דף הבית עסקים תקשורת כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?
כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?
ג'ני פרמינגר 26/07/09 |  צפיות: 3296

כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?

הופעה מהממת יכולה לעשות את ההבדל בין רושם ראשוני חיובי לבין פגישה צוננת. לכן, כדאי מאוד להשקיע בהופעה חיצונית. תשתדלו ליצור רושם של תחכום במקביל לתחושה של רעננות. הכוונה היא להקרין נועם ופתיחות שיהוו את הבסיס לתקשורת חיובית וזורמת. כדאי ללבוש בגדים בצבעים רגועים ונוחים שיתנו תחושה של כבוד ושל נוחות כלפי האחר. לכן, רצוי לא לבוא בבגדים מרושלים או צמודים מידי. לבוש נעים ונוח מאפשר לנו להתנועע בנוחות ובחופשיות וליצור אווירה רגיעה ונעימה. לעומת זאת, בגדים שאינם נוחים גורמים לנו לתחושת מתח ופוגעים באווירה. הלבוש צריך לגרום לנו להרגיש במיטבנו, ולתת לנו אפשרות להביע בצורה טובה את עצמנו ולהוציא את המיטב שבנו החוצה. אבל, אם נחוש מוגבלים אז שפת הגוף וגם השפה המילולית שלנו תהיה חסרה ומוגבלת. לכן, יש להיות מודעים לבגדים שאנו לבושים כי הם מהווים חלק מרכזי מהמסר שאנו מעבירים לאחר.

במקביל, תרבות הצריכה מציפה אותנו בשפע גירויים ופיתויים, ובכך בעצם גורמת לנו לקנות לאו דווקא את מה שמחמיא לנו, אלא את מה שמשך את עינינו באותו הרגע. במילים אחרות, פעמים רבות אנו פועלים מתוך הרגש ומאבדים את היכולת לחשוב בהגיון ולתכנן את מעשינו בקפידה. התוצאה של כל אלה היא שאנו קונים בגדים שאינם תואמים לדימוי ולתדמית שאנו מעוניינים לשדר החוצה. לכן, במקרה הטוב בגדים אלה יישארו בארון ויצברו אבק, ובמקרה היותר גרוע אנו נלבש אותם מבלי להיות מודעים לנזק שהם גורמים לנו. זאת מאחר שהם מציגים אותנו באור אחר מאשר הינו רוצים להיות, ועל כן איננו מצליחים ליצור תקשורת חיובית עם האדם שמולנו.

מכאן, שיש לפתח מודעות לתחבולות של תרבות הצריכה בנו הצרכנים. שיטה טובה לעשות זאת היא להחליט שלא קונים את הדבר הראשון שנדלקנו עליו, אלא לאחר שחשבנו על כך, וביום למחרת כשחזרנו לחנות באמת רצינו אותו ולא משהו אחר. כך נהיה בטוחים שהפריט הבא שנרכוש יעזור לנו לעשות את הרושם הנכון ולהגשים את הציפיות שלנו. בהתאם לזאת, כדאי להכין רשימה של דברים שברצונינו לקנות לאחר שבדקנו את ארון הבגדים שלנו, ואנו יודעים מה המטרה שלנו בקניה זו. אנו נקנה את הבגד רק לאחר שאנו בטוחים שהוא זה שיאפשר לנו להיות בשיאנו ולהוציא את המיטב מעצמנו. במילים אחרות, ההחלטה היא בידינו, ואם אנו נהיה מודעים מספיק וממוקדים ביעדים שלנו הפיתויים מסביב לא יטרידו אותנו. כך נרוויח מראה מדהים ונגדיל את הסיכויים שלנו להצליח.

ההופעה שלנו ביומיום יכולה לעשות את ההבדל בין כשלון לבין הצלחה, והדבר נכון עוד יותר כאשר אנו מנסים להעביר מסר לקהל הרחב. פוליטיקאים חשוב שיקפידו על מראה מטופח ושמרני. אתייחס כעת למספר כללים בסיסיים. חליפה בצבעים אחדים שמשדרים סמכותיות ונוכחות, כגון: שחור ואפור. סיומת המכנסיים צריכה להיות מונחת על הנעל. צבע הגרביים צריך להתאים לצבע המכנסיים, והן צריכות להיות ארוכות מספיק כדי שלא יראו את הרגל. צבע החגורה צריך להתאים לצבע הנעליים. הז'קט, הכפתור התחתון בו צריך להיות פתוח, חצי הצווארון צריך לצאת והשרוול של החולצה צריך לכסות את מפרק היד ולצאת מעט. העניבה צריכה להיות מותאמת לצבע החולצה, ואורכה צריך להגיע עד החגורה או עד חצי אבזם. לאורך האירוע או המפגשים ניתן להחליף עניבה או חולצה כדי ליצור מראה רענן יותר. לדוגמא, חליפה בצבע שחור, חולצת כפתורים בצבע לבן ועניבה בצבע תכלת.

בנוסף, בראיון טלוויזיה יש להעדיף לבוש בצבעים חלקים. הצבע הכחול נבלע בתוך הרקע, לכן אינו מומלץ. כדאי ללבוש צבעים קרים, צבעים חזקים ובולטים, או אפור כהה ושחור. במדיום מסוג זה הזמן עובר מהר מאוד, על כן רצוי לשמור על ריכוז כדי להספיק להעביר את המסר שלנו. שתי הדקות הראשונות הכי חשובות, כי הן קובעות את הרושם שניצור על צופינו. לעומת זאת, הלבוש ברדיו איננו קריטי כמו בטלוויזיה משום שהקהל איננו רואה אותנו. אבל, בכל זאת הוא חשוב מאוד, מפני שהוא בונה את ההרגשה, את הבטחון ואת הנוכחות שלנו. כדאי להעמיד מולנו מראה כדי לראות כיצד אנו נראים ולחייך. הדבר תורם להרגשה טובה, ומשפר את הצורה שבה אנו נשמעים לצד השני. כדאי גם לשמור על קשר עם המראיין באמצעות קשר עין. יש להימנע מאביזרים מרעישים ומרעשים מיותרים כי כל אלה עוברים אל הקהל. מכאן, שהופעה חיצונית תופסת מקום משמעותי הן בתקשורת בינאישית באירוע חברתי, והן בהופעה במדיה. לכן, חשוב שנהיה מודעים לה ולהשפעתה על המסר שאנו מעוניינים להעביר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'ני פרמינגר

ג'ני פרמינגר יעוץ תדמית ותקשורת

052-5655815

www.jptadmit.com

 



 


מאמרים נוספים מאת ג'ני פרמינגר
 
סיפורו של הגוף
26/07/09 | תקשורת
הגוף שלנו מלווה אותנו לאורך כל חיינו, מהלידה ועד המוות. הוא משתנה איתנו, ומשקף את הגיל שלנו, את מצב בריאותנו ואת מצבנו הנפשי, רגשי והפיזי. לרוב אנו מתייחסים אליו כאל מובן מעליו. ברור לנו שגופנו איתנו כל עת.

כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?
26/07/09 | תקשורת
הופעה מהממת יכולה לעשות את ההבדל בין רושם ראשוני חיובי לבין פגישה צוננת. לכן, כדאי מאוד להשקיע בהופעה חיצונית. תשתדלו ליצור רושם של תחכום במקביל לתחושה של רעננות. הכוונה היא להקרין נועם ופתיחות שיהוו את הבסיס לתקשורת חיובית וזורמת.

תדמית, כל מה שלא העזתם לשאול
26/07/09 | תקשורת
פעמים רבות אנו שומעים את המילה תדמית, אבל איננו יודעים למה הכוונה בדיוק. ההסבר שלי כאן יתייחס לתחום התקשורת הבינאישית. העיסוק בתדמית עיקרו ליצור תקשורת חיובית של האדם מול עצמו ומול הסובבים אותו. במילים אחרות, תחילה עלינו להתבונן בעצמנו ולמצוא את האמת הפנימית שלנו.

העסק הוא את/ה - תדמית העסק שלך היא בעצם התדמית שלך
מטרת כל עסק היא ליצור תקשורת טובה בין הנהלה לבין העובדים, להגיע ללקוחות ולשמור עליהם וליצור מוניטין טוב לאורך זמן, כאשר הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ברמה המקומית והגלובלית. במילים אחרות, מדובר בארבע רמות מקבילות שמתקיימים ביניהם יחסי גומלין.

תקשורת חיובית בעסקים
26/07/09 | תקשורת
אנו כאנשי עסקים מרבים לפגוש אנשים אחרים. מציאות זו מחייבת אותנו להיות גמישים וממוקדים, אבל גם רגישים לתגובותיו של הצד השני. שניות ספורות קובעות את תחושתנו ואת יחסנו כלפי האדם שמולנו. התקשורת הבלתי מילולית (הופעה חיצונית, שפת הגוף ואיכות הקול) חשובה יותר מהתקשורת המילולית (התוכן המילולי, משמעות המילים וסגנון הדיבור). שלושים שניות הן אלה שקובעות את הרושם הראשוני ואת התנהגותנו כלפי האחר.

מה זה בעצם תדמית?
03/07/08 | תקשורת
תדמית מתייחסת לצורה שבה האדם תופס את עצמו ולרושם שהוא יוצר על סביבתו. עבודה על התדמית האישית שלך היא בעצם עבודה על המודעות שלך לעצמך ועל בניית בטחון ונוכחות ביחס לסביבתך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI