דף הבית אימון אישי אימון לאיכות חיים 8 שינויים בדרך לאיכות החיים שלכם.
8 שינויים בדרך לאיכות החיים שלכם.
ורדית גולד מוזס 13/09/11 |  צפיות: 4007

העיקר הבריאות, או נפש בריאה בגוף בריא: בריאות חשובה מאוד לשמירה על איכות חיים. וכדי לשמור על בריאותנו חובה עלינו להיבדק  כל שנה, לגשת לרופא כשיש בעיה, ולשכב במיטה כאשר יש חום (גם אם  יש הרבה דברים לעשות. שום דבר לא בורח....) כשאנו דואגים לבריאותנו אנו מכבדים את הגוף הנושא אותנו. פעמים רבות מחלה היא איתות של הגוף שרומז לנו ",אני עייף אני רוצה לנוח .."

כושר ותזונה נכונה:  הגוף הוא כמו מכונה. אם נטפל בו היטב הוא יאריך ימים. לכן חשוב לבדוק מה טוב  או מה פחות טוב לגוף, לבדוק את המזון להשקיע בהכנה שלו, לאכול בנחת , לאט ועם כל החושים. ומה באשר לכושר... זה כבר עניין אחר...זה קשה יותר לא?? ובכן  התייחסו לכושר כאל תחזוקה של הגוף הנושא אתכם.. ואולי תופתעו  לגלות שיש כיף בקצת כושר.(או יותר נכון אחרי  הפעילות..)

חשיבה חיובית: מחשבות יוצרות מציאות. לואיז ל. היי אומרת שאנו אחראים לכל מה שקורה לנו בחיינו. אנו יוצרים את החוויות שלנו ע"י דפוסי האמונות והרגשות שלנו.לדוגמא: אם אני מאמינה שכדי להתפרנס יש לעבוד הרבה שעות וקשה, כך אחווה את חיי.

 חוק היקום אומר שמה שאנו מאמינים בו- תמיד ישאף להצדיק את עצמו.. המשפטים שאנו אומרים לעצמנו או שומעים סביבנו, משפיעים על האמונות שלנו באופן לא מודע.  כשיש לנו מחשבות שליליות הן יוצרות תוצאות שליליות כמו נבואה שמגשימה את עצמה.ולכן  כדאי להתאמן ולומר לעצמנו וגם לסביבה  דברים חיוביים.

אהבה עצמית:  "אני אוהב את עצמי"- זה לא משפט אגואיסטי כמו שלימדו אותנו. רק מי שאוהב את עצמו יכול להעניק אהבה לאנשים אחרים.

לכן חשוב להקדיש זמן לעצמנו. איך? לקבוע פגישה ביומן. זה יהיה הזמן המקודש שבו אנו עושים משהו מיוחד עבור עצמנו. כל אחד לפי רצונו ואהבתו. זה יכול להיות פגישה עם חברים, עיסוי , הליכה למוזיאון או כל דבר שאתם חולמים לעשות.

חשוב לתת לעצמנו חיזוקים ומחמאות . (אל דאגה הביקורת תבוא כבר מאחרים..)

טיפ:תנו לעצמכם צל"ש אחד לפחות כל יום.

הכול תלוי בנו:. המודעות מאפשרת לנו להביט ולחוות את החיים תוך כדי בחינת הבחירות שאנו עושים. בכל יום בחיינו  אנו עומדים בפני בחירות. חלקן נעשות במודע וחלקן שלא במודע.כשאנו בוחרים מה ללבוש או כשאנו בוחרים אם ללכת לעבודה או להישאר בבית, ללכת לסרט במקום לסדר את הבית, כל אלה הן בחירות מודעות  ואנו יודעים כי יש להן רווח והפסד.בחירות פחות מודעות נוגעות לתחושות שאנו חשים כאשר התגובות שלנו אוטומטיות. למשל: הבוס בעבודה כעס עלינו ואנו נעלבים. הילד שפך שוקו על השטיח החדש ואנו כועסים נהג "חתך" אותנו בצומת ואנחנו מקללים.כיוון שאלו תגובות אוטומטיות לגירויים מהסביבה אנחנו שוכחים כי אנחנו בחרנו להיעלב, אנחנו בחרנו לכעוס ואנחנו בחרנו לקלל.

כדי לגייס את המודעות עלינו לעצור אחרי כל פעולה ולבדוק איזו דרך בחרתי והאם הבחירה היא טובה עבורי. נכון זה קשה כי צריך לתרגל יום יום ושעה שעה אבל במשך הזמן נגלה כי אנו מוציאים הרבה אנרגיה  לשווא. 

אני יצירתי?-את עולה הרבה כסף" אמר לי בן זוגי. "הרבה כסף  אבל שווה כל פרוטה" עניתי. זוהי תשובה בלתי צפויה  שמעלה חיוך במקום כעס  השתמשו ביצירתיות  כדי לנטרל התנגדויות ודפוסי התנהגויות במערכות יחסים עם בן הזוג, חברים לעבודה, ילדים או כל מפגש עם אנשים.

כשהבוס כועס ואולי מעליב תדמיינו שהוא נראה כמו גמד והקול שלו  דומה לקול צפרדע. ההרגשה שלכם תשתפר ולא תסחבו אותה במשך  מספר ימים.

איפה עובר הגבול-כמה פעמים רציתם לומר לא ואמרתם כן? כמה פעמים רציתם  לעשות משהו עבור עצמכם וויתרתם? כמה פעמים  נעלבתם מאדם קרוב לכם והבלגתם?

כדי להרגיש טוב עם עצמנו עלינו להציב גבולות הן לאנשים והן לרעיונות שלא מתאימים לנו.

חשוב מאוד להשאיר מחוץ לגבול את כל הדברים שאנו מזהים שאינם מתאימים לנו, ומכשילים אותנו ואת מימוש המטרות שלנו.

הגבולות שאנו שמים עוזרים לנו להגדיר מי אנחנו ועד כמה אנו מאפשרים לאנשים להיכנס אל תחומנו הפיזי, הרגשי והנפשי. הגבולות שאנו בוחרים להציב מאפשרים לנו לבקש מאנשים המקיפים אותנו מבלי לחוש רגשות אשם וחוסר נוחות. והעיקר: הצבת הגבולות מאפשרת לנו לחוש טוב עם עצמנו לא להיפגע, ולא להיעלב.

טיפ:בדקו את הגבולות שאתם שמים בחיי היום יום שלכם ובחיים בכלל

אני אדון לזמן- מה הייתם עושים אם היו לכם עוד שעתיים ביום?  מן הסתם היו חסרות לכם עוד שעתיים.השאלה היא לא כמה זמן יש אלא כיצד מתכננים אותו. המטרה בניהול זמן ופעולה על פי תוכנית, היא לתת לנו את השליטה על חיינו ולאפשר לנו חופש אישי . חשוב לארגן את הזמן לפי סדר חשיבות  ודחיפות. כדי לארגן את הזמן באופן יעיל כדאי לרשום את המטלות ביומן לפי זמנים.

תופתעו לגלות כמה זמן אפשר לבזבז. זכרו שהדקה שעברה אינה חוזרת. השליטה שלכם בזמן תגרום לתחושה של נינוחות ורגיעה.

טיפ: הכינו בערב את כל מה שאתם זקוקים לבוקר(כריכים,בגדים,הוראות) כך תוכלו לקום בנחת ולצאת בזמן.

לסיכום:המודעות היא זו שעוזרת לנו  לתפוס את "הטייס האוטומוטי"  שלנו  ולהעביר אותו להילוך ידני.   הקפידו  להקשיב לעצמכם   ולגופכם , פתחו את המודעות הפנימית שלכם לדפוסי ההתנהגות שלכם,בדקו את האמונות  השליליות שלכם. ככל שמודעות זו תעמיק תהיו בדרך להשגת המטרות שלכם  לחיים איכותיים  ושלווים.

ורדית גולד מוזס

V.G.M    קוד השינוי

  פיתוח אישי - ליווי והנחיה

www.im-4u.com    054-4650142


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ורדית גולד מוזס

 ורדית גולד מוזס

V.G.M    קוד השינוי

  פיתוח אישי - ליווי והנחיה

אימון אישי- דמיון מודרך - n.l.p

 מנחת סדנאות ומפגשי העצמה

 

www.im-4u.com

 

054-465014  03-6320295

 

[email protected]

 



 


מאמרים נוספים מאת ורדית גולד מוזס
 
8 שינויים בדרך לאיכות החיים שלכם.
למה אנחנו עסוקים כל כך? לאן אנחנו רצים? מה אנחנו מנסים להשיג? כולם רוצים לחיות חיים אידיאליים, חיים מושלמים. מה זה אומר? נסו להגדיר לעצמכם מהם חיים אידיאלים עבורכם ותופתעו לגלות שאתם לא רחוקים מהחיים שאתם רוצים בהם,ואולי אתם כבר שם. אנשים שאינם מגדירים את המטרות שלהם ו"סוחבים" את החיים נשמעים כך: "החיים בזבל", "הכול חראגיל", "יהיה טוב", "בסדר" "זה מה יש" "מתרגלים". למה הם נשמעים כך? כי אין להם מטרות הם אינם מאמינים שהשיפור נמצא בהישג יד ובעיקר הם אינם פרואקטיבים. איכות חיים הוא מושג סובייקטיבי. כל אחד ואחד מאיתנו מגדיר לעצמו מהי איכות חיים עבורו. המודעות לאיכות החיים שאנו רוצים לה

הקושי כמנוף לצמיחה
מי מאיתנו לא חווה קושי במהלך חיינו.
המאמר מציע אפשרויות להתמודדות עם קשיים ולבחירה בדרך הנכונה והמתאימה לכל אחד.


נוגה ומאדים נפגשים
בערב
כשאמרה לי נערתי
לך
ירדתי לרחוב להתהלך
והייתי הולך ומסתבך
מסתבך והולך
והולך והולך ומסתבך


כולם מחפשים אהבה אך עם זאת, האהבה גורמת סבל לרבים. אנשים נאכלים באש הקנאה מלאים אכזבות וכעסים על בני זוגם. רבים טוענים,שיש חוסר התאמה בינם לבין זוגם " מאז ומעולם בכל מקום בו היו גברים ונשים. היו חיכוכים ומלחמות בין הגבר והאישה. מדוע קשה לנשים להבין את הגברים? למה נשים מתרגזות על הגברים? מה מבדיל בין נשים וגברים? כיצד לגשר בין הגבר והאישה? מה לעשות כדי להבין אותו? האם אני רוצה להבין אותה?


גבר הולך לאיבוד
תהייה גבר! אל תבכה כמו ילדה! גבר אמיתי אינו נכנע הוא נלחם עד הסוף!גבר אמיתי מסתדר לבד ואינו זקוק לעזרה! גבר אמיתי חייב להפגין עוצמה פיזית וכוח סבל.

זה הדימוי שהגבר נושא על שכמו. דימויים אלו ליוו את הגבר לאורך כל ההסטוריה והותאמו לתקופה. אם בעבר הגברים ערכו מסעות ציד מסוכנים ונלחמו בדו קרב היום גבר נחשב לגבר אמיתי אם הוא צופה במשחק כדוררגל עם גברים אחרים,שותה בירה מספר על כיבושיו המיניים מטפח גוף שרירי והרשימה עוד ארוכה.

כדי להיחשב גבר החברה כופה על גברים איסורים: לא לחשוף רגשות, לא לעסוק במקצועות 'נשיים' לא לחבק זה את זה.


להבין אישה - להבין גבר
כולם מחפשים אהבה אך עם זאת, האהבה גורמת סבל לרבים. אנשים נאכלים באש הקנאה מלאים אכזבות וכעסים על בני זוגם. רבים טוענים,שיש חוסר התאמה בינם לבין זוגם .

לגייס את המוח לירידה במשקל.
ההשמנה היא מחלת המאה יותר ויותר אנשים בעולם סובלים מאכילה כפייתית ומעודף משקל.מדוע קשה לנו לרדת במשקל?. איך מגייסים את המוח למען ירידה במשקל? מה מסתתר מאחורי ההשמנה? מהם דפוסי האכילה שלנו?

מאמר זה עוסק בדפוסים המנהלים את חיינו בנוגע לאוכל ובטכניקות לשינוי דפוסים אלו באמצעות דמיון מודרך ו N.L.P

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI