דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה
מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה
ד"ר ערן אשחר 22/05/08 |  צפיות: 4629

התסמינים של מחלת התשישות הכרונית ופיברומיאלגיה פשוטים ומוכרים ואין לי עניין לחזור עליהם כאן.

אולם אני כן רוצה לדבר על גישת ריפוי ישנה-חדשה של מחלות פנימיות שיש לה את היכולת המרשימה ביותר לרפא גם חולי CFS . גישה זו קרויה גישת "ההיגיינה הטבעית".

אחרי שנים של לימודי רפואה קונבנציונאלית ולימודי רפואה אלטרנטיבית הבנתי שבעצם מדובר על שיטות של החנקת סימפטומים ולא בריפוי אמיתי. המשכתי לחפש ריפוי אמיתי. לאחר אשפוזי האחרון בבית חולים הדסה התגלגל לידי מאמר מארה"ב שנושאו היגיינה טבעית". מהר מאוד הבנתי שהגעתי לאמת. התעמקתי בלימוד הגישה והתחלתי לטפל בחולים באמצעות הוראת ההיגיינה הטבעית לחולים בכל סוגי המחלות. מזה 13 שנים שאני פועל על פי שיטה אותה פיתחתי ומטפל בחולים במחלות פנימיות בהצלחה מרשימה ביותר (הסבר על השיטה באתר הבית שלי).  

במהלך שנים אלה עברו דרכי מאות אנשים שהתלוננו על דרגות שונות של עייפות כרונית. חלקם גם אובחנו כחולי CFS. לא היה חולה אחד אפילו שמצבו לא השתפר בצורה מרשימה ביותר עד להחלמה גמורה, אם התמיד ללכת על פי העקרונות שלמד. תופעה דומה של שיפור חלה גם בחולים בכל מגוון המחלות שבגינן הגיעו אלי המטופלים. לרבים מהקוראים יראה הדבר מוזר. הכיצד רופא שכביכול איננו "מומחה" לטיפול במחלה ספציפית יכול לטפל בסוגים רבים כל כך של מחלות ובהצלחה רבה יותר מרופאים שמתמחים במחלה ברפואה הקונבנציונאלית ? למעשה התשובה הרבה יותר פשוטה מכפי שניתן לשער.

גישת "ההיגיינה הטבעית" Natural Hygiene)) מוכחת כגישה המדעית המבוססת ביותר לריפוי ממחלות ללא תרופות. גישה זו מתבססת על  הידע המחקרי העצום בתחומי מדעי החיים המדויקים ועל הניסיון הטיפולי המצטבר של מאות רופאי הגישה בעולם ב 200 השנים האחרונות.

לגישה עקרונות רבים, אבל מפאת קוצר המקום אציין בקצרה רק ארבעה מהם:

א. הגישה מוכיחה שמחלות הן תולדה של אי סיפוק צורכי הגוף הבסיסיים באופן האופטימלי ואי שמירה על חוקי הבריאות וההפעלה של הגוף החי. ההוכחה לכך היא שכאשר החולה חוזר לשמירה קפדנית על החוקים וצרכי הגוף מסופקים בצורה מיטבית האדם מחלים ממרבית המחלות הפנימיות שמוגדרות על ידי הרפואה "כחשוכות מרפא".

ב. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שאוטוטוקסמיה-הרעלה עצמית, היא הגורם הראשוני והעיקרי למחלות.

העובדה היא שכאשר נוזלי הגוף מנוקים בדרגה גבוה האדם מבריא מכל מחלה שהיא, אם לא הגיע הגוף לנקודת אל-חזור.

ג. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שריפוי ממחלה הוא אך ורק ריפוי טבעי, כלומר ריפוי עצמי. העובדה היא שהחלמה ממחלות מתרחשת באמצעות ההיגיינה הטבעית שמאפשרת לכוחות הריפוי של הגוף לבוא לידי ביטוי מקסימלי ללא עזרה של חומרים חיצוניים כמו צמחים, תרופות, שיקויים, טיפולים וכדומה.

ד. ההיגיינה הטבעית מוכיחה שאין מחלות בודדות יש גוף חולה, כלומר הטיפול חייב להיות בגוף ולא במחלה. רופאי ההיגיינה הטבעית אינם מתמקדים בטיפול "באיברים החולים", אלא משנים את הביוכימיה הכללית של הגוף מיסודה. את שאר עבודת הריפוי ושיקום הגוף עושה הגוף עצמו. בצורה זו ניתן לטפל בכל מחלה בלי להיות "מומחה" לטיפול התרופתי שניתן לכל איבר. ומה בנוגע לחולי CFS ?

שני עקרונות עומדים בבסיס הטיפול:

א. ניקוי עמוק ויסודי של נוזלי התאים, הלימפה והדם והפחתה משמעותית של מידת הטוקסמיה בגוף.

ב. הזנה טבעית על פי ההתאמות האנטומיות, פיזיולוגיות ביוכימיות של גוף האדם. 

 

לגישת הטיפול עקרונות נוספים וחשובים לתהליך הריפוי, אבל לא אעמוד כאן על כולם. אולם ניתן להוסיף שגישת "ההיגיינה הטבעית" מדגישה שריפוי הגוף נעשה אך ורק באמצעות השימוש הנכון והמדויק בכל "מרכיבי החיים החיוניים" כמו: מזון טבעי (לא התזונה הרגילה המוצעת לחולי CFS ופיברומיאלגיה), מים, מנוחה, שינה, תנועה, שמש, ניקיון נוזלי הגוף, רגיעה נפשית, שימוש בחומרי ניקוי וחומרים אחרים ועוד.

 

מחלת CFS הינה לרוב בין המחלות שניתנות לריפוי מלא בטווח זמן של בין  5 חודשים לשנה וחצי, אם ינקטו כל הפעולות הדרושות לכך. ניסיוני האישי וניסיונם של רופאי ההיגיינה הטבעית בעולם מוכיחים זאת בבירור.

 

ד"ר ערן אשחר ערן (N.D, M.P.H )

אתר הבית: www.dreshkhar.com

02-5337245

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר ערן אשחר

ד"ר אשחר ערן N.D (נטורולוג)' M.P.H – מוסמך לבריאות הציבור ומדעי הרפואה.אתר: http://www.dreshkhar.com טלפון: 02-5337245

אי מייל: [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר ערן אשחר
 
הסוכרת מאוזנת עם תרופות - אתם חיים באשליה קשה!!
אמרו לכם שאין ריפוי למחלת הסוכרת? אמרו לכם שהסוכר שלכם מאוזן ברגע שאתם לוקחים תרופות ורמתו נמצאת בטווח? הטעו אתכם! תרופות לסוכרת אינן מטפלות בשורש המחלה ובגורמיה. הן מסתירות את הבעיה ומאפשרות לגורמים להמשיך להרוס את כלי הדם, הלב, מערכת העצבים הכליות. הפתרון אצלכם ביד - רפאו את עצמכם בעזרת תזונה כירורגית !

מדוע דיאטות לא עובדות - חלק ב
כולנו יודעים שדיאטות לא עובדות. דיאטה היא אשליה והונאה עצמית שעליה אתם משלמים ממיטב כספכם. דיאטה מזיקה במישור הפיזי ובמישור הנפשי. הפסיקו לעשות דיאטות ולמדו מה באמת יוביל אתכם למשקל תקין.

מדוע דיאטות לא עובדות - חלק א
כולנו יודעים שדיאטות לא עובדות. דיאטה היא אשליה והונאה עצמית שעליה אתם משלמים ממיטב כספכם. דיאטה מזיקה במישור הפיזי וןבמישור הנפשי. הפסיקו לעשות דיאטות ולמדו מה באמת יוביל אתכם למשקל תקין.

אוסטיאופורוזיס - חללת העצם, בריחת סידן – מחלה שאפשר למנוע ולעצור
מחלת האוסטיאופורוזיס פוגעת במאות אלפי נשים ואף גברים בישראל. המימסד הרפואי איננו עושה את המתבקש למניעת המחלה ונוקט בגישה אנטי מדעית בטיפול בה. על פי פרופ' קמפבל, ההמלצות התזונתייות הרגילות מובילות להחרפת המחלה. ההיגיינה הטבעית מציעה טיפול מדעי יעיל ומוכח קלינית.

אוטוטוקסמיה - הרעלה עצמית: הסיבה המרכזית לכל מחלות המערב
הרפואה מחפשת סיבה ספציפית ושונה לכל מחלה ובדרך כלל טוענת לאחר החיפושים ש- "הסיבה למחלה איננה ידועה". ד"ר אשחר טוען שהרעלה עצמית הינה הבסיס לכל המחלות של ימינו. במקביל לתהליך ההרעלה חומרי תזונה חיוניים אינם מסופקים לגוף באופן מושלם. אומר ד"ר אשחר - משימתנו החשובה ביותר, במהלך החיים צריכה להיות שמירה על דרגת רעליות נמוכה של נוזלי הדם והתאים בגוף. ההיגיינה הטבעית מצביעה על החוקים והעקרונות שלהם כפוף גופנו ששמירה עליהם תוביל להפחתה משמעותית ברעילות הנוזלים ותשפר את הבריאות שלנו לבלי הכר.

ד"ר א


שפעת – מחלה מסוכנת או סימפטום קל למיגור? שפעת – האם היא בכלל "מחלה" ?
מיליוני אנשים חולים בשפעת מידי שנה ואפילו מספר פעמים בשנה. אחרים מסתובבים עם מיני שפעת, נזלת קבועה ואלרגיות שונות במשך חודשים. הרופאים ממליצים, ליתר ביטחון, על תרופות למצב זה, אפילו אנטיביוטיקה, אם מזהים "חיידקים שהתיישבו בגרון". האם באמת אנחנו קורבנות חסרי ישע שנופלים קורבן שוב ושוב בידי יצורים קטנים ובלתי נראים הגורמים לנו להשבתת הבריאות עד כדי מוות בקרב מבוגרים ?

האם החיסונים נגד שפעת יעילים, נחוצים ותורמים לבריאות ?

במאמר זה תקראו על פרשנות שונה לחלוטין לתופעה הקרויה שפעת ומחלות החורף לס


ניקיון פסח לגוף ולנשמה – מדוע ?
בכל בית יהודי מוציאים פעם בשנה את כל הלכלוך של כל השנה ועושים ניקיון יסודי. ומה עם הפסולת של הגוף ? לרבים תיראה שאלה זו כתמוהה. מה אני בדיוק צריך לעשות ישאלו ?

ובכן גופנו הוא מעין מכונה שקולטת חומרים מהסביבה מנצלת את החומרים האורגניים לתועלתה ופולטת את חומרי הפסולת באמצעות אברי ההפרשה. אורח החיים המודרני מוביל לשימוש באלפי חומרים כימיים שמזהמים את המזון, המים והאוויר שאנחנו נושמים ואלה מוחדרים לגופנו באופן קבוע. חומרים אלה לא רק שאינם נחוצים לגוף, אלא הם הגורמים הראשיים למחלות בגופנו. ד"ר אשחר טוען שבאמצעות כמה טכניקות של ניקוי רעלים מהדם והתאים נוכל לראות שיפור מדהים בבריאותנו.


מיגרנה – בעיה בריאותית מכאיבה אבל פשוטה שניתנת לריפוי בזמן קצר
כאבי ראש בכלל ואלה בדרגות הגבוהות המכונים מיגרנה הם אחת מבעיות הבריאות הנפוצות והמכאיבות ביותר. רבים מאמינים שהיא פשוט חלק מההוויה הטבעית של כולנו. התפיסה ברפואה היא שהמקור של הסוגים השונים של הכאב לרוב לא ברור. הטענה היא ש - "מרבית כאבי הראש הם כאבי מתח שרירים, מיגרנות או כאבי ראש ללא סיבה נראית לעין" והעצה היא - "אין מה לעשות, את/ה חייב/ת ללמוד לחיות עם זה" ?

ד"ר אשחר טוען שהמקור לכאבי הראש הינה הביוכימיה המורעלת שאנחנו צוברים במהלך השנים. מדהים לראות כמה מהר נפטרים המטופלים מכאבי הראש שמהם סבלו במשך שנים. המפתח להחלמה באמצעות גישת ההיגיינה הטבעית הינו ניקוי הגוף מהרעלים והזנה ט


מחלת התשישות הכרונית - CFS - Chronic Fatigue Syndrome ופיברומיאלגיה
מיליונים רבים בישראל לוקים במחלת עייפות כרונית מזוהה או נסתרת. המחלה נגרמת מהרעלה ומהתשה ממושכים של תאי הגוף, איברי הגוף ומערכותיו השונות. אורח חיים בלתי היגיוני, הישגי ומתוח מתיש את הגוף ומוביל להתמוטטות של מערכת האנרגיה העצבית. תרופות וניתוחים המוצעים לאחרונה הם פיתרן גרוע ומזיק. הדרך הקצרה היא הדרך הממושכת יותר, שיקום הגוף באמצעות תזונת ניקוי לאורך זמן. גישת ההיגיינה הטבעית וניסיוני על מאות מקרים מוכיחים שזו הדרך המוכחת היחידה שיש לריפוי אמיתי מהמחלה. פיברומיאלגיה גם היא נובעת מאותן סיבות ונע

מניעת ניתוח מעקפים וצנתורים וטיפול בטרשת עורקים ושומנים(כולסטרול) גבוהים בדם באמצעות
22/05/08 | מחלות לב
אמרו לכם שאתם זקוקים לצנתור או ניתוח מעקפים מידי? חכו, זה לא נכון, קראו את המאמר, קבלו דעה נוספת. דני, אורי מאיר, רינה, נמרוד ועוד רבים סירבו לעשות ניתוח מעקפים גם לאחר שבליבם התגלו עורקים סתומים ב- 95%! הם ניסו את שיטת התזונה הכירורגית והעורקים נפתחו ללא ניתוח.
צנתור וניתוח מעקפים הם הליכים מיותרים ומזיקים שניתן להחליפם בתזונה כירורגית וכך להימנע מתרופות ונכות לכל החיים. הליכים זמניים אלה מסוכנים עד כדי סכנת חיים וגם אינם מטפלים בגורמים לסתימת העורקים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI