דף הבית אימון אישי אימון עיסקי איך מאמנים תרנגולת להטיל ביצים מזהב?
איך מאמנים תרנגולת להטיל ביצים מזהב?
רונן וייס 14/10/08 |  צפיות: 3262

למה הרבה תרנגולות מתות בגיל שנה?

או - מה מאפיין עסקים שנסגרים ולמה זה קורה להם?

התשובה היא שקודם יורים ואחר-כך מנסים לסמן מטרה.
יש כשרון בתחום מסוים, יש רעיון לעסק, אפשר לגייס סכום מספיק כדי להקים אותו? אז הולכים ופותחים עסק. בשלב הראשון כולם בטוחים שעם רעיון וכשרון כאלה, הלקוחות יעמדו בתור. אחרי מספר חודשים (אם היה חמצן כלכלי) נופל האסימון – הלקוחות כבר רוויים ושבעים מרעיונות, כישרונות ועסקים חדשים. הם כבר ראו הרבה, רואים ועוד יראו הרבה כאלה. גם אם יש קשרים וחברים, צריך לזכור שהסנטימנטים נגמרים כשהכסף מתחיל.

התוצאה היא שנוצר פער בין הידע, הכישרון והיכולת המקצועית לבין השורה התחתונה: "ההצלחה העסקית".

נכון שאמונה, כוח רצון, חשיבה חיובית, מזל ואיזו חמסה בעסק תמיד יכולים לעזור, אך האם זה באמת מה שיבדיל אותך מבין כל אותן התרנגולות שמטילות ביצים רגילות או שמתות כשהן רק בנות שנה?

אם תלמדו לחשוב נכון, לתכנן, לזהות את הלקוח שלכם, להכיר את צרכיו, לבדל את עצמכם ותדעו לשווק לו – רק אז תוכלו לדעת שלכם זה לא יקרה!

 

"אקח לי מאמן אישי"

הרבה מאמנים אישיים ויועצים עסקיים קיימים היום בשוק, איך תדעו לבחור?

ואם כבר בחרתם נכון, הגבלתם את עצמכם לידע של אדם אחד בלבד – או שהוא מומחה במכירות, או שהוא אסטרטג, או שהוא מומחה בשיווק, או במיתוג, אבל אז אתם מקבלים רק חלק מהפאזל ולא את התמונה השלמה.

 

 

"אז מה לעשות?"

במכללה לעסקים נפתחת תוכנית הכשרה מקצועית בשיווק ומכירות – "מאמן מומחה מקצועי".

ההכשרה כוללת תהליך למידה ועבודה מובנה ויסודי, במסגרתו יטפלו המשתתפים במרכיב האישי, העסקי, הניהולי והשיווקי בעסקים.
בסופו של התהליך יהיו ברשותך הידע, הכלים, השיטות והיכולת לבנות תוכנית עבודה מסודרת, המותאמת באופן אישי לכל עסק.

 

יתרונות התוכנית ייחודיים ורבים:

ü     הקורס מועבר על-ידי מומחים, עם ניסיון מהשטח, ומקיף את כל תחומי הידע הנדרשים בניהול עסק – תוכנית עסקית, תוכנית שיווקית, מיתוג ותוכנית מכירות.

ü     הקורס יאפשר לך לתרגם את כל התובנות לגבי העסק, הבעלים, הלקוחות והמציאות בה הוא פועל, לתוכנית עבודה מעשית ויעילה, הכוללת תוכנית שיווק ומכירות.

ü     הקורס מחבר בין התיאוריה לפרקטיקה ומאפשר לך להתאמן על עסק אמיתי, כדי לתרגל את הכלים והמיומנויות שרכשת.

ü     הקורס יאפשר לך לעסוק בתחום כמאמן מומחה, או להתחיל להיות המאמן האישי של עצמך. בסוף הקורס תחולק תעודת "מאמן מומחה מקצועי" של המכללה לעסקים.

 

"מה זה דורש ממני?"

להגיע פעם בשבוע, במשך 6 חודשים.

מחויבות אישית, התייחסות רצינית לעסק שלך ושל אחרים ומוכנות ללמוד, לתרגל, להתאמן ולאמן.

לא צריך ידע מוקדם במנהל עסקים, שיווק או מכירות, אבל אם יש, הוא לא יזיק.

 

זה הזמן להפסיק לקרוא ולהתחיל לטפל בתרנגולת שלך..

רונן וייס, מנכ"ל המכללה לעסקים
נשמח לשמוע תגובות:
[email protected]

 

 

מתעניין איך להשתפר ולשפר את העסק שלך? לקבלת פרטים נוספים

לחץ כאן  http://www.shivuk.biz/bizCollege/38/1/605.aspx     

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונן וייס

רונן וייס, מנכ"ל המכללה לעסקים
נשמח לשמוע תגובות:
[email protected]

 

 

מתעניין איך להשתפר ולשפר את העסק שלך? לקבלת פרטים נוספים

לחץ כאן  http://www.shivuk.biz/bizCollege/38/1/605.aspx     



 


מאמרים נוספים מאת רונן וייס
 
יומן עסקים - 7 סיפורים אמיתיים על עסקים אמיתיים
אם נותנים את הדעת, יכול לקום אדם בוקר אחד ולהחליט כי ברצונו להיות בעל עסק, וביום למחרת יש לו עסק משלו. איש לא ישאל האם אתה מומחה בתחומך, האם יש לך ידע, ניסיון, הבנה או תוכנית? האם יש צורך בעסק כמו שלך? תארו לעצמכם שאחד כזה היה מנסה להיכנס לעסק שלכם כשכיר, האם הייתם מקבלים אותו רק משום שכך רוצה הוא?

חושבים שיווק. מוכרים יותר. כל מה שכל עסק צריך, רוצה ויכול לדעת!
אין כמעט בית בישראל בלי מכשיר וידאו ושלט אחד או שניים זרוקים בסלון. מעטים יודעים שה"חבר" הזה, איתו אנו מבלים ומשלטטים ערבים ולילות שלמים, חכם ומתוחכם הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים עליו. יש בו עשרות פונקציות, אבל רק בודדים מדברים בשפה שלו ומפעילים אותן. הרוב לוחצים "פליי" או "רקורד", ואם הם לא נרדמים, אז גם "סטופ",וזהו. משתמשים וזורקים מתחת לכורסא, או בין השמיכות. למה זה קשור לעסק שלי?

זכוכית מגדלת - מועדון לקוחות או לא להיות.
עסק קטן הוא מקצוע, ניהול ופיתוח עסק קטן הוא אומנות. אומנות הפרטים הקטנים. אבל איך אנחנו כבעלי עסק שלמדנו מקצוע ופתחנו עסק בעקבות חלום יכולים לשלוט בכל כך הרבה נושאים?

לכן קנינו עבורכם זכוכית מגדלת מיוחדת. בכל פעם נגדיל חלק אחר בעסק, נחקור אותו, נשאל מומחים, ניתן טיפים וננסה לפצח את הסודות. כמי שחי, נושם, מרצה ודוחף אלפי עסקים קטנים כבר שנים רבות, אני ממליץ לכם תגזרו את הכתבות ותשמרו. אחרי כמה חודשים יהיו בידיכם הטיפים והטריקים שאינם כתובים באף ספר. בהצלחה.


חיזור גורלי, או, שיווק נכון - רומן בשבעה חלקים
אנחנו מחזרים אחרי לקוחות: מפתים אותם במבצעים, תולים נורות צבעוניות בחלון הראווה, מורידים מחירים ומפרסמים מודעות. רק שיבואו. לפעמים לקוח מזדמן עוצר לרגע ומציץ, פה ושם אפילו נכנס לשאול משהו, אבל אי-אפשר לבנות על זה. אנחנו הרי רוצים תכל'ס, מערכת יחסים אמיתית, מתמשכת. מה עושים?

מחפשים את המטמון
בקול תרועה גדולה שוק ההון נפתח לתחרות לפני כשנתיים וזה אומר שכולם יכולים למכור מוצר פיננסי. התחרות החלה, הסכינים הושחזו והארנקים נפתחו וכולם רודפים אחרי הלקוח.
למה זה לא עושה רושם עלינו הלקוחות?


הקיץ הגדול של העסקים הקטנים
14/10/08 | מכירות
עסקים קטנים רבים חווים בחודשי הקיץ ירידה חדה במחזור המכירות, בעוד שעסקים אחרים פורחים ומשגשגים דווקא בחודשים אלו.שאלנו את רונן וייס, מנכ"ל המכללה לעסקים, מה ניתן לעשות על מנת למנוע או לצמצם את הירידה בפעילות העסקית בחודשי הקיץ בעסקים שהם לא עונתיים.

איך מאמנים תרנגולת להטיל ביצים מזהב?
לא חשוב אם התרנגולת היא העסק שלך, או שאתה רוצה לאמן תרנגולת של מישהו אחר. כדי שעסק יצליח כלכלית צריך לדעת לנהל, לשווק, למתג ולמכור.
העסק יכול להיות בתחום היופי והקוסמטיקה, טקסטיל ואופנה, אומנות ועיצוב, יעוץ אישי וסדנאות, מכונאות רכב, עיצוב הבית, נגרות ועוד. בלי קשר למהות ולתוכן, ניהול עסק הוא מקצוע וככזה, צריך ללמוד אותו!
אפשר גם לבוא ללמוד תורות ושיטות פרקטיות מעולם העסקים כדי לדעת לאמן את עצמך או אחרים.
חשוב שתדעו כי אלפי עסקים נסגרים מדי שנה, למרות הרעיון, הכישרון והיצירתיות. איך נמנעים מגורל דומה?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI