דף הבית עסקים תקשורת מה זה בעצם תדמית?
מה זה בעצם תדמית?
ג'ני פרמינגר 03/07/08 |  צפיות: 3556

 

 

מה זה בעצם תדמית?

קצת עלי

שמי ג'ני פרמינגר, יש לי תואר שני בתקשורת, ואני עוסקת ביעוץ תדמית ותקשורת. התואר הראשון בתקשורת הוא מהמכללה האקדמית ספיר שליד שדרות, ואת התואר השני בתקשורת עשיתי באוניברסיטה העברית בירושלים. במקביל עברתי הכשרה כיועצת תדמית במרכז הבינלאומי לתדמית, לתקשורת בין אישית ולנימוסים של תמי לנצוט ליבוביץ.

מהי תדמית?

המילה תדמית באה מהמילה דימוי, והיא מתייחסת לאופן שבו האדם מציג את עצמו לעולם. כלומר, איך אנו תופסים את עצמנו, מה אנו משדרים לאחרים, ואיך האחרים תופסים אותנו כתוצאה מכך. נקודת המבט מתייחסת לשלושה תחומים, והם:

  • מודעות עצמית: התבוננות פנימה (מי אנחנו?)
  • תקשורת (איזה מסר אנו מעבירים?)

                בלתי מילולית: הופעה חיצונית, שפת הגוף ואיכות הקול

                מילולית: משמעות המילים, השפעתן וסגנון דיבור

                התנהגות: תרבות, נורמות, ערכים, נימוס והרגלים

  • יצירתיות: יצירת שינוי בעצמך ועבור עצמך (כיצד ניצור שינוי?)

המטרה היא ליצור רושם חיובי, ולהעביר את המסר בצורה אפקטיבית. כל אלה באים לידי ביטוי בחברה, בעסקים ובפוליטיקה, ולכן האינטראקציה יכולה להתרחש בתקשורת בין אישית פנים מול פנים, מול קהל, או דרך תקשורת המונים. מכאן, שרק אם נהיה מודעים לעצמנו נוכל ליצור תדמית האישית שתתאים לצרכינו. במילים אחרות, הזהות העצמית שלנו נבנת על ידי הסובבים אותנו, לפיכך כדי שנוכל לבנות תדמית חיובית ולהרגיש נוח עם עצמנו, עלינו להתייחס בכבוד לאחרים ולדאוג שגם הם ירגישו בנוח בנוכחותנו.

איך יעוץ תדמית יכול לעזור לך?

עבודה על התדמית האישית שלך היא בעצם עבודה על המודעות שלך לעצמך ועל בניית בטחון ונוכחות ביחס לסביבתך. כל אלה מתחילים מהדברים הקטנים והפשוטים של היומיום, כמו: חיוך, מענה לטלפון ואמירת בוקר טוב. שפת הגוף חשובה מאוד, כי היא בונה את הרושם הראשוני ואת הנוכחות שלנו. דברים אלה מרכזיים במיוחד ביצירת קשרים חדשים. כלומר, ייעוץ תדמית יכול לעזור לך לפתח מודעות לדברים שעד עכשיו לא שמת לב אליהם, אבל הם אלה שהשפיעו על תפיסתך את עצמך, ועצבו את יחס האחרים אליך.

דוגמאות מעשיות

  • אנשי עסקים, אנשי ציבור ופוליטיקאים יכולים לשדרג את הנוכחות שלהם, ללמוד להופיע בצורה טובה יותר במדיה ולהעביר את המסרים שלהם בצורה יותר משכנעת.
  • נציגי שרות ואנשי המכירות יכולים ללמוד טכניקות להתמודדות טובה יותר עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות שלהם.
  • מסעדות ועסקים אחרים יכולים לשפר את השרות שלהם מול הלקוחות ובכך להגדיל את מספר הלקוחות המרוצים ואת ההכנסות שלהם.
  • מרצים יכולים ללמוד להעביר את התכנים שלהם בצורה יותר אפקטיבית.
  • מחפשי עבודה ומובטלים יכולים להכין קורות חיים טובים יותר ולעמוד בצורה טובה יותר בראיונות עבודה.
  • מתבגרים יכולים להנות משיפור הבטחון העצמי שלהם וההופעה החיצונית שלהם.
  • פנויים ופנויות יכולים להגדיל את הסיכוי שלהם למצוא בן / בת זוג פוטנציאליים.

מכאן, שהעיסוק בתדמית נוגע כמעט בכל פן בחיינו, ורק אם נביט סביבנו נבין שהכוח לשנות טמון בנו וברצון שלנו להקרין הצלחה וסיפוק בכל עת.

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ג'ני פרמינגר

ג'ני פרמינגר יעוץ תדמית ותקשורת

052-5655815

www.jptadmit.com

 



 


מאמרים נוספים מאת ג'ני פרמינגר
 
סיפורו של הגוף
26/07/09 | תקשורת
הגוף שלנו מלווה אותנו לאורך כל חיינו, מהלידה ועד המוות. הוא משתנה איתנו, ומשקף את הגיל שלנו, את מצב בריאותנו ואת מצבנו הנפשי, רגשי והפיזי. לרוב אנו מתייחסים אליו כאל מובן מעליו. ברור לנו שגופנו איתנו כל עת.

כיצד תשדרגו את ההופעה חיצונית שלכם?
26/07/09 | תקשורת
הופעה מהממת יכולה לעשות את ההבדל בין רושם ראשוני חיובי לבין פגישה צוננת. לכן, כדאי מאוד להשקיע בהופעה חיצונית. תשתדלו ליצור רושם של תחכום במקביל לתחושה של רעננות. הכוונה היא להקרין נועם ופתיחות שיהוו את הבסיס לתקשורת חיובית וזורמת.

תדמית, כל מה שלא העזתם לשאול
26/07/09 | תקשורת
פעמים רבות אנו שומעים את המילה תדמית, אבל איננו יודעים למה הכוונה בדיוק. ההסבר שלי כאן יתייחס לתחום התקשורת הבינאישית. העיסוק בתדמית עיקרו ליצור תקשורת חיובית של האדם מול עצמו ומול הסובבים אותו. במילים אחרות, תחילה עלינו להתבונן בעצמנו ולמצוא את האמת הפנימית שלנו.

העסק הוא את/ה - תדמית העסק שלך היא בעצם התדמית שלך
מטרת כל עסק היא ליצור תקשורת טובה בין הנהלה לבין העובדים, להגיע ללקוחות ולשמור עליהם וליצור מוניטין טוב לאורך זמן, כאשר הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ברמה המקומית והגלובלית. במילים אחרות, מדובר בארבע רמות מקבילות שמתקיימים ביניהם יחסי גומלין.

תקשורת חיובית בעסקים
26/07/09 | תקשורת
אנו כאנשי עסקים מרבים לפגוש אנשים אחרים. מציאות זו מחייבת אותנו להיות גמישים וממוקדים, אבל גם רגישים לתגובותיו של הצד השני. שניות ספורות קובעות את תחושתנו ואת יחסנו כלפי האדם שמולנו. התקשורת הבלתי מילולית (הופעה חיצונית, שפת הגוף ואיכות הקול) חשובה יותר מהתקשורת המילולית (התוכן המילולי, משמעות המילים וסגנון הדיבור). שלושים שניות הן אלה שקובעות את הרושם הראשוני ואת התנהגותנו כלפי האחר.

מה זה בעצם תדמית?
03/07/08 | תקשורת
תדמית מתייחסת לצורה שבה האדם תופס את עצמו ולרושם שהוא יוצר על סביבתו. עבודה על התדמית האישית שלך היא בעצם עבודה על המודעות שלך לעצמך ועל בניית בטחון ונוכחות ביחס לסביבתך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI