דף הבית עסקים נדל"ן שש הטעויות השכיחות של משקיעי נדל"ן -מאמר 6 מתוך 11
שש הטעויות השכיחות של משקיעי נדל"ן -מאמר 6 מתוך 11
אורן מזרחי 16/09/09 |  צפיות: 2328

טעות ראשונה והכי שכיחה- משקיעים רבים אינם קובעים מטרת השקעה האם רצונם הינו לתזרים מזומנים חיובי , או לאקזיט, או להשקעה לטווח ארוך (שיהיה לילדים) או דירה נחמדה לגור לימי זקנה וכו.

לכל אחד מאפשרויות השקעה אלו יתאים נכס אחר ,התחשיב הכלכלי לגביו יהיה שונה,  וצורת איתור הנכס יהיה בדרכים אחרות ,  לכן קיבעו לעצמכם מה בדיוק מטרת ההשקעה כיוון שבתחום זה פחות זה יותר מיקוד זה שם המשחק.

טעות שניה- כמשקיע אתה רוצה לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור כספך בעקבות כך אתה נכנס לחיפוש באזורים רבים  ובסוגי נכסים רבים (פרטי,מסחרי, דירות מחולקות ,לופטים ועוד) ומה שקורה לרוב המשקיעים הם טובעים בחומר ולא עושים כלום כתוצאה מפחד לטעות .

חשוב להתייעץ עם יועץ נדל"ן על האופציות הקיימות ולבדוק אח"כ עם הרואה חשבון שלכם לגבי כדאיות מבחינת מיסוי .

טעות שלישית- משקיעים רבים אינם בודקים עלויות אמיתיות של הרכישה ומסתמכים על יהיה בסדר , לדוגמא:  לקוחה שהתקשרה אלי לגבי דירה ב900,000 ₪ ואמרה לי שהיא רוצה להשקעה ולשאלתי האם היא יודעת כמה מס רכישה יש לה לשלם היא אמרה לי שיש לה פטור כשלמעשה היא צריכה לשלם 3.5% שהם 31,500 ₪ מה שגרם לה להבין שלא יהיה לה כסף להוצאות הנוספות .

טעות רביעית- משקיעים רבים הולכים לפי הרגשה והאם הם היו גרים בבית כזה מה שחשוב בנכס להשקעה זה לא אהבה וחיבור רגשי  מה שחשוב שיהיה נכס שאפשר להשכיר ,ובמחיר טוב , ובעלות כדאית לרכישה בקיצור חישוב כלכלי , זה נכון שאם מבחינה כלכלית זה כדאי ואתם גם מתחברים לנכס זה מעולה .

טעות חמישית- משקיעים רבים לא מגדירים מראש לאיזה סיכון הם מוכנים להיכנס לעומת סיכוי.  לדוגמא ברוב המקרים דירה בראש העין תניב תשואה גבוהה יותר לעומת דירה בת"א אבל השאלה מה הסיכון לעומת הסיכוי ? למשל היה לי לקוח שקנה מחסן בפ"ת ב150,000 ₪ שלטענתו אפשר להשכירו "בקלות" ב1600 ₪ עסקה מעניינת נכון ? אבל לאחר שהוא קנה אמרו לו בעירייה שא"א לעשות חיבור מים למחסן רק לדירה והוא נשאר עם מחסן שמושכר ב500 ₪ בחודש.

טעות שישית - בדקתם תקציב , החלטתם על מטרה ספציפית שלכם בהשקעה, בדקתם עלויות אמיתיות ,הלכתם על דירה כדאית גם כלכלית , אבל עשיתם רק את ההכנות עכשיו צריך לפנות זמן לראות דירות ,לתאם ,לבחון,להתייעץ . הרבה משקיעים נופלים בצד המעשי כי זה תהליך שיש לו התחלה אמצע וסוף ,כנראה שבדירות הראשונות שתבחנו  לא תדעו אם העסקה כדאית ותפספסו עסקאות טובות אבל היי ככה לומדים .

בהצלחה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורן מזרחי


 


מאמרים נוספים מאת אורן מזרחי
 
על דילמות ופתרונות
05/03/12 | נדל"ן
לקוחות רבים פונים לקבלת ייעוץ נדל"ני במשרדנו בסוגיות שונות ומגוונות. השבוע אשתף אתכם בסוגיה מוכרת, שאולי חלקכם יזדהו עמה באופן אישי. מדובר בלקוחות אשר בבעלותם דירה וברצונם לשדרג את איכות חייהם. בין אם זה לדירה יותר גדולה, לדירת גן, לבית צמוד קרקע ועוד. הלקוחות הללו מתקשרים למשרדנו לעיתים קרובות , לרוב אחרי שראו במודעה דירה שעניינה אותם במיוחד. הם שואלים פרטים עליה, לעיתים אף מנסים להוריד מחיר בטלפון, מבקשים לראות את הדירה, הם יכולים גם להתלהב ממנה ולהעביר הצעה עבורה . אולם... כשזה עובר לשלב המציאות ועוברים לפן המעשי -אוזניהם נאטמות לכל פיתרון יצירתי שאנשי מקצוע (כולל יועצי משכנתאות) מציע

אמא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא התחיל בשיחת טלפון ,בצד השני הייתה אישה שהזדהתה כטובה היא שאלה אם אפשר להיפגש בנוגע למכירה וקנייה של דירה כאשר היא כרגע לא רוצה לשתף פרטים רק בפגישת היכרות .ואכן קבענו למחרת תוך כדי שהייתי סקרן מה כ"כ דיסקרטי ?

איזהו חכם ? היודע את מקומו (פרקי אבות)
05/03/12 | נדל"ן
לפני מספר חודשים התרחש במשרדינו סיפור שהיום אני קורא לו הזוי .הגיע אלינו למשרד זוג כבן 40 שחיפשו לעצמם בית לגור ,כדרכינו בקודש עשינו איתם איתור צרכים ויצאנו לתהליך ראיית הדירות ,לאחר כחודשיים מצאנו להם את דירת חלומותיהם ,עד כאן הכול פשוט .

למה את מתכוונת שאת אומרת לא
05/03/12 | נדל"ן
הסיפור הבא הסתיים בחודש האחרון כאשר זוג צעיר ומתוק ראה דרכנו מספר דירות בחודשים האחרונים וכל דירה הם פסלו מסיבה זו או אחרת . דירה אחת כיוון שהיא קטנה מידי ,דירה אחרת פסלו כיוון שפונה למקום רועש ,דירה שלישית סתם כי לא התחברנו אליה ודירה רביעית כי הולכים לבנות ממול...

איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ?
05/03/12 | נדל"ן
איך אנשים מחליטים על מחיר הדירה ? לאחר שנים רבות שאני נמצא בפגישות עם מוכרים אני כל פעם נדהם מהדרך בה נקבעים המחירים ע״י המוכרים .

חמש טעויות קבועות של קוני הדירות, ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של הקונים נכס בתהליך הרכישה , וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות ומהי הדרך הנכונה
11/02/10 | נדל"ן
מוצגות לפניכם חמש טעויות קבועות של מוכרי דירות בתהליך המכירה וכיצד ניתן לתקנן.. בהצלחה!

מילה של מוכר
11/02/10 | נדל"ן
לאחר כ10 שנים בתחום תיווך ויעוץ נדל"ן ולאחר צבירת קילומטראז' של פגישות עם מוכרים ,מכל מיני מקומות וסוגי דירות ,ישנם משפטים קבועים שחוזרים על עצמם וגורמים לך לתהות..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה עשירית בסדרה
11/02/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו..

סיפורים מעולם התיווך - כתבה תשיעית בסדרה
11/01/10 | נדל"ן
עולם התיווך הוא עולם מרתק ,דינאמי ותזזיתי. מספר סיפורים אמיתיים שממחישים זאת ,השמות שונו לשמירה על פרטיות וכל השאר נשאר כפי שהיה . תהנו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI