דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן תמ"א 38
תמ"א 38
טירן מויאל 18/01/12 |  צפיות: 3290

בשנות ה-2000 ממשלת ישראל ניצבה בפני בעיה, מבנים רבים בתחומה נבנו ללא תו תקן של רעידות אדמה, כך במקרה של רעידת אדמה מבנים אלו עלולים לקרוס ומהווים סכנה גדולה לדייריהם.

ישראל אשר יושבת על השבר הסורי אפריקאי נמצאת תחת סכנה מתמדת לרעידות אדמה, ולכן זהו עניים מהותי וחשוב לחזק את המבנים בישראל.

הבעיה היתה כי לממשלת ישראל אל היה תקציב לחיזוק מבנים כה רבים, על מנת לפתור את הבעיה הממשלה הכריזה על תוכנית מתאר ארצית 38 – תמ"א 38, התוכנית למעשה אפשרה לדיירי הבניין עצמם לחזק ולשפץ את המבנה שלהם ללא הגשת תוכניות מרכבות.

עם זאת התכונית לא יושמה למעט מספר בודד מאוד של מבנים, הסיבה לכך היתה כי גם דיירי הבניין התקשו לעמוד בהוצאות החיזוק והשיפוץ, לכן בשנת 2008 הממשלה שדרגה את התוכנית וכעת אפשרה לדייר הבניין להוסיף יחידות דיור חדשות למבנה, יחדיות דיור אלו שימכרו לדיירים חדשים יכסו את הוצאות החיזוק והשיפוץ.

בנוסף להוספת יחידות הדיור הממשלה הוסיפה גם הטבות נוספות כגון, הוספת מרפסות, הוספת מעלית, הוספת חדרי ממ"ד, הרחבת הדירות הקיימות, שיפוץ חדר המדרגות, שיפוץ או הוספה של חדר אשפה, שיפוץ ועיצוב כללי לבניין, הוספת חנייה, הקלות מס ועוד הטבות כאלו ואחרות, הכל על מנת לדרבן את הדיירים להפעיל את זכויותיהם לחיזוק המבנה.


אך לא כל מבנה זכאי להטבות של תמ"א 38 ישנם תנאים מסוימים שעל הבניין לעמוד בהם כדי שהדיירים יוכלו להפעיל את התוכנית, להלן התנאים:


•    התוכנית ניתנת רק למבנים אשר הוקמו לפני 1980,, מבנים אשר הוקמו לאחר שנה זו אינם זכאים להטבות שהתוכנית מציעה.

•    על המבנה להיות מאוכלס ברובו וברוב חודשי השנה, מבנה אשר איננו מאוכלס באופן קבוע איננו זכאי להפעלת התוכנית, למשל מחסנים.

•    על המבנה להתנשא לגובה של 3 קומות לפחות, מבנים אשר נשאים לגובה של 2 קומות בלבד אינם זכאים להפעלת התוכנית.

•    ישנו צורך בהסכמת של שני שליש לפחות מכלל דיירי הבניין אשר הם הבעלים של הדירה, כך למשל דיירים אשר הם שוכרים לא יכולים לאשר או לא לאשר את שיפוץ הבניין, ובמידה ואין את רוב קולות הדיירים לא יהיה ניתן להפעיל את התוכנית.

•    לא ניתן יהיה לשפץ מבנה תחת תוכנית תמ"א 38 במידה והמבנה מיועד להריסה.

הפעלת תמ"א 38 איננו תהליך קל ודורש המון תכנון, הסכמים וסבלנות אך אם זאת להפעלת התוכנית יתרונות רבים ודיירי הבניין יצאו נשכרים מהתוכנית.

בנוסף חשוב לציין כי כיום קיימת תוכנית חדשה הנקראת תמ"א 38 2 אשר עבר שידרוג של התוכנית המקורית וחשוב להתעדכן בה ולדעת כי החברה/הקבלן איתו אתם עובדים מעודכן בה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טירן מויאל


 


מאמרים נוספים מאת טירן מויאל
 
קניית רכב לאחר תאונת דרכים
03/12/15 | רכב
רכבים שעברו תאונות דרכים נחלקים לפי רמת התאונה. תאונות קשות אשר גורמות לנזק רב – טוטאלוס, תאונות שגורמות לנזק מסוים שעלות התיקון גבוהה

בחירת חברת איטום גגות
22/02/13 | שיפוצים
חיפוש ממליצים על חברת איטום גגות יכולה להיות קשה, בוודאי אם אינכם מכירים מישהו שעשה זאת בעבר. אל תתפתו להאמין לכל הממליצים באתרי האינטרנט, לא פעם החברות עצמן מעלות את ההמלצות בשמות בדויים.

מפוחים לשחרור עשן- למה צריך אותם בכלל
כולנו מבינים מדוע מוטלת על מפעלים ומקומות ציבור אחרים החובה להתקין מפוחים לסילוק רעלים במפעלים שבהם יש שימוש בגזים רעילים , אך לא כל הציבור עדיין מבין למה יש צורך במפוחים לשחרור עשן הרי התשובה לכך היא תקן מס' 1001 של מכבי אש

תמ"א 38
18/01/12 | נדל"ן
בשנות ה-2000 ממשלת ישראל ניצבה בפני בעיה, מבנים רבים בתחומה נבנו ללא תו תקן של רעידות אדמה, כך במקרה של רעידת אדמה מבנים אלו עלולים לקרוס ומהווים סכנה גדולה לדייריהם.

שף פרטי לימי הולדת
שף פרטי יכול להגיע לימי הולדת גם על מנת להעביר סדנת בישול המקנה ידע וכלים על כל מה שיש לדעת על אוכל ובישול, היתרונות הגדולים והבולטים שלו הינם היכולת לקחת קינוחים ומנות פשוטות ולהפוך אותם לבר ממתקים מרהיב או מנות שלא היו מביישות מסעדות יוקרתיות.

מועדון לבת מצווה בראשון לציון
מועדון לבת מצווה בראשון לציון ? אל תלחצו היא לא הילדה הראשונה שרוצה לחגוג במועדון עם הרבה מוזיקה ואוכל . היא בדיוק כמו כל ילדה אחרת בגיל שלה . איך תעברו את זה מהר בלי הרבה הכנות ?

הובלת רהיטים
16/01/11 | מעבר דירה
אחד משירותי הובלות המבוקשים הוא שירות של הובלת רהיטים , יש כאלו הזקוקים לשירות של הובלת ריהוט משרדי

הפעלות לימי הולדת ודוכני מזון , איך הכול התחיל ?
הפעלות לימי הולדת כמו דוכני מזון תפסו לאחרונה תאוצה והביקוש אליהם רק גובר עם השנים . איך הם הפכו לכל כך מבוקשים ? ואיך זה שאף

משלוחי פיצה
מי מאתנו לא הזמין פעם משלוח פיצה, לא משנה אם אנחנו בני נוער או מבוגרים , מתי שהוא בחיינו בצענו הזמנה של משלוח פיצה.

דלתות מעוצבות
פעם כולנו היינו לבושים אותו דבר, ואצל כולנו הבית נראה די דומה ולא היו הבדלים משמעותיים, אולם היום בעידן של אינדבדואליזם ופלורליזם כל אחד מעצב את סביבת חייו בהתאם לפנטזיות שלו ולאופי שלו, היום כל דבר בסביבת החיים שלנו הוא מעוצב, החל מהאריזה של הגבינה, וכלה בדלת הכניסה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI