דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים אחזקת דודים - חיסכון לטווח ארוך
אחזקת דודים - חיסכון לטווח ארוך
רועי אהרון 11/01/12 |  צפיות: 3003

דודי שמש,איזה פלא טכנולוגי מופלא,זהו למעשה מיכל המכיל תכונות של קומקום להכנת מים חמים בבית (ממש כמו קומקום חשמלי) אך בעל לוחות סולריים הצוברים חום במשך שעות בהן השמש זורחת ומעבירים את המים החמים דרך צינור אל הדוד.קולט שמש שכזה הוא מוצר איכותי אשר מיועד לעבודה במשך חמש עד עשר שנים.כדי לעזור להם להגיע לגיל הנכסף חמש או שיבהטובה, עשר,אנו צריכים לתחזק אותו כמו שמתחזקים כל מכונה שיש באמתחתנו,איך עושים זאת? אם לא מתחשק לך לעלות לגג עם מפתחי צינורות או שפשוט אינך מבין מה התקלה עליך לקרוא למומחים בענין אחזקת דודים – האינסטלאטורים.

אם בכל זאת אתה רוצה ללמוד מספר פעולות שיש לבצע במקרה תקלה אז הגעת למקום הנכון. במידה ודלקת את הבוילר למשך שעה אך המים אינם חמים די כנראה שיש איזו בעיה בקולטי השמש,הקולטים הם המתקן אשר במשך היום קולט את האנרגיה מהשמש ומעביר אותה למיכל בצורת מים חמים יכול להיות שכושר החימום שלהם נפגע ויש צורך להחליפם.אם כרגע הם עובדים באופן תקין ואתה מעוניין לשמר את תקינותם עליך להקפיד לנקות אותם מדי מספר חודשים על ידי סבון עם מים ואחר כך לעבור עליהם עם מגבת ולנגב היטב,ממש כמו שמנקים זכוכית שרוצים שתבריק,צריך לדאוג לשקיפות של המתקן דבר שיעלה את יעילות הקולט ואת כושר החימום שלו. בעיה שניה שיכולה להיות היא המיקום של הקולטים מול השמש בזוית לא נכונה,כלומר,השמש בארצנו עולה מהמזרח ושוקעת במערב,רוב הזמן היא ממוקמת בזוית מסוימת כלפי דרום אל מול הגג עליו נמצאים הקולטים וצריך לוודא שהדוד ממוקם באותה הזוית,אם לא זה ביזבוז. צינורות המים בדוד- כל דוד שמש עובד בשיטה שבא צינורות יוצאים מקולט השמש אל המיכל וצינורות יוצאים מהמיכל אל מערכת הצינורות בבית,עם השנים הרבה מים זורמים בצינור והוא סופג בתוכו חומרים כימיים שמצויים במים הישראליים כגון אבנית ועוד..אז מה עושים? מזמינים טכנאי דודיםשיבדוק את החיבורים בצינורות,בטכנאי יפתח את הדוד ויקה אותו מבפנים במיוחד בחלק התחתון אליו שוקעים החומרים הכבדים ולנקות גם את השסתום ביטחון של המיכל. המים בישראל מוגדרים כמים קשים אשר מייצרים אבנית בכמות גדולה,האבנית יכולה להופיע בכל מקום בו מצטברים מים קריא בדוד בעיקר אך גם בצינורות,יש להשתמש בחומר לניקוי אבנית על מנת לנקות את הדוד ולאחר מכן כטיפול משמר שי לרכוש פילטר אשר יותקן במערכת המים הביתית וישמור על מים נקיים.הדבר יעזור גם למכשירי חשמל אחרים הבאים במגע עם מים כגון קומקום חשמלי ומכונת כביסה.בעיה נוספת המתעוררת אחת למספר שנים היא היתרופפות של ברגים כתוצאה מחלודה במיוחד אותם ברגים המחזיקים את הטרמוסטט וגוף החימום,הם מוחזקים כאמור על יד ברגים בתוך כלי,רצוי אח ת לשנה להחליף את הברגים כדי למנוע נזילה.

לפרטים נוספים בנושא ניתן לפנות לסאבאג ובניו.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רועי אהרון


 


מאמרים נוספים מאת רועי אהרון
 
בשביל למכור מוצרים צריך מוצרי קידום מכירות
15/03/12 | צרכנות
כל מוצר חדש שרוצה להימכר בשוק החופשי צריך קידום מכירות,ישנם מוצרים לקידום מכירות המעוצבים בצורה מיוחדת על מנת למשוך תשומת לב ולעזור במכירה של מוצר.

מיסחר בזהב לאורך השנים
קנייה או מכירה של זהב היא עסיקה רצינית,מדובר בסכומי כסף גדולים,חשוב לקבל קצת רקע בנושא מיסחר בזהב לאורך השנים.

עורך דין תעבורה, רישיון נהיגה בגיל צעיר ומה שביניהם
22/01/12 | תעבורה
מהו הגיל אשר בו אפשר להתחיל לנהוג במכונית? האם האחריות המקרה תאונה היא על הנהג? מתי אנו נזדקק לעורך דין תעבורה? כל זאת ועוד בידיעה הבאה.

טיפים ופתרונות להימנע מסתימות במערכת הביוב.
אנו מופתעים כל פעם מחדש כאשר יש סתימה בדירה,על מנת להימנע מהצפה של מים יש לדאוג לשמר את מערכת הביוב ובמיקרה הצורך לבצע שאיבות.

הסעות - באוטובוס או במיניבוס?
כמה פעמים התרגשתם מהנסיעה לטיול? איזה אוטובוס נקבל? איך תיראה הדרך? כאן תקבלו פרטים ותפריט על נסיעה באוטובוס או במיניבוס

אחזקת דודים - חיסכון לטווח ארוך
11/01/12 | שיפוצים
ננסה להסביר את אופן האחזקה של דוד שמש ומדוע זה כל כך חשוב אם רוצים לחסוך את החלפתו כל מספר שנים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI