דף הבית חינוך ולימודים מכינות, בגרות ופסיכומטרי שיפור בגרויות - ניסיון שני
שיפור בגרויות - ניסיון שני
הכותב 02/05/10 |  צפיות: 2527

קיימת אמירה מפורסמת אשר טוענת שאם לא מצליחים בפעם הראשונה, צריך להמשיך ולנסות עד שמכתירים את המשימה בהצלחה. בכל שנה, אלפי תלמידים ומבוגרים בוחרים לשפר ציוני בגרות ונבחנים פעם נוספת במקצועות שאליהם כבר ניגשו בעבר.

שיפור בגרויות – למי זה מיועד?

במרבית המקרים, מדובר באנשים שהזכאות לתעודת בגרות נמנעה מהם עקב כשלון במקצוע אחד או יותר מבין מקצועות החובה. במצב זה ניגש הנבחן לבחינות הדרושות במטרה לקבל ציון עובר, אשר יאפשר לו לקבל את התעודה הנכספת.

אך כאשר אומרים 'שיפור בגרות', לרוב הכוונה אינה להשלמת מקצועות חסרים, אלא לשאיפה לשפר ציון נמוך במטרה להעלות את הממוצע.

שיפור ציוני בגרות – הסיבות

מה רע בציון 70 במתמטיקה אם כבר יש לנו תעודת בגרות ביד? אין כל רע בציון כזה, אבל ציון גבוה יותר אומר יותר אפשרויות. מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית, שבהם נבחנים ברמת 3 יחידות לימוד לכל הפחות, הם בין הציונים המשפיעים ביותר על ממוצע הבגרות הכולל.

שיפור בגרות במתמטיקה מ-70 ל-90 למשל, עשוי להקפיץ את ממוצע הבגרות במספר נקודות, שיפור בגרות באנגלית, למשל, של ציון 90 ב-3 יחידות ל-90 ברמת 5 יחידות עשוי להעלות את הממוצע אף ב-15-20 נקודות שלמות.

בגרות מלאה בממוצע גבוה פותחת בפני הנבחן דלתות רבות, ביניהן לימודים במוסד להשכלה גבוהה, קבלה למשרות נחשקות במשק, או לתפקידים מבוקשים במהלך השירות הצבאי. בעוד שיפור בגרות בלשון לא יעשה הרבה להעלאת הממוצע הכללי, המקצועות ה'כבדים' כמו מתמטיקה, אנגלית ומגמות הלימוד המורחבות יכולים לבטא את ההבדל בין קבלה ודחייה.

אז אם אינכם חוששים להתיישב פעם נוספת אל מול מחברות הבחינה שהכרתם במהלך התיכון במטרה לתת לעצמכם אפשרויות נוספות לעתיד, כדאי לעשות את המאמץ פעם נוספת והפעם להצליח יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הכותב

כתיבת תוכן שיווקי איכותי וקולע, לכל מטרה.
ניתן להתרשם מדוגמאות בקישורים הבאים:

רפואה אסתטית
צילום אירועים
עיסוי טנטרי

אופניים חשמליות
כיסוי ניילון למושבים



 


מאמרים נוספים מאת הכותב
 
שירותי דפוס מקוונים - הכל בקליק
מי לא הצטרך בעבר שירותי דפוס, בין אם כצרכנים פרטיים ובין אם לעניינים עסקיים. ועל אף שכתבו שוב ושוב שענף הפרינט לא יתקיים בעתיד, מתגלה כי ככל שעובר הזמן אנו נעזרים בשירות זה מעט יותר מפעם

אימון לזוגיות טובה
כל כך הרבה סיבות יכולות לגרום בקעים ביחסים הזוגיים, החל בבעיות בתפקוד המיני ועד משברים נפשיים או אף אלימות. אך פירוק החבילה אינו הפתרון היחיד.

אולמות לאירועים ענקיים
בשלבי חיפוש של גן אירועים או אולם? על איזה דברים קיים צורך לברר ולאילו עניינים הכרחי להתייחס בכובד ראש כשתבחרו מיקום לאירוע הגדול שלכם?

גן אירועים לחתונתכם
אנחנו תמיד חולמים שכאשר נתכנן את האירוע שלנו, בין אם מדובר בחתונה או בברית, בבר מצווה או בת מצווה, הכל יעבור חלק וכולם יהנו. ואחד הדברים שקובעים בדיוק את זה הוא בחירת המקום הנכון לערוך בו את האירוע שלנו.

קייטרינג בשרי - הבחירה הטבעית
ישראלים אוהבים לאכול טוב, במיוחד כאשר מדובר באירועים מיוחדים. לאילו דברים חשוב לשים לב כאשר מחפשים שירותי קייטרינג לאירוע גדול?

שירות מקררים - מי צריך את זה?!
כל אחד יכול להרוויח מהיכרות טובה עם המקרר הביתי - בואו אתם להתוודע למכשיר הזה שנמצא בכל בית במאמר הבא.

צילום אירועים - שאלות ותשובות
28/06/10 | חתונות
יש כל כך הרבה דברים שצריך לסדר בנוגע לחתונה! אחד מהם הוא מציאת סטודיו צילום.

צילום אירועים - שאלות ותשובות
28/06/10 | חתונות
יש כל כך הרבה דברים שצריך לסדר בנוגע לחתונה! אחד מהם הוא מציאת סטודיו צילום.

עיצוב אולמות וגני אירועים
במהלך השנים האחרונות עולם החתונות בישראל התפתח באופן כזה שניתן להציע לכל אחד אירוע שקולע בדיוק לטעמו. זה אומר שאתם יכולים לבחור אפילו את סט הצלחות ואת סידורי הפרחים באירוע שלכם!

קייטרינג = גיוון וטעם
27/06/10 | חתונות
אילו המלצות נוכל לתת לכם בנושא קיטרינג לאירועים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI