דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים בדק בית ליקויי בניה וביקורת מבנים
בדק בית ליקויי בניה וביקורת מבנים
אלמנט ישראל 14/03/11 |  צפיות: 2578

עם עלייה במחירי הנדל"ן עלתה כיום גם המודעות בצורך בבדיקות ליקויי בניה, שהרי רוכשים מעוניינים ודורשים לקבל את כל מה שהובטח להם עבור סכומים גדולים אותם משלמים עבור הנכסים.

דרישה לקבל בדיוק את מה שהובטח במפרט המצורף לחוזה, אינה המלצה אלה חלק מהחוק בארץ.

יותר מזה, עפ"י חוק המכר המטפל בכל נושא הליקויים בבנייה, מגדיר תקופות בהן ניתן לדרוש פיצוי על הליקויים.

החוק מגדיר שתי תקופות לטיפול בליקויים: תקופת הבדק בית – שנה עד 7 שנים  מרגע מסירת הדירה כמפורט בחוק לפי סוג הליקוי (למשל תקופת הבדק של ליקויי צנרת ומערכת הסקה היא שנתיים). ותקופה שנייה היא תקופת האחראיות – שמתחילה בסוף תקופת הבדק.

הקבלן צריך להוכיח שהליקוי בו מדובר נגרם בגלל בנייה לא תקינה ולא בגלל פעולות של הקונים. וכאשר הליקוי מתגלה בתקופת האחריות הקבלן צריך להוכיח שמקורו של הליקוי הוא בתכנון או עבודה לקויה או חומרים לקויים בהם השתמש.

גם אחרי סיום תקופתה האחריות במקרה ומתגלים ליקויי בניה שניתן להגדירם כ" אי התאמה יסודית" ניתן לפנות לקבלן לקבל דין וחשבון בנושא.

יש לדרוש פיצויים עבור אי התאמה בין התוכנית לתוצאה בפועל ועל ירידת ערך הנכס.

לאחר שמומחה מגיש דוח מפורט עם הליקויים הקיימים, יש להעביר את הפנייה לקבלן על מנת טיפול ופיצוי במקרה הצורך. במקרה וכעבור 30 יום, הקבלן לא מטפל בנושא הליקויים, ניתן לפנות לעורך דין ולשלוח התראה לפני משפט. אם גם להתראה זו אין קשר תגובתי מהקבלן, מתחיל תהליך משפטי של תביעה.

יש לציין ש85% מהמקרים מסתיימים בפשרות ולא מגיעים לבתי המשפט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלמנט ישראל


 


מאמרים נוספים מאת אלמנט ישראל
 
מוצרי פרסום
מוצרים ופריטים רבים הנמצאים בכל בית ומשרד, משמשים לא רק לשימוש המיועד של אותו הפריט, אלא, משמש למעשה לפרסום של חברה, ולמוצרים אלה יש גם יעד שיווקי משמעותי מאד.

בדק בית ליקויי בניה וביקורת מבנים
14/03/11 | שיפוצים
עם עלייה במחירי הנדל"ן עלתה כיום גם המודעות בצורך בבדיקות ליקויי הבנייה, שהרי רוכשים מעוניינים ודורשים לקבל את כל מה שהובטח להם עבור סכומים גדולים אותם משלמים עבור הנכסים.

עבודה בארה"ב
אופציה מבוקשת מאד והופכת ליותר ויותר פופולארית בקרב הצעירים וחיילים משוחררים לשילוב בין עבודה וטיול ומגורים בארץ אחרת היא אפשרות המכירות בקניונים, מה שידוע בקרב הציבור כ"עגלות".

ראסטות
10/03/11 | אופנה
ראסטות שהפכו בתרבות המערבית לתסרוקת נפוצה כחלק מסגנון המושפע ממוסיקת רגאיי וסגנון חיים בפני עצמו, היו קיימות עוד במצריים העתיקה ואף נחשפו פאות נוכריות בצורת הראסטות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI