דף הבית רפואה ובריאות רכיבה טיפולית רכיבה טיפולית – הפתעת העשור
רכיבה טיפולית – הפתעת העשור
יובל אלביכטמן 30/01/13 |  צפיות: 13348

מה עושה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטת טיפול שעוסק ברכיבה על סוסים. המטפל מנחה את המטופל כיצד לשבת על הסוס, כיצד להשמע לו, לאחוז בו ולטפל בו. זהו טיפול המשמש פלח רחב ומגוון של אוכלוסיית מטופלים, ביניהם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז עם היפוטוניה- טונוס שרירים נמוך-, עם קשיים חברתיים ודימוי עצמי נמוך, ועוד. בקרב המבוגרים משמשת רכיבה טיפולית לטיפול אנשים שעברו פציעה כחלק מתהליך השיקום שלהם, שיתוק מוחין, טרשת נפוצה ועוד.

רכיבה טיפולית כחלק משם ומטפל אצל ילדים מביאה לתוצאות מרשימות, מפתיעות ומרגשות. הילד, החווה את חוויית הישיבה הזקופה והאיתנה עם מבט זקוף ואחיזה חזקה בסוס מקבל את הבטחון החסר לו והדימוי העצמי שלו עולה פלאים. הורים רבים מדווחים על שינויים ממש רדיקליים בקרב ילדים שעוברים רכיבה טיפולי. אצל ילדים עם הפרעות קשב וריכוז נרשמת עלייה בריכוז, היכולת להיות קשובים יותר לסביבה, בעקבות הקשר שנוצר עם הסוס, סבלנות, דחיית סיפוקים ועוד. בקרב המבוגרים נרשמים שיפורים משמעותיים של ממש, התחזקות, שיקום והארכת חיים.

על רכיבה טיפולית ועל רפואה משלימה

רכיבה טיפולית היא חלק מעולם לימודי רפואה משלימה. כדי ללמוד טיפול באמצעות רכיבה טיפולית צריך לעבור קורס רכיבה טיפולית באחת המכלות המלמדות את התחום ובסיומו תהפכו להיות מדריכי רכיבה טיפולית. הרפואה המשלימה היא שיטת טיפול שאינה נשענת על המדע ומתייחסת אל המטופל כאל מכלול של סימפטומים, כאל אדם, ומנסה להגיע לעומק הסימפטום באמצעים עקיפים, כמו רכיבה טיפולית. למשל, ילד שיש לו ליקוי בויסות חושי, אם יטופל באמצעות הרפואה המערבית, יופנה לקבל ריפוי בעיסוק המתמקד בחושים הזקוקים לויסות. לעומת זאת אם יקבל טיפול באמצעות רכיבה טיפולית, הוויסות החושי יתבצע באופן עקיף באמצעות הישיבה על הסוס והשליטה בשיווי המשקל, בכוח שיפעיל עליו, בקשר שיפתח עם הסוס וכדומה.

רכיבה טיפולית- אמנות הטיפול

לימודים של רכיבה טיפולית מתאימים לכל מי שרוצה לגעת במגוון רחב של אוכלוסיה שיש לה קשיים מולדים או בעקבות טראומה, ובגילאים שונים. השינויים שחווים מטופלים הם דרמטיים עד כי גם הרפואה המערבית לא יכולה היתה להתעלם מהם וכיום היא מוכרת על ידי קופות החולים כאמצעי טיפולי לכל דבר במסגרת הרפואה המשלימה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI