דף הבית אימון אישי אימון זוגי זוגיות במשבר – הסיבות למשבר ואיך מטפלים
זוגיות במשבר – הסיבות למשבר ואיך מטפלים
ד"ר כרמי אומרו 14/09/11 |  צפיות: 2939

ניתן לומר כי כל זוג חווה מספר פעמים במהלך מערכת היחסים הזוגית שהוא מנהל משבר בזוגיות. הסיבות לכך רבות ומגוונות. כאשר הזוגיות נקלעת למשבר, בני הזוג עלולים להיקלע לתחושות של אכזבה, דיכאון ודפרסיה כזו או אחרת, שיכולה להשפיע על תפקודם בשאר מישורי החיים. על כן, כאשר ישנה זוגיות במשבר, ישנה חשיבות רבה לשיפור מערכת היחסים ואין להזניח את המשבר, שבהעדר טיפול יגדל ויתעצם.

כיצד ניתן לטפל במקרים של זוגיות במשבר?

מקרים של זוגיות במשבר ניתנים לטיפול באמצעות מספר דרכים שונות. בראש ובראשונה ניתן לפתור מקרים של זוגיות במשבר שנובעים מבעיות תקשורתיות שהובילו לתסכול ולכעס מצטבר, באמצעות פנייה של שני בני הזוג לטיפול זוגי שיסייע לבני הזוג להביע את תחושותיהם ולרכוש כלים ליצירת תקשורת טובה ובריאה אחד עם השני. או באמצעות אימון לזוגיות טובה. אימון לזוגיות טובה הינו אימון ייחודי המותאם למקרים דמויי אלה בהם בני הזוג לא מצליחים לרוות נחת ממערכת היחסים הזוגית שלהם, אך הם מעוניינים לשפר את הקשר הזוגי שבניהם והם אינם מעוניינים לוותר או להרים ידיים ולהיפרד. אימון לזוגיות טובה זה, או בשמו המוכר אימון לזוגיות, יכולים לעבור שני בני הזוג בנפרד או אפילו רק אחד מבני הזוג שמעוניין להרים את הכפפה ולפעול למען שינוי המצב הנוכחי (זוגיות במשבר) לעומת זאת, טיפול זוגי יעברו שני בני הזוג יחד.

ממה נובע משבר בזוגיות?

זוגיות במשבר נחשבת מוכרת ל-90 אחוזים מבני הזוג שמנהלים מערכות יחסים רציניות. מאחר והזוגיות כשלעצמה היא מערכת יחסים טעונה ברגשות, מטבעה היא עלולה להסתבך מידי פעם בפעם מסיבות שונות. החל מסיבות שמקורן בחוסר הבנה או חוסר תקשורת בריאה בין שני בני הזוג (שהובילה למשבר בזוגיות) וכלה בסיבות של משבר אמון שנגרם כתוצאה מבגידה רגשית רומנטית או מתחושת אכזבה. מכל סיבה שהיא. מערכת יחסים זוגית הינה מערכת יחסים הטעונה רגשית בשלל רגשות ואמוציות שחווים בני הזוג, כל שכן בעתות משבר בהם מערכת היחסים הזוגית הופכת לטעונה הרבה יותר. דוגמא לכך תהיה מקרים בהם לאחד מבני הזוג או יותר יש משבר אמון. משבר אמון יכול לבוא בעקבות בגידה פיזית רגשית של אחד מבני הזוג, שתוביל לרגשות של כאב, עצב ותסכול עמוק, או ממקרים בהם אחד מבני הזוג או יותר חשים כי בן הזוג האחר אינו קשוב לצורכיהם, אינו מתחשב או אינו מתעניין ומגלה מעורבות בקשיים שלהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI