דף הבית בידור ופנאי ספרות אליס בארץ הפלאות / לואיס קרול
אליס בארץ הפלאות / לואיס קרול
yossi_Nafkar 12/06/11 |  צפיות: 6406

סיפור הרפתקאותיה של אליס בארץ הפלאות נכתב לפני 146 שנה, בשעה המחבר יצא לשייט עם בנותיו של דיקן האוניברסיטה בה לימד. באותו טיול, סיפר קרול, כמנהגו סיפורים משעשעים לבנותיו של הדיקן. שמה של הקטנה בהן היה, אליס לידל. אלא שהפעם התעקשה אליס הקטנה, שהיתה אז רק בת 10, שהסיפור ייכתב, כך שניתן יהיה לחזור ולקרוא בו שוב ושוב. לואיס קרול נעתר לבקשתה, והעלה את הסיפור על הכתב. היו נחוץ מסע שכנועים כדי לגרום ללואיס להסכים להוציא את הספר לאור, מכיוון שהוא לא האמין שהוא יצליח להימכר. הגרסה הראשונה של הסיפור אליס בארץ הפלאות יצאה לאור, מאויירת בציוריו של ג'ון טניאל, ואזלה מהר מאוד ממדפי חנויות הספרים. בעקבות ההצלחה המסחררת, הודפסו מהדורות נוספות, ואף הם נחטפו במהירות מהחנויות. מאז ועד היום הפך הסיפור לאחת הקלאסיקות המפורסמות ביותר, והמוערכות ביותר על ידי מבקרים ומעריצים מכל רחבי העולם. הספר פורסם לאינספור שפות, הומחז, והוסרט.

אליס, יושבת לגדת הנהר יחד עם אחותה, שקוראת בספר שאין בו תמונות או שיחות, כשלפתע היא מבחינה בארנב לבן עם עיניים ורודות. אלא שהארנב הזה היה שונה מארנבים אחרים, שכן הוא עוטה לגופו שכמייה, ושולף שעון מכיס השכמייה. הארנב נחפז לדרכו, ואליס עוד מספיקה לשמוע אותו אומר מדבר. היא הולכת בעקבותיו, עד שהארנב מזנק אל מאורה נסתרת. אליס לא חושבת פעמיים וקופצת בעקבותיו היישר אל המאורה. היא נופלת ונופלת, עד שנדמה לה שאין סוף לעומק המאורה, עד שהיא נוחתת על רגליה. כאן מתחיל מסעה של אליס בארץ הפלאות. היא פוגשת את הזחל שמעשן מקטרת, משתתפת במסיבת תה מטורפת עם הכובען המטורף הנמנמן והארנב הנמרץ, משחקת קרוקט עם המלכה, ונותנת עדות במשפט משונה, שבו שופט המלך בכבודו ובעצמו. ממדיה של אליס משתנים כאשר היא אוכלת ושותה דברים מסוימים. לעתים גופה קטן והופך זעיר בגובה של 30 סנטימטרים, ולעתים היא הופכת להיות כל כך גדולה, שגופה ממלא את הבית כולו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 yossi_Nafkar


 


מאמרים נוספים מאת yossi_Nafkar
 
הדרך הטובה ביותר להרוויח מהבלוג שלך
25/09/12 | בלוגים
מה היא הדרך הקלה והפשוטה ביותר להפוך את הבלוג שלך למקור של הכנסה ולהרוויח ממנוה כסף?

עבודה לנוער בחופש
בחופש הגדול נערים ונערות רבים מוצאים עבודה ומרוויחים כסף אשר משמש אותם לרכישת דברים שתמיד רצו לקנות אבל לא היה להם מספיק כסף. מעבר לכך, צריך כסף כדי לממן את כל הבילויים של החופש הגדול.

איפה הכסף צומח?
המחירים מאמירים ומטפסים מעלה, והצרכן מוצא עצמו עם אותה כמות הכסף, אבל עם יותר הוצאות על דלק יקר, ומים יקרים מפז. אחד הפתרונות הוא לגרום לכסף שלנו לצמוח.

אליס בארץ הפלאות / לואיס קרול
12/06/11 | ספרות
מהו סוד קסמו של הספר אליס בארץ הפלאות, וכיצד הפך לאחת הקלאסיקות הכי ידועות בתולדות ספרות הילדים והמבוגרים. נדמה שזהו הספר הראשון שראה אור, שנהנהים לקרוא בו גם ילדים וגם מבוגרים.

איפה הכסף שלך?
רבים מתלוננים שהם לא מצליחים לסגור את החודש, ושהוצאות המחייה גבוהות להדהים. המשכורת רק נכנסת לבנק, ודי מהר מתכלה.

שיטות מתקדמות לעשיית כסף באינטרנט
מהן השיטות המתקדמות לעשיית כסף באינטרנט? ואיך ניתן באמצעותן להרוויח הרבה מאוד כסף.

תגיד כן לעבודה מהבית
לפופולאריות הגואה לתופעת העבודה מהבית ישנן סיבות רבות. אחת הסיבות היא התפתחות טכנולוגית מואצת, המאפשרת לעשות דברים שבעבר כלל לא היה ניתן אפילו לחשוב עליהם.

כסף באינטרנט בסדר מופתי
16/08/10 | בלוגים
מה קשר בין סדר לבין להרוויח כסף באינטרנט? ומהי העצה הראשונה לכל אחד שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים באינטרנט ולהרוויח כסף?

אין כסף באינטרנט ללא נוכחות באינטרנט
אחד הפקטורים שייקבעו אם תרוויח כסף באינטרנט וכמה תרוויח כסף באינטרנט
הוא מידת הנוכחות שלך און ליין.


להרוויח
ספרים רבים טוענים שהם פיצחו את הנוסחה להרוויח כסף באינטרנט
מהי האמת, ומה עומד מאחורי הספרים הללו?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI