דף הבית חוק ומשפט קנין רוחני פשיטה על משרדי טי די אס די באזור בשל חשד למכירת תוכנות מיקרוסופט מזויפות
פשיטה על משרדי טי די אס די באזור בשל חשד למכירת תוכנות מיקרוסופט מזויפות
ילון מדר 17/11/13 |  צפיות: 13264

בעקבות תלונה שהוגשה על ידי חברת מיקרוסופט העולמית פשטה משטרת ישראל על המשווק טי די אס די בע"מ באזור, בשל מכירת תוכנות מיקרוסופט החשודות כמזויפות. התלונה הוגשה בעקבות חקירה סמויה על ידי מיקרוסופט שבה נרכשו מהמשווק תוכנות Windowsו- Office החשודות כמזויפות. בשל חומרת הנושא החליטה מיקרוסופט להגיש תלונה למשטרה ובעקבות כך בוצעה הפשיטה. את מיקרוסופט העולמית מייצג בישראל בהליכי האכיפה עו"ד עידן סידס ממשרד עודד שטייף, סידס ושות'.

במהלך הפשיטה, שנוהלה על ידי  רב פקד זהר פלם מפקד יחידת קניין רוחני ביחידת הונאה של מחוז תל אביב, תפסה המשטרה כמויות גדולות של תוכנות Windows 7 ו- 2010 Office החשודות כמזויפות, כולל מדבקות אותנטיקציה (COA- Certificate of Authenticity) של Windows 7החשודות כמזויפות, חקירת המשטרה נמשכת.

דייל ווטרמן, יועץ משפטי ביחידת הפשעים הדיגיטליים במיקרוסופט, אמר כי לקוחות מקומיים ועסקים מושפעים לרעה על ידי תוכנות מזויפות. "מקרה זה, למרבה הצער, כרוך במה שאנו מכנים תוכנה מזויפת באיכות גבוהה. היא מיוצרת במרבית המקרים על ידי איגודי פשע מאורגנים ומתוחכמים במזרח הרחוק, וארוזה כמו תוכנה מקורית".

"הניסיון שלנו בעולם מוכיח כי פעילות של  גופי אכיפת חוק כמו יחידת ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה שולחת מסר חד משמעי לשוק על נזקי הזיופים והפיראטיות ומסוגלת לחולל שינוי משמעותי במצב "המחויבות שלנו במיקרוסופט היא לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע ללקוחותינו ולהגן על שותפינו הלגיטימיים", אמר ווטרמן.

להפרות קניין רוחני (IP) יש השלכות מרחיקות לכת מבחינה כלכלית, תרבותית וחברתית. למדינות עם חקיקת IPחזקה ואכיפת IP חזקה יש כלכלות חזקות והן יותר תחרותיות וגלובליות. ההפסד במכירות שנגרם על ידי מפיצים ומשווקים לגיטימיים, מתורגם להפסדים בהכנסות ממיסים ובסופו של דבר יכול לגרום לאובדן מקומות עבודה.

תוכנות פיראטיות  עלולות לפגוע גם בתשתיות  ה-IT.  זאת כשמשתמשי הקצה  חושפים את עצמם שלא במודע לתוכנות זדוניות ולווירוסים שקיימים בתוכנות הפיראטיות, דבר שמאפשר להאקרים לקבל גישה פשוטה יותר למידע הרגיש של הארגון.

בקמפיין שלה נגד פיראטיות, מתמקדת מיקרוסופט בשלוש חזיתות:

מיקרוסופט מבקשת להעלות את המודעות של תוכנות מזויפות וסיכונים בקרב לקוחות ומשווקים כדי לאפשר להם להגן על עצמם טוב יותר ולהבטיח כי רישוי התוכנה שלהם מורשה.

מיקרוסופט משקיעה בטכנולוגיות למניעת זיוף כדי להסב את תשומת ליבם לנוכחות של תוכנות מזויפות ומיקרוסופט משתפת פעולה עם רשויות אכיפת החוק, דוגמת יחידת ההונאה מרכז של המשטרה, בנקיטת צעדים נגד זייפני תוכנה.

כיצד תגנו על עצמכם מפני תוכנות מזויפות?

  1. היזהרו מהדרכים הנפוצות שלזיוף דיגיטלי: אתרים שמפרסמים "תוכנה זולה"; אתרי מכירות פומביותבאינטרנט עם קישורים לאתרים המציעים הורדת תוכנות מזויפות ורשתות p2p אוטכנולוגיות אחרות לשיתוף קבצים.
  2. קנו ממקור אמין. בצעו מחקרמקיף ברשת ואצל מכרים מקומיים לפני ביצוע הרכישה.
  3. להשוות את המחיר. תוכנהמזויפת נמכרת לעיתים קרובות במחיר הרבה יותר זול, אך בסופו של דבר יכולהלעלות מאות או אלפי דולרים למשתמשים.
  4. היו זהירים מאוד בעת רכישתתוכנה במדינות אחרות כיוון שהעניינים מסתבכים אם העסקה משתבשת.
  5. שימרו על תכנית האנטיוירוס שלכם מעודכנת. זה מפחית את הסיכון של המחשב שלך מחשיפה לווירוסיםותכונות זדוניות בעת הורדת תוכנה.
  6. הגידו לא למוכרים המציעים עותקיגיבוי או חבילות של מספר תוכנות.

לקבלת מידע נוסף על האופן בו תגנו על עצמכם מפני תוכנות ללא רישיון, כמו גם טיפים לזיהוי ומניעת תוכנה לא חוקית, אנא בקרו באתר המלחמה בזיופים של מיקרוסופט http://www.howtotell.com .

למעלה מ-360,000 צרכנים עשו שימוש באתר How to Tell של מיקרוסופט, והעבירו מידע בדבר תוכנות ללא רישיון שהותירו את מערכות המחשב שלהן כשהן אינן פועלות כשורה או שאשר הן נגועות בווירוסים ותוכנות ריגול שונות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ילון מדר


 


מאמרים נוספים מאת ילון מדר
 
פיליפס תחשוף ב- IFA 2014 את מסך SoftBlue
המסך שמקטין את השפעת הקרינה של האור הכחול. כן תציג מסכי 4K ומסכי גיימינג חדישים.

"קלטורה" בחרה בפתרון הענן Office 365 של מיקרוסופט
"קלטורה", מהמובילות בעולם בתחום פלטפורמת הוידיאו, העבירה למעלה מ 300 עובדיה בישראל ובסניפיה המבוזרים בעולם לשירותי Office 365.

פשע מאורגן עולה לארגונים גלובליים יותר מ- 315 מיליארד דולר בשנה
מחקר חדש מדווח על קשר בין פיראטיות תוכנה ותוכנות זדוניות

מיקרוסופט מרחיבה את מערך השיווק של ה ERP שלה בישראל
מלם מערכות מקבוצת מלם תים מצטרפת למערך מיישמי ה- Microsoft Dynamics ERP בישראל

נוכחות ישראלית בכנס הסיבים האופטיים- FTTH
דני לאובר, מנכ"ל IBC חברת הסיבים של ישראל: "בשנת 2020 העולם יתחלק לשניים – אלו המחוברים בסיב אופטי ואלו שלא"

אסף יעקבי התמנה לתפקיד CTO ומנהל קבוצת המומחים הטכנולוגיים במיקרוסופט ישראל
במסגרת תפקידו יוביל אסף את החיבור בין מגוון המוצרים והטכנולוגיות של מיקרוסופט לבין הצרכים העסקיים של לקוחות החברה בישראל וינהל את קבוצת המומחים הטכנולוגיים אשר מובילה את תהליכי בניית הפתרונות עבור לקוחות החברה במגזר האנטרפרייז.

חברת Cal בחרה ב Windows Server 2012 ועברה לדור הבא של תשתיות Web
במסגרת הפרויקט בוצע מעבר מלא לתשתית וירטואלית המאפשר זמינות ושרידות ברמה גבוהה יותר.

פשיטה על משרדי טי די אס די באזור בשל חשד למכירת תוכנות מיקרוסופט מזויפות
הפשיטה בוצעה על ידי משטרת ישראל בעקבות חקירה סמויה של מיקרוסופט ותלונה שהגישה החברה.

טריפל סי מרחיבה את תשתית הדטה סנטר
החברה תטמיע 200 שרתי Hyper-V מבוססים על Windows Server 2012 R2 של מיקרוסופט לאספקת שירותי ענן לאלפי עסקים

חברת EarlySense בחרה בפתרון הענן Office 365
במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי חברת היי נטוורקס מערכות בע"מ, הוחלפו שרתי הדוא"ל, בהם 100 תיבות מייל, בפתרון מבוסס ענן. הפתרון מאפשר למשתמשים בשני סניפי החברה בישראל ובארה"ב תקשורת שוטפת, אבטחה מוגברת ושטח אחסון גדול של 25GB למשתמש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI