דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון עיצוב גינות בתנאים של חיסכון במים
עיצוב גינות בתנאים של חיסכון במים
דפי זהב 31/10/10 |  צפיות: 4576

מי מאיתנו מתעניינים בהקמת גינות פרטיות?

בעולם שהולך והופך למתועש יותר ויותר כל אחד מאיתנו שמח כשהוא יכול ליצור קצת טבע בביתו. נמאס לנו לראות כל הזמן בניינים רבי קומות, כבישים ומכוניות, בטח ובטח בסביבה הביתית שאמורה להיות נעימה יותר, חמה יותר, מרגיעה ומחבקת. לכן, מי שיש לו אפשרות להקמת גינות בשטח ביתו, עושה זאת בשמחה.

הבעיה היא, כמו שמלמדים את כולנו מינקות – בישראל אין מים. אז איך ניתן בכל זאת ליהנות מעיצוב גינה מטופחת ומושכת שתאפשר לנו את היופי הטבעי והמיוחד שאנחנו כה רוצים, אך מבלי לגרוע מהאחריות האקולוגית שכולנו נושאים בה לחיסכון במים?

המדריך קצר לעיצוב גינות בעידן של חיסכון במים

איזו מן קרקע יש לי?

לפני שאתם מתחילים במלאכת בחירת הצמחייה בחנו את הקרקע שלכם בעזרת מומחים. ידיעת ההרכב הכימי של הקרקע שלכם תעזור לכם, מבעוד מועד לתקן את שמצריך תיקון במקרה והקרקע לא מאפשרת חלחול אופטימאלי של מים ואינה מאווררת מספיק, או עמוקה מספיק עבור צמחיה עם שורשים.

אם יש לכם אזורים מסוימים בהם הקרקע בעייתית, כדאי לשקול באזורים אלו עיצוב גינות עם אבנים או ריצוף מיוחד.

אלו צמחים, פרחים ועצים אגדל?

במדינה אחרת המדריך לעיצוב גינות היה מסביר לכם שהדבר הכי חשוב הוא שתבחרו בצמחים אסתטיים ומושכים כדי ליצור עיצוב גינה עשירה ומלאה בכל טוב. גם המדריך הזה אומנם יספר לכם שחשוב שתשקיעו בצמחים יפים שמשתלבים אלו באלו ויוצרים מראה ייחודי ומושך, אך הדגש הנו אחר.

במקום להתמקד ביופי שלהם, עדיף שתתמקדו בעת הקמת גינות בבחירת צמחים חסכוניים במים, כאלה שלא דורשים השקיה תדירה ואם הם כן דורשים זאת, אז הם אינם זקוקים לכמות גדולה של מים.

במקרה בו ישנו צמח מסוים שאתם כל כך אוהבים ולא יכולים לדמיין גינות מעוצבות בלעדיו, אך לצערכם מדובר בצמח "גזלן" במיוחד, אל תמנעו את גידולו מעצמכם, אבל בהחלט צמצמו את שטחו ובחרו לשתול כמות קטנה מסוגו בגינתכם.

הקמת גינות עם מערכת השקיה יעילה

כחלק מתהליך עיצוב הגינות, תהליך שתעשו לבד, או בעזרת מומחים, אם רוצים להפגין אחריות אקולוגית ולחסוך במים חייבים להשקיע במערכת השקיה נבונה.

את הממטרות של מערכת ההשקיה יש למקם בשטח רק לאחר שכבר בחרתם בסוגי הצמחייה שתרצו לגדל בגינה. אחרי שברור לכם היכן תהיה הצמחייה, ברור יותר היכן יותר יעיל למקם ממטרה וכמה ממטרות צריך על מנת שכל צמח יקבל בדיוק את כמות המים שנכונה עבורו.
גינות מעוצבות ומושקעות צריכות להיות מבוססות על מערכות השקיה נוחות, מערכות השקיה שהפעלתן היא מבוקרת ומותאמת הן לצרכי הצמחים שסביבן, הם לצרכי הקרקע והן לצרכי עונות השנה. כדאי שתשימו לב גם לאחר שבידכם גינה מעוצבת, איך מגיבים הצמחים למים, ייתכן שניתן להפעיל את מערכות ההשקיה עוד פחות משתוכנן וכך לחסוך יותר.

מי נגר ומי שוליים – מים חסכוניים

עיצוב גינות אופטימאלי יאפשר אגירת מי גשמים או מי מזגנים. ניתן להשתמש במים אלו לשם השקיה במקרה ואוספים אותם ממקום הימצאותם אל תוך בריכה או ליצור את התשתית להספגות המים הללו בקרקע לשם העשרת מי התהום והזנת הצמחים בגינה.

מי שוליים הנם מים משומשים מהמקלחות, הכיורים ומכונות הכביסה, וכן גם מים מליחים. צמחים לא תמיד מגיבים טוב למים אלו, אך מדובר בדרך נפלאה למחזר מים וכך לחסוך ולכן שווה לאגור אותם ולמצוא להם שימוש נוסף בגינה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דפי זהב


 


מאמרים נוספים מאת דפי זהב
 
הובלות קטנות בהיקף וגם במחיר!
31/10/10 | ריהוט
מה הן הובלות קטנות? האם שווה להזמין שירותי הובלות לשם כך? על התשובות במאמר הבא.

מבט לעבר החלון - סוגי חלונות
31/10/10 | ריהוט
מתי נבחר בחלונות אלומיניום? מתי נבחר חלונות עץ? ומתי דווקא בחלונות ונציאנים מתאימים? על התשובות במאמר הבא.

עיצוב גינות בתנאים של חיסכון במים
31/10/10 | גינון
במאמר הבא נספק מדריך קצר לעיצוב גינות בעידן של חיסכון במים.

חיפוש חברות שליחויות ושירותי הפצה לעסק
כשאתם מנהלים עסק וצריכים לבצע שליחויות, הקריטריונים הקריטיים לכם הם בעיקר המהירות והביטחון שהחבילה תגיע בשלמותה אל היעד.

ייעוץ אצל עורך דין פלילי
ייעוץ אצל עורך דין פלילי, נעשה במקרים בהם הסתבכתם בסיטואציה אשר מוגדרת כסיטואציה פלילית. מתי מתעורר צורך לייעוץ? קרא עוד.

המדריך למציאת מוסכים אמינים ומקצועיים
איתור מוסך מורשה באינטרנט מהווה יתרון מוחשי ומתבצע באמצעות האינטרנט בצורה מהירה ויעילה.

בעלי מקצוע מומלצים
שגרת החיים היומיומית מובילה אותנו לעתים קרובות לנקודות ממשק עם בעלי מקצוע שונים, בכל תחום אפשרי. במרבית המקרים תוביל אותנו הנטייה הטבעית לחפש בעלי מקצוע מומלצים, על מנת להרגיש כי אנו נמצאים בידיים טובות, וכי יש תמורה מלאה לכספנו. חיפוש בעלי מקצוע מומלצים אינו עניין פשוט, ובעיקר כאשר אנו עומדים בפני מצב חירום, כתוצאה מתאונות ותקלות בלתי צפויות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI