דף הבית עסקים נדל"ן איך בעצם מתחילים להשקיע בנדל"ן ?ואיך מחשבים תשואה?-מאמר 2 מתוך 11
איך בעצם מתחילים להשקיע בנדל"ן ?ואיך מחשבים תשואה?-מאמר 2 מתוך 11
אורן מזרחי 16/09/09 |  צפיות: 2848

הגדר את המטרה - נשמע בנאלי אבל זהו שלב מאוד חשוב בתהליך .

אינו דומה מי שרוצה לקנות דירה אחת להשקעה או מי שרוצה להתעשר מאפיק זה . אינו דומה מי שרוצה דירה לפנסיה למי שרוצה לממש תוך זמן קצר .

המטרות האפשריות הינם : נכס מניב שיכניס לי בחודש כך וכך כסף.

או לדוגמא :נכס שהיום איננו מניב לי הכנסה מיידית במחשבה שיניב לי הכנסה עתידית .

או נכס לאקזיט לקנות להשביח ולמכור .

ברור שלכל מטרה הדרך תהיה שונה זמן לקיחת המשכנתא יהיה שונה והצרכים יהיו שונים .

בדוק את האילוצים - זהו בעצם התאמה בין החלום למציאות ייתכן שאתה רוצה לקנות בניין בת"א אבל אתה יכול לקנות בקושי חדר בת"א .

זהו בעצם השלב של בדיקה של המקורות הכספיים ונזילותם , ובדיקה שתוכל לעמוד בהחזר המשכנתא גם בזמן שפל .

 

תכנון וניהול זמן - סעיף זה מתחלק לשתיים .תכנון זמן לשלב של לפני הקנייה כגון:  לימוד ,איתור וחיפוש נכס .ותכנון זמן לשלב שאחרי הקנייה לטיפול השוטף הדרוש כגון :מציאת שוכרים,שיפוץ , טיפול בבעיות ועוד.

בדיקה מקדמית- בדוק שהינך מקבל אישור עקרוני למשכנתא בהתאם לסכום שבו הינך יכול לרכוש (סעיף בדוק את האילוצים), כמו" בדיקת העלויות הכלליות הנוספות מעבר למחיר הנכס(מס רכישה ,עו"ד , תיווך ועוד).

לאחר שבחנת מטרה ,התאמה ליכולות ,משכנתא ועוד. מה שצריך לעשות זה להתחיל לראות נכסים שעונים על הצרכים הבסיסיים שלך (התאמה אישית,תקציב ,זמן)

איך מחשבים תשואה בנכסים להשקעה ?

בחיים יש חלופות כמעט לכל דבר ואנחנו צריכים לבחור את החלופה הטובה ביותר עבורנו .

אם היום לדוגמא יש לך 300,000 ₪ שאתה רוצה להשקיע אותם החלופות שעומדות לפניך הם פק"מ ,מניות ,נדל"ן ,עסקים ,מגרשים חקלאיים ועוד .

בבנקים- המרווח נקרא ריבית ובנדל"ן תשואה .

בואו ניקח לדוגמא דירה שעולה 750,000 ₪ .נניח שאתה משקיע 300,000 ₪ הון עצמי והשאר משכנתא . נניח שהשכירות לדירה זו היא 3000 ₪ .החישוב מתבצע כך: 3000*12 (חודשי שכירות) /(מחולק) 750,000 ש"ח  (מחיר הבית ) מה שנותן 4.8% תשואה .

עכשיו בואו נסבך את העניינים מעט יותר אתם בעצם משלמים ריבית על המשכנתא ומקבלים ריבית כתשואה אבל למעשה על הכסף שלכם אתם מקבלים תשואה של 12% ולמה? מפני שהשקעתם 300,000 ₪ וקיבלתם בשנה 12*3000 ₪ = 36000 ₪(שכירות)/300000 (הון עצמי) = 12% .

לרוב אני נוטה להמליץ לעשות חישוב תשואה של 11 חודש כיוון שתמיד יש בממוצע או תיקון שנתי או דירה ריקה למשך חודש , או צביעת הבית בחילופי שוכרים ועוד .

כמובן שבאזורים קשים יותר להשכרה עולה הסיכון ואיתו צריכה לעלות התשואה ,ובעצם בבדיקת החלופות חייב להיות התייחסות לשניהם .

בשבוע הבא נכתוב על איך לאתר נכסי נדל"ן אטרקטיביים להשקעה  ?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן מזרחי


 


מאמרים נוספים מאת אורן מזרחי
 
על דילמות ופתרונות
05/03/12 | נדל"ן
לקוחות רבים פונים לקבלת ייעוץ נדל"ני במשרדנו בסוגיות שונות ומגוונות. השבוע אשתף אתכם בסוגיה מוכרת, שאולי חלקכם יזדהו עמה באופן אישי. מדובר בלקוחות אשר בבעלותם דירה וברצונם לשדרג את איכות חייהם. בין אם זה לדירה יותר גדולה, לדירת גן, לבית צמוד קרקע ועוד. הלקוחות הללו מתקשרים למשרדנו לעיתים קרובות , לרוב אחרי שראו במודעה דירה שעניינה אותם במיוחד. הם שואלים פרטים עליה, לעיתים אף מנסים להוריד מחיר בטלפון, מבקשים לראות את הדירה, הם יכולים גם להתלהב ממנה ולהעביר הצעה עבורה . אולם... כשזה עובר לשלב המציאות ועוברים לפן המעשי -אוזניהם נאטמות לכל פיתרון יצירתי שאנשי מקצוע (כולל יועצי משכנתאות) מציע

אמא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא התחיל בשיחת טלפון ,בצד השני הייתה אישה שהזדהתה כטובה היא שאלה אם אפשר להיפגש בנוגע למכירה וקנייה של דירה כאשר היא כרגע לא רוצה לשתף פרטים רק בפגישת היכרות .ואכן קבענו למחרת תוך כדי שהייתי סקרן מה כ"כ דיסקרטי ?

איזהו חכם ? היודע את מקומו (פרקי אבות)
05/03/12 | נדל"ן
לפני מספר חודשים התרחש במשרדינו סיפור שהיום אני קורא לו הזוי .הגיע אלינו למשרד זוג כבן 40 שחיפשו לעצמם בית לגור ,כדרכינו בקודש עשינו איתם איתור צרכים ויצאנו לתהליך ראיית הדירות ,לאחר כחודשיים מצאנו להם את דירת חלומותיהם ,עד כאן הכול פשוט .

למה את מתכוונת שאת אומרת לא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא הסתיים בחודש האחרון כאשר זוג צעיר ומתוק ראה דרכנו מספר דירות בחודשים האחרונים וכל דירה הם פסלו מסיבה זו או אחרת . דירה אחת כיוון שהיא קטנה מידי ,דירה אחרת פסלו כיוון שפונה למקום רועש ,דירה שלישית סתם כי לא התחברנו אליה ודירה רביעית כי הולכים לבנות ממול...

איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ?
05/03/12 | נדל"ן
איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ? לאחר שנים רבות שאני נמצא בפגישות עם מוכרים אני כל פעם נדהם מהדרך בה נקבעים המחירים ע״י המוכרים .

חמש טעויות קבועות של קוני הדירות, ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של הקונים נכס בתהליך הרכישה , וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות בתהליך המכירה וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

מילה של מוכר
11/02/10 | נדל"ן
לאחר כ10 שנים בתחום תיווך ויעוץ נדל"ן ולאחר צבירת קילומטראז' של פגישות עם מוכרים ,מכל מיני מקומות וסוגי דירות ,ישנם משפטים קבועים שחוזרים על עצמם וגורמים לך לתהות..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה עשירית בסדרה
11/02/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה תשיעית בסדרה
11/01/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI