דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית איפה הכסף צומח?
איפה הכסף צומח?
yossi_Nafkar 14/07/11 |  צפיות: 4796

כבר מגיל צעיר אומרים לנו שכסף לא גדל על העצים. אבל אם אם הכסף לא גדל על העצים, אז איפה הכסף באמת גדל?  כולנו יודעים היטב שבשביל כסף צריך לעבוד, אבל אפשר גם להצמיח אותו, ולהגדיל את ההיקף שלו. איך עושים את זה?

העובדות הן שאם אנו משאירים את הכסף שלנו בחשבון העו''ש הערך שלו יורד והוא רק הולך ומצטמק. נכון ש 1000 שקלים לפני חצי שנה, נשארים היום אותם  1000 שקלים. אבל זאת בדיוק הבעיה. מכיוון שאותו סכום של אלף שקלים לפני חצי שנה היה קונה יותר, מאשר כיום. מדוע? בגלל עליות המחירים. הסכום המספרי אמנם נשאר קבוע, אך המחירים משתנים, הם עולים. אילו המחירים למשל היו יורדים, אז אותם אלף שקלים היו כיום שווים יותר. אך זה ממש לא המצב. השיטה היא להחזיק כסף נזיל די צרכנו, אבל את היתרה לשים בתוכנית חסכון או השקעה אחרת נושאת ריבית.

קיימות שיטות לגרום לכסף לצמוח, וזה דבר שהאנשים העשירים עושים כל הזמן. בשעה שאתה מפסיד כסף כאשר המדד עולה, הרי שאתה יכול לפתוח חסכון נושא ריבית צמוד מדד. קיימות תוכניות פיננסיות כאלה כמעט בכל בנק. לא רק שאתה מקבל אחוז מסוים של ריבית, אלא שמעבר לכך הכסף צמוד לעליית מדד המחירים לצרכן. כאשר אתה חוסך באופן הזה, אתה בעצם מצמיד את צמיחת הכסף שלך, לעליית המחירים. ככל שהמחירים ימריאו יותר, כך תקבל ריבית גבוה יותר. השקעה מסוג זה טובה לתקופה בה המחירים עולים וצפויים להמשיך ולעלות. כמובן שבתקופה שבה המדד השנתי עומד על פחות מ 1% והמחירים כמעט ואינם משתנים, לא כדאי להשקיע בתוכנית חסכון צמודת מדד.

האם כדאי להשקיע בשוק המט''ח? אף על פי שישנם מקצוענים שעושים כסף ממטבע חוץ, הרי שמדובר בפעילות בעלת סיכון גבוה, שאינה מומלצת עבור מרבית הציבור. המטרה שלנו אמנם היא לגרום לכסף לגדול ולצמוח, אך אין אנו מעוניינים לסכן אותו, או לאבד אותו.

אם ברשותך סכום כסף גדול שאתה מעוניין להצמיח, הקמת עסק מצליח יכולה לעשות את זה בגדול. רק שלפני שאתה נכנס לעניין עליך לבצע בדיקה מעמיקה, ומומלץ אף לשכור יועץ עסקי על מנת לאמוד את הסיכונים הקיימים. אפשרות אחרת היא שותפות בעסק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 yossi_Nafkar


 


מאמרים נוספים מאת yossi_Nafkar
 
הדרך הטובה ביותר להרוויח מהבלוג שלך
25/09/12 | בלוגים
מה היא הדרך הקלה והפשוטה ביותר להפוך את הבלוג שלך למקור של הכנסה ולהרוויח ממנוה כסף?

עבודה לנוער בחופש
בחופש הגדול נערים ונערות רבים מוצאים עבודה ומרוויחים כסף אשר משמש אותם לרכישת דברים שתמיד רצו לקנות אבל לא היה להם מספיק כסף. מעבר לכך, צריך כסף כדי לממן את כל הבילויים של החופש הגדול.

איפה הכסף צומח?
המחירים מאמירים ומטפסים מעלה, והצרכן מוצא עצמו עם אותה כמות הכסף, אבל עם יותר הוצאות על דלק יקר, ומים יקרים מפז. אחד הפתרונות הוא לגרום לכסף שלנו לצמוח.

אליס בארץ הפלאות / לואיס קרול
12/06/11 | ספרות
מהו סוד קסמו של הספר אליס בארץ הפלאות, וכיצד הפך לאחת הקלאסיקות הכי ידועות בתולדות ספרות הילדים והמבוגרים. נדמה שזהו הספר הראשון שראה אור, שנהנהים לקרוא בו גם ילדים וגם מבוגרים.

איפה הכסף שלך?
רבים מתלוננים שהם לא מצליחים לסגור את החודש, ושהוצאות המחייה גבוהות להדהים. המשכורת רק נכנסת לבנק, ודי מהר מתכלה.

שיטות מתקדמות לעשיית כסף באינטרנט
מהן השיטות המתקדמות לעשיית כסף באינטרנט? ואיך ניתן באמצעותן להרוויח הרבה מאוד כסף.

תגיד כן לעבודה מהבית
לפופולאריות הגואה לתופעת העבודה מהבית ישנן סיבות רבות. אחת הסיבות היא התפתחות טכנולוגית מואצת, המאפשרת לעשות דברים שבעבר כלל לא היה ניתן אפילו לחשוב עליהם.

כסף באינטרנט בסדר מופתי
16/08/10 | בלוגים
מה קשר בין סדר לבין להרוויח כסף באינטרנט? ומהי העצה הראשונה לכל אחד שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים באינטרנט ולהרוויח כסף?

אין כסף באינטרנט ללא נוכחות באינטרנט
אחד הפקטורים שייקבעו אם תרוויח כסף באינטרנט וכמה תרוויח כסף באינטרנט
הוא מידת הנוכחות שלך און ליין.


להרוויח
ספרים רבים טוענים שהם פיצחו את הנוסחה להרוויח כסף באינטרנט
מהי האמת, ומה עומד מאחורי הספרים הללו?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI