דף הבית רפואה ובריאות רפואה מחלות מערכת עצבים- נוירולוגיות - קובי עזרא
מחלות מערכת עצבים- נוירולוגיות - קובי עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 25/09/09 |  צפיות: 2900

 

מחלות מערכת עצבים- נוירולוגיות - קובי עזרא

 

•·        כאב ראש: הינו סימפטום לא מחלה כדוגמת החום. למוח אין עצבים, כאב ראש נובע מגירוי של חישנים לכאב בדפנות כלי הדם בראש. קרומי המוח והגולגולת וברקמות נילוות כגון: פנים

•·        כאבי ראש וסקולריים (כלי דם): כאשר י.ל.ד יש כאבי ראש.

•·        מיגרנה: הסימפטום העיקרי של המיגרנה הוא כאב ראש. המיגרנה מתחלקת לשני סוגים:

א) 80% סובלים ממיגרנה פשוטה

ב) 20% סובלים ממיגרנה קלאסית. כאשר בשני המקרים מגרנה היא מחלה פתולוגית הקיימת בכלי הדם במוח המתרחבים ומתכווצים בזמן התקף ומביאים לכאבי ראש קשים.

•·        מיגרנה פשוטה: אופי ההתקף: כאב ראש בחצי ראש ימני או שמאלי, בדרך כלל לא תמיד קבוע באותו צד שנמשך עשרות דקות עד שעות ולעיתים ימים.

•·        לפני ההתקף ישנם סימנים מקדימים לא תמיד קיימים מספר שעות לפני ההתקף, דבר שכיח הוא ההבזקים מול העיניים. מעבר לכך כל דבק ספציפי לא מוגדר.

•·        בזמן ההתקף בחילות והקאות, פוטופובייה (פחד רתיעה מאור- בזמן התקף הם רוצים להיות בחושך) לעיתים באופן מוזר, זיעה קרה במחצית הפנים).

•·        הטיפול: שינוי אורח החיים במידת האפשר על מנת להפחית את תדירות ההתקפים. לדוגמא נשים שסובלות ממיגרנה שישתמשו באמצעים אחרים במקום גלולות.

•·        טיפול בתרופות חוסמות בטא וכאן הבעיה בגברים אימפוטנציה. הטיפול יום יומי

•·        טיפול נוסף בזמן ההתקף, תרופה שנקראת אימיתרקס (יקר מאוד) התרופה פועלת ישיר על כלי הדם במיוחד על כלי הדם במוח.

•·        מגרנה קלאסית: היא חמורה ומסוכנת יותר . הספזם (כיווץ) של כלי הדם וכתוצאה מכם אי הספקת דם.שינויים נוירולוגיים שברובן הפיכות.

•·        תופעות קלאסיות במיגרנה זו: בזמן התקף חולשה, שיתוקים והפרעות תחושתיות באזורים מסוימים בגוף כגון: עיוורון, הפרעות בשמיעה, נימול מחוסר דם.

•·        אצל גברים בעשור הרביעי לחייהם ישנה תופעה הדומה למיגרנה הנקראת בלועזית קלסטר הדאק כאב ראש חגורתי, המופיעה כמו מיגרנה אך מלווה  גם בזיעה רבה בצד הכאב. מצב לא שכיח, למשך מספר שבועות בתדירות גבוהה ויכול לחזור לאחר מספר חודשים.

•·        כאב ראש סטרס (סטרס הדאק): הוא כאב ראש קלאסי, מופיע בדרך כלל בפעימות (כמו דפיקות פטיש בראש) נובע מלחץ נפשי (עייפות ועוד), מופיע לרוב בשעות הערב לאחר היום העמוס. מתחיל באזור העורף ומתפשטת לכל הראש.

•·        טיפול: מנוחה, אנרגטי, הרגעה.

•·        הבעיה הנוירולוגית השכיחה הבאה הינה מחלת האפילפסיה - מחלת הנפילה : הוא מצב שבו נוצרים פולסים חשמליים בלתי מבוקרים ברקמת המוח הנשלחים ממוקד ומשבשים את פעילות המוח. בהתקף מאבדים את ההרה ונופלים וכל כן שמה.

•·        טיפול תרופתי: הרבה תרופות שמתאימות לסוג ולתדירות ההתקפים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI