דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא
אבי 28/03/13 |  צפיות: 13237

כשאתם עומדים לפני השלב המשמעותי בחיים של לקיחת משכנתא חשוב מאוד לערוך סקר שווקים בין חברות הביטוח השונות לגבי ההחזרים החודשיים של ביטוח משכנתא. אתם יכולים לעשות זאת טלפונית ואתם יכולים לבדוק זאת במחשבונים השונים של חברות הביטוח השונות. בדיקה כזו תגלה הבדלים של עשרות ואף מאות שקלים מדי חודש בהתאם לגילכם, למצבכם הבריאות, לאופי התעסוקה שלכם ולשאלה אם אתם מעשנים. כל הגורמים גם יחד עלולים להצטרף להבדלים של מאות שקלים מדי חודש שהם אלפי שקלים בשנה, ועשרות אלפי שקלים במשך כל תקופת הביטוח וזה רק בתחום של ביטוח משכנתא.

הבדלים משמעותיים

אם תוסיפו לסכומים אלה את ההבדלים בין ביטוח נוסף שאתם נדרשים לעשות, ביטוח דירה, סכום כזה יכול גם להכפיל את עצמו. כך שאתם יכולים לעשות ביטוח דירה בחברה אחת ולעשות ביטוח משכנתא בחברה אחרת. אתם יכולים לאתגר את אחת החברות להעניק לכם מחיר מיוחד אם תבטחו אצלה את שני הביטוחים גם יחד. גובה המשכנתא שזוג יכול לקבל משתנה על פי גורמים שונים. יש תקופות שהרכיב של אחוז המשכנתא שנקבע על ידי המדינה עולה, ואז בני הזוג נדרשים למימון עצמי גבוה יותר. זה אמנם מחייב אותם לעבוד ולחסוך סכומים אלה או למצוא דרכים חלופיות לגייס את ההון העצמי אך מצד שני, מכיוון שגובה ההלוואה שהם מקבלים מן הבנק יורד, כך יורד גם הגובה של ביטוח משכנתא. גורם נוסף שמשפיע על גובה ההחזר של ביטוח משכנתא הוא הגיל של שני בני הזוג. ככל שבני הזוג מבוגרים יותר כך עלות ביטוח המשכנתא גבוה יותר. במקרה ששני בני הזוג מבוגרים ומעשנים גובה ההחזר החודשי קופץ בעשרות ואף מאות שקלים לחודש.

הטבה נוספת בזכות התחרות

התחרות אינה רק מי יזכה למכור לכם ביטוח משכנתא, התחרות הגדולה יותר היא, כפי שאמרנו, בין הבנקים, אצל מי תקחו את המשכנתא. לכן, יש בנקים שיעמידו אצלם בסניף מסוף שבו תוכלו לקבל הצעות ביטוח מחברות ביטוח שונות באופן מיידי וללא התרוצצות בין חברות ביטוח שונות. מסופים אלה מקצרים עבורכם את התהליך של רכישת ביטוח משכנתא בצורה משמעותית ועוזר לכם להחליט לסגור את נושא המשכנתא כאן ועכשיו, בבנק שנתן לכם הטבה זו.

החלפת פוליסה

בכל מקרה יש לזכור כי כל פוליסת ביטוח משכנתא צריכה להיות מקובלת על הבנק המלווה. הם צריכים לאשר אותה לפני שתוכלו לקבל את המשכנתא. את הפוליסה עליכם להשאיר בבנק. ישנה אפשרות להחליף חברת ביטוח ופוליסת ביטוח משכנתא במהלך השנים. התנאים היחידים הם כפי שאמרנו למעלה: עליכם להביא את הפוליסה החדשה לאישור הבנק והמקור של הפוליסה החדשה יועבר לבנק. חברת הביטוח אמורה לעדכן את הבנק על כל שינוי אך הדבר אינו פוטר אתכם מחובת הדיווח. יש לעשות את כל ההליכים האלה תוך שבועיים.

להיות ריאלים

כדי שלא להצטרף לסטטיסטיקה העגומה של אנשים שנזרקו לרחוב עקב אי עמידה בתנאי ההחזר של המשכנתא יש לחשב את גובה ההחזר האמיתי הנדרש מכם בכל חודש. זכרו כי סכום זה מכיל מרכיבים רבים, החל מפריטים גבוהים כמו קרן המשכנתא עצמה, דרך רכיבים נמוכים יותר כמו ביטוח משכנתא ורכיבים נמוכים אף יותר של ביטוח דירה וכן הוצאות חד פעמיות שעלותן לא מבוטלת. לכן נקטו כל דרך אפשרית, התייעצו במשפחה, חברים ואנשי מקצוע וערכו חישוב ריאלי של ההחזר החודשי. ייתכן שתיאלצו להתפשר על גובה המשכנתא אך הדירה, הפשוטה יותר אמנם, תישאר שלכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI