דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא
אבי 10/06/12 |  צפיות: 3330

ביטוח משכנתא הוא לא ביטוח אחיד כמו שאנשים רבים חושבים אלא ניתן בתחום של ביטוח דירה או ביטוח משכנתא לקבל פוליסות שונות. ניתן לא רק לקבל פוליסות שונות, אלא גם להרחיב או לצמצם ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא כולל תמיד ביטוח חיים למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא הוא בד"כ פחות ניתן לגוון לפי מה שכוללת הפוליסה אך גם פוליסה של ביטוח חיים למשכנתא כדאי לקרוא ולהבין כדי לראות מה הם הסייגים בפוליסה ומה פוליסת ביטוח חיים למשכנתא כוללת. יש כמה חברות ביטוח בארץ שבכול זאת נותנות אפשרויות להרחבות של פוליסות ביטוח חיים למשכנתא.

 

ביטוח מבנה בבניין ישן

 

מעבר לביטוח חיים למשכנתא קיים ביטוח המבנה כלומר ביטוח דירה. ביטוח דירה דואג שהבנק יפוצה על ידי חברת הביטוח אם משהו יקרה לדירה עד כאן היו אלה ביטוחים בסיסיים שהם גם נדרשים לפי חוק. אבל יש מצבים ספציפיים בהם כדאי להתאים את הפוליסה לדירה הספציפית שיש לכם. אם הדירה שרכשתם לדוגמא ישנה, בת שנים רבות, יהיה הגיוני ונכון לבטח את הדירה בפוליסת ביטוח דירה שכוללת גם ביטוח מבנה מורחב מעבר אל ביטוח מבנה רגיל. ביטוח מבנה ידאג לפצות אתכם בכפוף לפוליסה ולמגבלותיה אם יהיה חלילה נזק לכלל המבנה של הבניין מסיבות רבות ושונות חס וחלילה. ביטוח מבנה מורחב יכול לכלול הרחבות שונות כמו ביטוח ספציפי על חלקים במבנה כמו מערכת צינורות או ביוב במבנה. כאשר אתם רוכשים דירה ישנה טוב כי ביטוח דירה יכלול ביטוח מבנה שיכול בכפוף לתנאי הפוליסה ולמגבלותיה להגן עליכם אם חלילה יהיה נזק למבנה. אם לעומת זאת רכשתם דירה חדשה הכי שבנוסף אל ביטוח משכנתא אין צורך דחוף להוסיף ביטוח מבנה מורחב אבל יש אפשרות לעשות הרחבות אחרות לפוליסות שישמרו על זכויותיכם כמו הרחבות שקובעות שבכפוף לפוליסה גם אתם כלווים תקבלו פיצוי עבור נזק לדירה ולא רק הבנק.

 

ביטוחים נוספים לביטוח דירה

 

קיים ביטוח דירה שכולל ביטוח תכולה – שיפצה אתכם על נזק לתכולה של הדירה. וכאשר יש רעידות אדמה קלות מידי פעם באזורנו יש גל של אנשים שעושים ביטוח מבנה מתוך חשש בשל רעידות אדמה. השאלה האם יש לעשות ביטוח מבנה נגד רעידות אדמה הוא שאלה  בפני עצמה. יש אנשים שחשים בטוחים יותר כשדירתם מבוטחת בביטוח נגד רעידות אדמה. יש לעומתם אנשים רבים שלא חשים צורך לבטח את דירתם ואת המבנה שלהם בביטוח נגד רעידות אדמה. וכול אחד זכאי לדעתו ולתחושתו. אבל אם אתם כן רוצים שהדירה שלכם תהיה מבוטחת בביטוח נגד רעידות אדמה חשוב לדעת כי ביטוח מבנה לא מספיק לצורך כך תמיד, חשוב לבדוק בפוליסה שיש כיסוי בתוך ביטוח מבנה – לנושא של רעידות אדמה. ביטוח כזה נגד רעידות אדמה צריך להיות מוזכר בצורה מפורשת בפוליסה בכדי שתוכלו לקבל בעניין זה פיצוי אם חלילה יקרה מקרה ביטוחי כזה ויהיה צורך חלילה בפיצוי בגין נזקי רעידת אדמה. כמו בכול פוליסה חובה עליכם לקרוא ולהבין את הפוליסה ולהתייעץ אם לא ברור לכם דבר מה. הפוליסה של ביטוח דירה על סוגיו השונים היא הקובעת והיא המחייבת את חברת הביטוח וגם סייגיה תקפים בינכם ובין חברת הבטוח לכן חשוב להבין את הפוליסה היטב לפני החתימה.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI