דף הבית עסקים עסקים - אחר מיסחר בזהב לאורך השנים
מיסחר בזהב לאורך השנים
רועי אהרון 23/01/12 |  צפיות: 3031

הזהב הכפיל את ערכו בעשר השנים האחרונות,המתכת היקרה נהנית מתשואה גבוהה מאד הנובעת מביקוש גדול.בנוסף המאגרים הטבעיים בעולם מידלדלים כך שכמות החומר בעולם יורדת.מדוע הזהב כל כך יקר? האם יש איזהו סיכוי שמחירו ירד בשנה הקרובה? האם יש הבדלים במחיר המתכת היוקרתית בין מקומות שונים בעולמנו? האם יש מתכות אחרות בהן ניתן לעשות שימוש דומה? זאת ועד בידיעה הבאה.

מחיר הזהב- תוצאה של ביקוש

הביקוש לזהב אינו יורד, במהלך השנים הרבות מאז גילה האדם את הסגסוגת המנצנצת הוא השתמש בה במיגון צורות ושימושים הראשי שבהם הוא לתעשיית התכשיטים,זהו למעשה שימושו הראשון,היופי והיוקרה שהוא משדר גרם לנשים רבות לענוד עגילים שרשראות,צמידים,טבעות ועוד תכשיטים ובכך גם סימלה המתכת את מעמדן בחברה.אישה שברשותה תכשיטי זהב רבים נחשבה לבעלת מעמד,התכשיטים עברו בירושה מם לבת וסימלו את הנדוניה העוברת במשפחה.במקומות רבים בעולם נשים נהנו מחיזור באמצעות הפז והתכשיטים כלומר גבר שחשק באישה מסוימת הציעה לה תכשיט כאות לאהבתו ככל שהאהבה היתה גדולה יותר או לחילופין האישה היתה ממעמד גבוה יותר כך התכשיט היה יוקרתי יותר.בנוסף שימשה הסגסוגתגם כחומר ליצרית כלי עבודה בבית המקדש מספרים כי דביר,קודש הקודשים במקדש היה עשוי זהב טהור וכי כלי כוהנים רבים כגון המחרוזת על צוואר הכהנים בשילוב של אבני החושן,שתיים עשה במספר.

מהו מקור הזהב?

מצבורים גדולים רבים בעולם נמצאו ביבשת אפריקה (כמו גם אבני חן רבות) וברחבי אמריקה,גם ביבשת הודו נמצאו מצבורים גדולים של הסגסוגת היקרה ולאחרונה ביבשת אלסקה אך לפני זה חשוב להבין איך נוצרת המתכת היקרה? כמו הרבה מצבורים של מחצבים טבעיים בכדור הארץ לוקח לו שנים של תהליכים כימיים להיווצר הוא נמצא בשכבה העליונה של כרום כדור הארץ ומרוכז בעיקר בתוך סלעים וולקניים.יש תיעוד לשימוש עוד לפני 5000 שנה והיכן שיש ביקוש כזה גדול יש אופציות למסחר.הזהב שימש במהלך שנים רבות כמטבע עובר לסוחר,הוא היה מופץ כמטבעות אשר היו מסמלים את ארץ המוצא ממנו הוא מיובא,היו מוטבעים עליו פניהם של מלכים ושליטים מכל רחבי העולם.המסחר בו נמשך עד לימינו אנו,בעידן האלקטרוני נעשה מסחר באמצעות הבורסות השונות ברחבי העולם,כיום מפורסם מחיר עולמי לזהב הנקבע על ידי השווקים העולמיים ויש עליות מחירים בלי קשר ישיר לביקוש.קנייה של זהב או מכירה מתבצעת באמצעות ברוקר הקונה שווי מסוים בחברה,הצד שרוכש את הזהב אינו מקבל חומר גלם אלא אופציות למכירה של החומר בשווי ערך מסוים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רועי אהרון


 


מאמרים נוספים מאת רועי אהרון
 
בשביל למכור מוצרים צריך מוצרי קידום מכירות
15/03/12 | צרכנות
כל מוצר חדש שרוצה להימכר בשוק החופשי צריך קידום מכירות,ישנם מוצרים לקידום מכירות המעוצבים בצורה מיוחדת על מנת למשוך תשומת לב ולעזור במכירה של מוצר.

מיסחר בזהב לאורך השנים
קנייה או מכירה של זהב היא עסיקה רצינית,מדובר בסכומי כסף גדולים,חשוב לקבל קצת רקע בנושא מיסחר בזהב לאורך השנים.

עורך דין תעבורה, רישיון נהיגה בגיל צעיר ומה שביניהם
22/01/12 | תעבורה
מהו הגיל אשר בו אפשר להתחיל לנהוג במכונית? האם האחריות המקרה תאונה היא על הנהג? מתי אנו נזדקק לעורך דין תעבורה? כל זאת ועוד בידיעה הבאה.

טיפים ופתרונות להימנע מסתימות במערכת הביוב.
אנו מופתעים כל פעם מחדש כאשר יש סתימה בדירה,על מנת להימנע מהצפה של מים יש לדאוג לשמר את מערכת הביוב ובמיקרה הצורך לבצע שאיבות.

הסעות - באוטובוס או במיניבוס?
כמה פעמים התרגשתם מהנסיעה לטיול? איזה אוטובוס נקבל? איך תיראה הדרך? כאן תקבלו פרטים ותפריט על נסיעה באוטובוס או במיניבוס

אחזקת דודים - חיסכון לטווח ארוך
11/01/12 | שיפוצים
ננסה להסביר את אופן האחזקה של דוד שמש ומדוע זה כל כך חשוב אם רוצים לחסוך את החלפתו כל מספר שנים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI