישהו יחמיא לך, כל פעם שמישהו יפגוש אותך, זה כבר לא ישמח אותך יותר, זה כאילואתה מוותר על כל ההנאות האלה, אפילו להרגיש את הרע הזה. קודם כל תהיה מודע.

אבל חיסרוןנוסף שיש, לך כרגע, שים לב, קודם אמרתי חיסרון שיש באופן כללי. עכשיו אני אומרחיסרון שיש לך כרגע בלהביא את עצמך למצב שתוכל לראות את החסרונות האלה כיתרונות אוכלא משנה זה המאמץ להפוך את זה במוח וזה כרוך בתרגול, זה כרוך בתרגול, זה כרוך,מכאן אנחנו חוזרים לכללי, כאילו, אם כבר הייתה לך את היכולת להפוך, אז היית נשאר רקעם החיסרון המחויב. החיסרון המחויב אומר שאם תיקח את החסרונות שלך, תהפוך אותםליתרונות או ללא משנה, ממילא לא תחווה את המילוי.

סתם, אני חושבאם מישהו מבחוץ שומע את זה אם הוא מבין על מה אנחנו מדברים בכלל? אוקיי, אני אומראבל אתה מבין את הרעיון אבל עכשיו השאלה, האם לך יש באמת את היכולת באמת לקחת אתהחסרונות האלה ולהגיד וואלה, זה טוב, אני שמח שאני כזה, זה בכלל מעיד על חוזק אומשהו כזה.

ש: כרגע לאבאופן גבוה מדי

אליעד: אוקי,במה זה תלוי לשפר את היכולת? בדבר אקראי, של לתת דבר והיפוכו. אם אתה לוקח כל יוםמאה דברים ואומר אני חייב למצוא את ההיפך שלהם. אני חייב למצוא את ההפך, למה? התיקהזה אתה חושב, שאם שאתה שם אותו יש יותר סיכוי שישדדו לך? או פחות? מה אתהחושב?

ש: פחות

אליעד: יפה,למה יותר? עכשיו, תעשה בהפוך על הפוך, תגיד, בגלל שהוא פחות, לכן, יש יותר סיכוישישדדו אותי

ש: בגלל שהואפחות מהודר, אולי יחשבו שהסוויתי את הכסף שיש בתוכו

אליעד:לדוגמה, ואם הוא מהודר, אומרים, רגע אם היה לו כסף, הוא לא היה שם את זה במהודר,הוא היה שם את זה בפשוט. וזה כנראה שבסדר, הוא רק מנסה להרשים אותנו ולא יותר מדי,כי אם באמת היה לו כסף, מה הוא כל כך טיפש לקחת את זה במהודר? סתם, זאת הייתהדוגמה. עכשיו, אם אתה עושה את זה 100 פעם ביום, 1000 פעם ביום, 2000 פעם ביום עלמלא דברים, מלא נושאים. אתה אח"כ מגיע למחויבים האלה, מה טוב בלהיות לבד? מה טובבזה שלא אוהבים אותך? מה טוב בזה שאתה מרגיש חלש? מה טוב בזה? ואז אתה יכול לבחור,מה בא לי עכשיו? ואז אחרי שתהיה לך את היכולת, עכשיו תראה, זה כרוך במאמץ, עכשיו אםלא תהיה מוכן להתאמץ את המאמץ הזה, אז אתה בעצם תתאמץ מזה שאתה סובל את הסבל שלעכשיו.

ש: זה מאמץ?לסבול?

אליעד: אושתסבול מהתחושות הרעות של עכשיו או שתסבול מזה שאתה צריך להתאמץ למצוא את ההפך.עכשיו, בא נניח, תקשיב טוב טוב. בא נניח שנמצא את ההיפך ותמצא את היתרונות שישבחסרונות שרשמת שיש בך. נגיד תמצא את ההיפך, את היתרונות, נגיד. ויכול להיות שאתהתגיד, למרות שאני יודע את היתרונות שיש בזה שאני לבד וזה וזה, אף על פי כן אני לארוצה לראות את היתרונות, אני רוצה להמשיך לחשוב שזה חסרונות. למה? כי בתמורה אנימקבל יתרונות אחרים, ברגע שאוהבים אותי, אני אגיד זה עושה לי טוב, נניח.

לכאורה, אז מהזה שינה? בשני המצבים אתה חוזר למצב של עכשיו, שרע לך מזה שהיא לא רוצה לדבר איתך.אבל מה ההבדל? אתה יודע מה ההבדל?

ש: כן

אליעד: מהההבדל?

ש: בחירה

אליעד: נכון,יפה. פה יש לך את הבחירה להגיד, אני בוחר להגיד שזה רע בתמורת משהו אחר וזה אפילולא תמורת משהו אחר, רגע ופה זה כאילו בלי בחירה, כי פה אתה אומר טוב, מה לעשות, ישלי חסרונות אני לא יודע איך לברוח מהם, אין לך כאילו את היכולת לברוח מהם.

עכשיו, לכאורהתגיד, רגע, אבל גם אם אתה יודע להפוך את זה ליתרונות, עדיין אתה לא יכול לברוח מזהכי אתה אומר כן אבל אם אני אלך על ה, אם אני אגיד שזה יתרונות, אני אפסיד אתהיתרונות פה ואני לא באמת בלב שלם בוחר להגיד שזה חסרונות, כי אני מפחד לאבד אתהיתרונות שיש בהיפך. ולכן כאילו נכפה עלי לסבול חיסרון כלשהו. אבל זה לא נכון, למהזה לא נכון? כי שי לך תמיד את האופציה ללכת למושלם. הבנת? אתה הבנת את הסוף?

ש: לא

אליעד: תראה,כרגע, אתה אומר נכפה עלי לסבול מהחסרונות.

ש: אמת

אליעד:לכאורה, אם יהיה לך את השכל של ההיפוכים, אז אתה אומר לא נכפה עלי לסבול מהחסרונות,אני יכול להפוך אותם ליתרונות. אבל עדיין, נכפה עליך לסבול ממשהו אחר. נכפה עליךלסבול מזה שתמיד יהיה חיסרון שכלשהו. כי לכאורה אם תהיה מסוגל להפוך את זה ליתרונותאז למה שתרצה להמשיך לראות את זה כחסרונות? בשביל שתוכל ליהנות מההיפך. נכון? נגידשאם תפגוש מישהי נגיד שהיא תחייך אליך, יהיה לך טוב, כי אם אתה תגיד לא אכפת לי אזמה אכפת לך שנגיד פגשת אותה? אז אתה מאבד חלק שלם מהחיים.

עכשיו, אזלכאורה, נכון שעכשיו, אתה לא בוחר לסבול מזה, כי אין לך ברירה, כי אין לך ברירה,אתה פשוט חייב לסבול מזה, אתה לא יודע להפוך את זה מספיק. אבל לכאורה, גם אח"כ, גםאם תדע להפוך את זה, עדיין אין לך בחירה. למה אין לך בחירה? כי אמנם יש לך בחירה אםלהפוך את זה לחיסרון או ליתרון, אבל בכל מקרה תהיה חייב לסבול ממשהו, או שתסבול מזהשאתה רואה את זה כחיסרון, את החסרונות, או שתסבול מזה שאין לך את היתרון בהיפך.נכון? אז לכאורה, אתה בשניהם תקוע עם אין לי בחירה, אני חייב לסבול ממשהו, רק שפהאתה חייב לסבול מהצורה ופה אתה חייב לסבול בכל מקרה, בלי קשר לצורה.

ולמה זה לאנכון? כי אם יהיה לך את השכל של ההיפוכים, אתה גם יכול להביא את ההיפוך האולטימטיבישלא רואה שום חיסרון בשום דבר. ואז אין שום חיסרון. ואז אתה בלב שלם בוחר להיותבתוך חסרונות. ובתוך החסרונות אתה בוחר את החיסרון הזה או את החיסרון הזה. אתההבנת?

ש: כן

אליעד: עכשיו,האם באמת בלב שלם אתה בוחר את החיסרון? האם באמת זה בלב שלם? אז מה התשובה? אם אתהבתוך השכל, זה לא בלב שלם. אבל כשאתה יוצא החוצה, גם לא תהיה לך את השאלה אם זה בלבשלם או לא בלב שלם. אתה הבנת מה אמרתי?

ש: כן

אליעד: מההבנת אותי?

ש: זה נראה ליכמו הירח

אליעד: אההירח, תסבול. אני אומר לך או שתטפס לירח או שתסבול. מה אתה מעדיף?

ש: נראה לילסבול

אליעד: אזתסבול

ש: כי הירח,פשוט הסיכוי שאני אגיע לשם הוא

אליעד: אוקיי,תסבול. עכשיו, למה, איפה פה השקר? איפה פה השקר? כי אם היית בטוח שזה קשה כמו להגיעלירח, היית אומר רגע, אז בכלל, אוקיי, זה המצב וזה מה שאני רוצה להישאר במצב בנוכחיוזהו. אבל אתה בלב שלך אומר, רגע, מי אמר שזה קשה להגיע לירח? הרי גם לירח הגיעו.נכון? אולי יש איזה פרצה שאם אני אנסה אותה, אני סוגר את העניין? ואולי ייקח לי שנהואני בסוף אגיע לירח?

ש: אמת

אליעד: ומהאני אומר לך? שזה לא באמת כמו להגיע לירח. זה לא להגיע בקפיצה. זה להגיע לירחבחללית, יש לך חללית מסודרת. אני טוען שהחללית הזאתי היא לקחת מחויבים ולהפוךלאפשריים, זה החללית. אתה לוקח דברים שנתפסים בעיניך כמחויב והופך לאפשרי. מחויבאפשרי, מחויב אפשרי וכו' עד שאתה מגיע לירח. עד שהמחויב תמיד יש חיסרון ויתרון

ש: זאת עבודהממש קשה

אליעד: למה?זאת עבודה של שכל

ש: נכון, אבלעדיין מאוד מאוד קשה

אליעד: ישבתפעם לפתור תשבצים? תשבצי חשיבה? שחמט? משהו?

ש: כן

אליעד: נגיד,מדעי המחשב, למדת פעם?

ש: כן

אליעד: אוקיי,זה נחשב כמו לשבת ולפתח את המוח. זה נטו, נטו שכל, אני רוצה להבין, כמו לשבת לחשוב,למה זה ככה, למה? אני רוצה לקחת את זה, להפוך את זה.

ש: אני שונאאת זה

אליעד: מהתקבל בתמורה? חופש אולטימטיבי. תהיה אלוהים. לא מתאים לך? אלוהים אתה תהיה

ש: מתאים ליאבל בא לי שזה יהיה מהר, לא בא לי עכשיו לשבת איזה שעות וימים וחודשים ושנים

אליעד: אזתסבול. אתה רוצה שזה יהיה מהר? אין בעיה. אין לך כוח להפעיל את השכל? אוקיי, תאמיןלי שאין הבדל בין דבר להיפוכו וזהו. אם תצליח להאמין לי בלי להפעיל את השכל שלךולבדוק אם זה נכון או לא, אתה בשנייה אחת יצאת מהלופ. תקשיב, למה לך לסבך את עצמך?אני אגלה לך מה תבין בסוף. אחרי שתבין את כל זה אתה תראה שאין הבדל בין דבר לדברושזה בכלל לא משנה אם זה ככה או ככה ושאתה אפילו לא יודע אם אתה פה או לא פה. ואתהלא יודע אם יש הבדל בין יש לאין. אתה לא יודע כלום. אתה מוכן להאמין לזה? הנהתאמין, אמרתי לך עכשיו, תאמין לי וזהו. תאמין לי שזה ככה. אתה מבין שאם היית מאמיןלי שזה ככה לא היה שום חיסרון?

ש: כן

אליעד: אםהיית באמת מאמין לי שאין הבדל בין יש לאין, אין הבדל

ש: זה נכון,נכון

אליעד: ישחיסרון? אני לא יודע מה יש ומה אין בכלל? מה יכול להיות חיסרון?

ש: אמת

אליעד: יפה,אז תאמין לי שזה ככה, תאמין לי. למה קשה לך להאמין לי? תאמין לי, זה הכי פשוט. אתהמאמין לי אתה סוגר את זה בפחות מרגע, האמת לי, נגמר המשחק. ולמה קשה לך להאמיןלי?

ש: כי אתהאומר: לא אני לא מוכן להאמין, אני רוצה להבין. מה אני אמין לו? כי השכל שלך אומרלך: אל תאמין לו. מה אתה לא רואה הפוך? הרי מי מפריע לך להאמין לי? השכל שלך מפריעלך. מי מפריע לך להאמין לי שזה ככה. מי אומר לך: "לא נכון"?

ש: השכלשלי

אליעד: השכל,אהה השכל מדבר? אז בקשה, שב תבדוק. "עזוב, אין לי כוח להפעיל את השכל". אז תאמיןלי. "מה להאמין לך? אני רוצה להפעיל את השכל, מה בלי להפעיל את השכל?" אתה רוצהלהפעיל את השכל או לא? אם אתה רוצה, תפעיל אותו, תגלה. אם אתה לא רוצה, תאמיןלי.

ש: לא רוצהלהפעיל את השכל

אליעד: אזתאמין לי שאין הבדל וזהו. כל פעם שקופץ לך בשכל: לא נכון, לא נכון, אבל יש הבדל,אבל עכשיו היא לא רוצה אותי, קודם היא רצת אותי. תגיד: מי אמר? אולי אין הבדל? לךעל האין שכל. לדוגמה: אתה אומר לעצמך: אין הבדל בין רוצה אותי ללא רוצה אותי. קודםהיא לא רצתה אותי ועכשיו היא לא רוצה אותי ובו זמנית היא קודם רצתה אותי וגם עכשיוהיא רוצה אותי ולמרות שזה לא הגיוני, ככה זה. לך על אין שכל.

יגיד השכל:"מה? לא הבנתי". לא רוצה להבין, ככה זה. אין הבדל בין אהבה ללא אהבה. בשניהם היאתמיד אהבה אותי ותמיד לא אהבה אותי במאה אחוז. היא תמיד שנאה אותי והיא תמיד אהבהאותי. והיא תמיד אוהבת אותי והיא תמיד שונאת אותי. והיא תמיד רק אוהבת אותי, לא גםוגם. היא תמיד גם רק אוהבת אותי ותמיד גם רק שונאת אותי. והיא תמיד גם לא אוהבתאותי ולא שונאת אותי. היא תמיד גם מדברת איתי והיא תמיד גם לא מדברת איתי. תמיד. זהלא הגיוני. לך על זה ואתה מנוטרל. אין לך פה מה להרגיש בכלל, אין פה רגשות.

ולמה אתה לאעושה את זה? כי השכל שלך אומר לך, רגע. מה, את מי אתה מרמה? מה אתה לא רואה שזה לאככה? מה אתה לא רואה שאתמול היא רצתה לדבר איתך והיום היא לא מתקשרת. לא נכון. אניעכשיו באמצע לדבר איתה בטלפון. מה לדבר איתה בטלפון? אתה לא מדבר איתה בטלפון. אתמי אתה מרמה? מי אתה שאתה תרמה אותי שהיא לא מדברת איתי בטלפון? אני אומר לך שעכשיוהיא מדברת איתי בטלפון. איך אתה אומר שהיא לא מדבר איתי? אבל אתה רואה שהיא לאמדברת איתך. אתה בטוח שהיא לא מדברת איתך. איך אתה בטוח? אולי היא מדברת איתך ואתהלא יודע. מה לא יודע? אבל היא לא מדברת איתי. מי אמר שהיא לא מדברת איתך? אולי היאמדברת איתך ואתה לא יודע? מה זאת אומרת? היא לא מדברת איתי עכשיו. לא רק שכרגע היאלא מדברת איתי, גם קודם היא בכלל לא דיברה איתי. מה לא דיברה איתך? אתה לא זוכר?תראה, הנה היא דיברה איתך. איפה דיברה איתי? מי אמר שהיא דיברה איתי? הנה אני רואה.לא נכון, תוכיח. אתה לא יודע מה היה? אתה לא יודע מזה טוב, לא יודע מזה רע, לא יודעכלום, נגמר המשחק. אבל אז אתה יצאת מהשכל לגמרי. אין פה, נגמר הבלגאן. זה סוג שלטירוף אבל זה טירוף שאם אתה עושה אותו, אתה נהיה שפוי, כי אתה לא לחוץ יותר משוםדבר.

כי אתה גם לאבאמת בטוח שמה שהשכל שלך אומר לך זה נכון. יכול להית שכל זה, זה מניפולציה אכזריתעליך שכאילו משגעת אותך כזה. אנחנו הבנו? אתה רוצה לתת סיכום?

ש: לא, אבלאני רוצה להגיד

אליעד: מה אתהרוצה להגיד?

ש: מה התחושה.שזה די סיכום, כאילו מה שאני מבין: אם אני לא רוצה את המצב הקיים, אני צריך להתאמץבשביל לשנות את זה ולקבל תפיסה חדשה למציאות. עכשיו, מצד אחד אני לא רוצה להתאמץ.מצד שני אני לא רוצה לא להתאמץ. אני חושב שאולי אני יוכל להתאמץ קצת, כאילו, אני.התבלבלתי. כאילו, אני בחוויה של, זה או שאני סובל, או שאני מתאמץ הרבה כדי לאלסבול. אני לא רוצה, לא לסבול עכשיו. אני גם לא רוצה לסבול בדרך לפתרון. אני לארוצה את שני הצדדים.

אליעד: אניאומר לך שבמבט לאחור, אני זוכר שכשהבנתי את עצמי, אמרתי: הייתי מוכן לסבול את כלהסבל של בעולם מגיל 0, רק להגיע למה שהבנתי אח"F. כאילו, אתה בסופו של דבר, אם אתהמבין את עצמך, אתה כאילו לא מבין מה לא הבנת קודם. אתה כאילו אומר, מה הייתי כל כךקוקו בכלל. מה רציתי בכלל? כאילו, מה אכפת לי? כאילו, מה, אני חולה נפש? מה אכפת ליאם אני ככה או ככה? את מי זה מעניין בכלל? הרי, תראה, אתה רושם לי פה רשימה שלחסרונות: אני כזה ואני כזה. אבל מזה משנה בכלל? מזה משנה? כאילו, מה יש לך? אתהאפילו לא יודע שזה ככה, כאילו, מה אכפת לך בכלל? מי אמר שזה רע בכלל? הרי זה הדברהכי טוב שאתה כזה. עכשיו, אם היית מבין את זה, היית אומר, מה? איפה אפשר לסבוליותר? איפה סובלים? תיתן לי סבל אבל סבל מתמשך, כאילו לא סבל של חצי, סבל שכאילוידחוף אותך להבנה. מזה הסבל הזה? זה משחק ילדים הרי בסופו של דבר. רע לי, כואבלי.

ש: מה הכוונהמשחק ילדים?

אליעד: בסופושל דבר, כל הסבל כולו, זה אתה מול הרצון שלך. כל הסבל בעולם. ייקחו אותך, יחתכואותך, וכו'. בסופו של דבר זה אתה מול הרצון.

ש: אוקי

אליעד: אנירוצה שיהיה כרצוני או לא רוצה שיהיה כרצוני. בסוף זה אתה מול רצונך.

ש: אוקי

אליעד: האםאני בטוח שאני רוצה את זה? או לא בטוח...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | קואצינג, טיפולרגשי, מאמן אישי, טיפול אישי

הכנס לאתרותהנה מעוד מטפל, טיפול נפשי, דיכאון פרידה, דיכאונות,למכור, כאבים, חינוך, זוגיות, בת זוג, אימון אישי ועוד ...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...



 


מאמרים נוספים מאת אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
 
איפה ללמוד מכירות? ממי ללמוד מכירות, למכור כל דבר, למכור לכל אחד, תותח במכירות, קורס למכירות, סדנא למכירות, הדרכת מכירות, אומנות המכירה, אימון לאנשי מ
תותח במכירות, הדרכת מכירות, אימון לאנשי מכירות, קורס למכירות, אומנות המכירה, אימון אישי לאנשי מכירות, ייעוץ טיפולי, קואצ'ר מומלץ: עכשיו יש בעולם שלנו המון אנשי מכירות שמוכרים קורסים לאנשי מכירות. ש: דיברנו על זה כבר פעם אחת. אליעד: מדברים על זה עוד פעם סדנה לאנשי מכירות קורס לאנשי מכירות, שיטת מכירות מה שזה לא יהיה שיטות למכור. עכשיו אני רוצה לתת את הפרספקטיבה הבאה כשמישהו מביא לך שיטה כשאומרים לך "אני אלמד אותך איך למכור" איך אתה יכול לבדוק האם ועד כמה השיטה הזאת נכונה אז אפשרות ...

יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות? כמה מתנות לתת? לא רוצה סקס, לא אוהב מתנות, ריחוק רגשי, בעיות בזוגיות, לא רוצה מתנות, האם לתת מתנות? נתינה חומרית, נתינה רגשי
לא נמשכת מינית, בעיות בזוגיות, חוסר משיכה מינית, ריחוק רגשי, יעוץ זוגי, מתי לתת מתנות, פסיכותרפיה הוליסטית, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: איך יכול להיות מצב שמישהו נגיד לצורך העניין מעניק למישהו אחר מתוך אהבה נניח ודווקא זה שהוא מעניק לבן אדם האחר והבן אדם האחר נגיד אוהב את זה שמעניקים לו, שנייה רגע ואבל זה דווקא מרחיק אותו הבן אדם שמעניקים לו דווקא כאילו מרחיק ביניהם. עוד פעם אתה נגיד בא לילד שלך אתה קונה משהו אופניים, אוקי והילד שלך אוהב אתה האופניים והוא מרוצה מהאופניים ואין לו ...

מערכות יחסים, אופי או יופי, למה היא רוצה אותך? רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, למה אוהבים אותך? האם באמת אוהבים אותי? מה אוהבים בך? למה היא רוצה אותי?
מה אוהבים בך, למה היא רוצה אותי, רוצה שיאהבו אותי בגלל מי שאני, גולדיגריות, מערכות יחסים, אופי או יופי, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר מומלץ: עכשיו השאלה היא כזאת מהו האדם באמת בהקשר של הזוגיות, נגיד שמישהו אומר "תאהב אותי בגלל מי שאני לא בגלל מה שיש לי" ואז אתה אומר "אוקי ומי אתה באמת מה אתה" הרי כל מה שאתה יודע גם זה לא באמת אתה נכון, נגיד מה אתה נתת לדוגמא נגיד? ש: אוקי לדוגמא אין הבדל בין האדם לבין מה שיש לו זאת צורה אחת. אליעד: אוקי כי האדם לכשעצמו באמת מצד עצמו הוא כלום כאילו ...

טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומ
קונפליקט רגשי, התנהגות לא הגיונית, התנהגות אובססיבית, הפרעת OCD, התנהגות טורדנית, טקסים אובססיביים, מאמן אישי לחיים, גישור: עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה מרגיש שאתה חושב כאילו משהו יותר פנימי קול פנימי נקרא, בסדר עכשיו יש מצב שזה עובד ככה אם הבן אדם התת מודע שלו והמודע שלו מסכימים אין לו בעיה עד כאן הבנו. התת מודע שלו אומר לו משהו מסוים המודע מסכים עם זה ואין בעיה לעומת זאת יש מצב שבתת מודע הוא ...

פחד ממחוייבות, שלבים בקשר זוגי, איך למנוע בגידה? לא רוצה להתחייב, לא רוצה להתחתן, פחד מחתונה, לא מוכן להתחתן, לגרום למישהי להיות רק איתך, לגרום למישהו
איך למנוע בגידה, לגרום למישהו לא לבגוד, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, לא רוצה להתחתן, שלבים בקשר זוגי, קואצ'ר מומלץ, תמיכה נפשית: אוקי מה לעשות במקרה כשנמצאים עם מישהו במערכת יחסים שהוא מפחד ממחויבות אז זה יכול להיות מערכת יחסים זוגית ויכול להיות מערכת יחסים עבודה יכול להיות כל מיני מערכות יחסים. ש: מה הבעיה הוא לא רוצה להרגיש מאוים. אליעד: הוא לא רוצה מחויבות ואז זה מפרק את הקשר כי יש את הקטע הזה אנשים יוצאים ואז אומרים "טוב אז מה אנחנו אז אנחנו חברים אז אנחנו בני זוג מה אנחנו ...

איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כ
כמה מתנות לתת, איך לגרום למישהו להתגעגע אליך, נתינה חומרית, איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך, איזה מתנות לתת, נתינה רגשית, מנטור, מטפל רגשי: וכאן אבאר עוד עיקרון בנושא של התאהבות, והוא שבן אדם אוהב בהווה את מה שעושה לו טוב בהווה. אבל בן אדם לא בהכרח יאהב בעתיד, את מה שעושה לו טוב בהווה. ז"א שאם אתה עושה למישהו טוב או רע בהווה, לא בהכרח שהוא יאהב או ישנא אותך בעתיד, למרות שכרגע הוא לדוגמא אוהב אותך, בגלל שאתה עושה לו כרגע טוב. ובמה תלוי אם הוא יאהב אותך בעתיד? תשובה: זה תלוי בעד ...

איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנ
איך להפוך שנאה לאהבה, בחורה בפרסומת, איך לגרום לילד לאהוב ירקות, איך לשנות דעות, איך להשפיע על אנשים, איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב, מומלץ, קואצינג: אם ברצונך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמא, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל ...

איך להתחמק משאלות? איך לענות לשאלות בעייתיות? איך לא לענות למישהו? איך להעביר נושא? איך לזהות שאלות מניפולטיביות? איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה? א
איך לענות לשאלות בעייתיות, איך לא לענות למישהו, איך להעביר נושא, איך לזהות שאלות מניפולטיביות, איך לענות על שאלה שלא נוח לך איתה, איך לענות על שאלה מכשילה, ייעוץ פילוסופי, ייעוץ טיפולי: אם מישהו שואל אותך שאלה, ולא בא לך לענות לו לשאלה שהוא שאל, באפשרותך לענות לו, למהות השאלה שהוא שאל, ולגרום לו להיות מרוצה מהתשובה שענית לו, גם אם בפועל לא ענית למה שהוא שאל אותך. ז"א, כאשר מישהו שואל אותך שאלה מסוימת, יש סיבה למה הוא שאלה אותך את השאלה הזאת. ולא תמיד אתה רוצה לענות לו על השאלה ...

איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות
איך ליצור חוויות טובות, איך לחזק אהבה, איך לחזק אהבה, איך ליצור קשר רגשי, מהי שנאה דמיונית, איך להיות חלק מהטוב של מישהו, מטפל הוליסטי, מטפל קוגניטיבי התנהגותי: וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש ...

למה לא אוהבים אותך? התאהבות לא הגיונית, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, למה גברים אוהבים ביציות? נשים אוהבות גברים ששונאים אותן, כוונתך רצויה אך מעשיך א
למה לא אוהבים אותך, נשים אוהבות גברים רעים, אהבה, אוהב את מה שעושה לו רע, כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים, העיקר הכוונה, אימון אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר באהבה ובהתאהבות. ואיך יכול להיות שתעשה למישהו טוב ושתרצה לעשות לו טוב ושהוא ישנא אותך? ואיך יכול להיות שמישהו יעשה לאדם אחר רע, והאדם האחר עדיין יאהב אותו אפילו יותר? ואיך יכולה להיות התאהבות לא הגיונית? ולמה לפעמים גברים אוהבים נשים ביציות, שעל פניו נראה שהן עושות להם רע? ולמה לפעמים ...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI