דף הבית חינוך ולימודים הפרעות קשב וריכוז יואב פנחס - מהן המערכות הגופניות שאותן בודקת שיטת ורדי
יואב פנחס - מהן המערכות הגופניות שאותן בודקת שיטת ורדי
איציק עגם 19/11/17 |  צפיות: 1238

שיטת ורדי קשב וריכוז

הבסיס של שיטת ורדי היא ההבנה של התפתחות התינוקות. המטפלים בשיטת ורדי יוצאים מתוך הנחה כי התיאומים הקואורדינטיביים מתחילים להתפתח עוד ברחם וממשיכים בממוצע עד לגיל שש שנים. איכות התיאומים באים לידי ביטוי במגוון מערכות שונות בגוף שביחד הם מרכיבים את איכות החיים שלנו.

במבדק בשיטת ורדי בודק מערכות שונות בגוף במטרה לאתר את המערכות הלקויות בגוף ולזהות את מקור הבעיה. הפתרון לבעיה ניתן באמצעות סוגים שונים של תרגילים, החל מתרגילים פשוטים ועד לתרגילים מורכבים יותר אשר מחזקים את מערכות הקואורדינציה בגוף, מתקנים את הלקויות בקשרי המוח והגוף ומביאים למיצוי מרבי של הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

שיטת ורדי קשב וריכוז – מהן המערכות הגופניות שאותן בודקת השיטה

כדי לאתר את הלקויות השונות, המטפלים בשיטת ורדי בודקים, בין השאר, את המערכות הבאות:

מודעות הגוף נבחנת ביכולת של האדם להכיר את איברי הגוף שלו, לחוש אותם ולהפעיל אותם מתוך דיוק וארגון. ההנחה היא כי כאשר האדם מכיר היטב את איברי גופו הוא ידע לווסת את תנועות הגוף ולבצע פעולות רבות בדרך הטובה ביותר. הליקויים במודעות לאברי הגוף מביאים לנוקשות, תנועות מסורבלות וקשיי קשב וריכוז.

מערכת תקינה של שווי המשקל הנמצאת באוזניים היא הבסיס להתמצאות במרחב, כל פעולה גופנית דורשת תיאם עם חלקים אחרים בגוף. כדי להניע את כל האיברים בתיאום חשוב לשמור על שיווי המשקל של הגוף.

ליקויים בתחום המוטורי באים לידי ביטוי בקשיים בציור, בהעתקת אותיות, בדיוק מוטורי ועוד. כאשר הילד רוכש שליטה של היד בכלי הכתיבה, קל לו יותר ליצור צורות גרפיות ולכתוב אותיות. כדי לבחון את יכולות השליטה של היד בכלי הכתיבה בודק המאבחן את אחיזת העיפרון, את השימוש ביד השנייה, את קצב הנשימה ועוד.

קיימים ארבעה סוגים של זיכרון, זיכרון כמותי, זיכרון של זמן, זיכרון של מרחב וזיכרון רגשי. השילוב של כל סוגי הזיכרון תורמת לחיזוק יכולות ההתארגנות והסדר, מחזקת את הזיכרון, מונעת קשיי קשב וריכוז ומורידה מתחים. התרגול לשילוב כל סוגי הזיכרון נעשה באמצעות תרגילי קואורדינאציה שונים.

לסיכום, בעיות קשב וריכוז ובעיות נוספות עלולות לפגוע ביכולות הלמידה של ילדים ומבוגרים ולפגוע באיכות החיים שלהם. רגע לפני שאתם מתחילים לקחת כדורים כימיים לפתרון הבעיות, מרכזי אוצרות, טיפול טבעי ויעיל בבעיות קשב וריכוז. אנו מטפלים בשיטות טבעיות כמו שיטת ורדי ועוד.

עוד על ד"ר יואב פנחס


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איציק עגם

מומחים ביצירת לקוחות חדשים עם שיווק באינטרנט



 


מאמרים נוספים מאת איציק עגם
 
צריכים להפיק אירוע ומתלבטים: לבד או עם חברה חיצונית?
מי לא מכיר את זה? רוצים להפיק אירוע שיהיה WOW, אבל מנסים לעשות הכל לבד. מגיעים לאירוע לחוצים, עייפים וגם אם האורחים נהנו, אתם לא הרגשתם. מקצוענות, יצירתיות ותפירה אישית – כך בוחרים חברה שתפיק לכם את האירוע.

ניהול מבנים- שירותי ניקיון
זקוקים לחברת ניהול מבנים לבניין שלכם? מחפשים חברת ניהול ואחזקת מבנים לבניין שלכם? במה כרוך ניהול מבנים?

הגעתם למקום הנכון, חברתנו כאן בעבורכם! אנו מספקים את כל הפתרונות האידיאלים המקצועיים לאחזקה ולניהול נכסים ובניינים בדרך הנוחה ביותר בעבורכם והאופטימלית בעבור המבנה.

ניהול מבנים מסחריים ומשרדים, מבנים פרטיים של מגורים משותפים ועוד כל סוגי המבנים..


חברת אאג מיניליין
20/05/19 | ריהוט
חברת אאג מיניליין הינה אחת החברות הגדולות ביותר במשק בשוק מוצרי החשמל הביתיים. בחברה תמצאו מגוון נרחב של מוצרי חשמל איכותיים אשר כוללים מותגים ברמה בינלאומית גבוהה, מכשירים חדישים ביותר וכן שירות לקוחות מקצועי ואדיב שישמח לתאם לכם טכנאי בעת תקלה.

בדיחות - מכבדות לקלילות בצחוק פרוע
בדיחות על מבוגרים מקורן בכבדות שמביאים החיים, ביום יום השגרתי, במצב הבריאותי המשתנה, במצבים שנקלעים אליהם, בפער הדורות והכי מהכל בהפתעה שמופתע אדם שהוא כבר לא. כבר לא צעיר, כבר לא יכול, כבר לא יפה להגיד כך לעשות כך, ובתחושה שהאפשרויות מצמטמצמות.

הפקת כנסים עסקיים – למה כדאי לכם לשכור את צ'ילי הפקות לארגון הכנס?
הפקת כנסים עסקיים היא הפקה הדורשת השקעה של משאבים רבים, זמן וכסף, ויצירתיות. כדי להצליח בהפקת הכנס יש לשים לב לכל הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, לבנות לוח זמנים מדויק לכנס, לבחור מקום, להכין את התוכנית, לבחור קייטרינג, לארגן חסויות לאירוע ועוד.

ימי כיף לעובדים - איך להפיק יום כיף מושקע ומוצלח?
ימי כיף לעובדים זו דרך נהדרת להביע הערכה לעובדים המסורים,לראות בהם שותפים לדרך, לקשור קשרים מעבר לשעות העבודה, לשבור את השגרה היומיומית ולראות בעובדים יותר מאשר עובדים של בית העסק, המשרד או החברה.

המדריך להפקת אירוע ללא תקלות
כל חברה להפקת אירועים יודעת, שגם אם האירוע תוכנן ברמת הפרטים הקטנים והכל עמד במקום שעתיים קודם, התקלה הכי קטנה ברשת החשמל יכולה לשבש את האירוע כולו. תקלות ברשת החשמל יכולות לקרות בגלל מזג אוויר סוער, עומס על המערכת, מכשיר שגורם לקצר וגם, בואו נגיד את האמת, בלי שום סיבה הנראית לעין.

השכרת ציוד הגברה אחת, שתיים, שומעים?
ציוד הגברה מתחיל ברמקול, אך כולל עוד כמה אפשרויות. איך יודעים איזה רמקולים להזמין ומה בדיוק האירוע שלי צריך?
הכל על השכרת ציוד להגברה, למי שמשכיר בפעם הראשונה.


דוכני מזון לאירועים – מה עדיף דוכני מזון או אירוע בישיבה?
דוכני מזון לאירועים הם הטרנד הלוהט בשנים האחרונות בענף האירועים. הם מתאימים לכל סוג של אירוע, לאירועים משפחתיים, לאירועים עסקיים, לכנסים, לאירועי השקה ועוד. דוכני האירועים מאפשרים הגשה של מגוון גדול של מאכלים, וכל אורח יוכל למצוא בהם את האוכל שהוא אוהב.

5 דברים שכדאי לדעת על הדפסה על שקיות
08/02/18 | מיתוג
כל בית עסק שמכבד את עצמו מכיר את הערך ואת החשיבות של השקיות המודפסות. הדפסה על שקיות ממתגת את בית העסק כעסק יוקרתי ויציב, כל שקית מודפסת היא פרסומת מהלכת וכל מי שרואה את השקית, מיד נזכר בבית העסק. אם הוא כבר קנה בבית העסק הזה , הוא ייזכר בחוויית הקניה הנעימה ויחזור אליו, אם הוא עדיין לא קנה, מרב הסיכויים כי בית העסק ייכנס לתודעה שלו ובעתיד, הקרוב או הרחוק, הוא יגיע אליו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI