דף הבית אימון אישי אימון לאיכות חיים טיפול בחרדת מבחנים
טיפול בחרדת מבחנים
לילך כהן 11/06/12 |  צפיות: 3960


המספרים מדברים בעד עצמם

מבחן מסוים שמועד קיומו מגיע בקרוב יכול להיות כזה שייצור בעיה לא פשוטה עבור תלמידים בכל גיל ובכל במסגרת, סטודנט בכל מקצוע שהוא וכמובן גם אדם שחייב להיבחן בטרם הוא מתקבל לעבודה במקום מסוים. חשוב להבין שנושא כמו טיפול בחרדת מבחנים הוא עניין מהותי מאוד מאחר ומדובר בפגיעה מיותרת בציון שאליו שאפנו ושאותו יכולנו להשיג לאחר שלמדנו כל כך קשה.

מי שכבר הרגיש את העוצמה המאיימת של חרדת מבחנים מבין בדיוק על מה מדובר והוא יכול להעיד מגוף ראשון על תחושת ההחמצה המרגיזה והמיותרת כל כך. חרדה זו היא תגובת דחק שמופיעה במצבי הערכת ביצועים ומביאה לכך שהתפקוד האישי נפגע עד לרמה של יצירת מצוקה קשה. קיימת הערכה שבעיה זו מטרידה לא פחות מכ-15% סטודנטים ותלמידים במדינת ישראל.

אפשר בהחלט להתנהל בצורה הרבה יותר ממצה

התופעות השליליות של חרדה זו באות לידי ביטוי הן בהיבט הפיסיולוגי והן בהיבט המנטאלי. כך אפשר לראות כיצד רבים מחפשים פתרון אמיתי לבעיה שבמסגרתה הם נאלצים להתמודד עם דפיקות לב מהירות, יובש בפה, הזעה רבה, מתח של השרירים ועוד. זאת מאחר וחרדה זו משפיעה לרעה ומביאה לבעיות התנהגותיות שמונעות פעולה רציפה וממצה במהלך הערכת יכולות שונות.

טיפול בחרדת בחינות שנערך בשיטות שונות ומוכחות מביא להקטנתן של התגובות הפיסיולוגיות ושל ההתנהגות ההמנעותית. במילים יותר פשוטות סדנאות ייחודיות, כמו אלה שנערכות אצל שמחה ניניו, מציגות תכנית רצינית ומקיפה להתמודדות עם חרדה זו בכל רמה שהיא. כך כל המגיעים אל מרכז השמחה של שמחה ניניו מגלים כיצד הם מגדילים את היכולת לבטא את עצמם בצורה מרבית.

צעד צעד עד לתוצאות מאוד מרשימות

מעבר על שלבים ממוקדים וממצים מצעידה את האדם החרד מנטרול ברמות שונות במהלך מבחנים אל תחושה של יכולת להתמודד גם עם מבחנים תובעניים ומלחיצים מאוד. סדנאות שמיועדות במיוחד לתלמידים ולסטודנטים בכל גיל מציגות שלבים מסודרים שדרכם עובר כל מי שמעוניין להרגיש כיצד הוא מיצה את יכולתו בצורה מרבית בסדרת מבחנים שהיה עליו לעמוד בהם.

טיפול בחרדת מבחנים שמתבצע בצורה כזו מתחיל באיתורו של מעגל החרדה האישי של כל משתתף, ממשיך באסטרטגיות התמודדות שונות (כמו הרפיה, אסטרטגיות של דמיון מודרך ושל למידה, תכנון בניית דיאלוג פנימי חיובי ועוד) ומביא ליצירת מבנה התמודדות אישי. סדנא כזו שכוללת התאמות אישיות וטכניקות אמיתיות תורמת רבות להגדלת סיכויי ההצלחה תוך מיצוי עצמי מרבי.

לפרטים נוספים ואתר האינטרנט של מרכז השמחה http://www.simhaninio.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לילך כהן


 


מאמרים נוספים מאת לילך כהן
 
יעוץ זוגי
על מנת לשפר את איכות הזוגיות שלהם ואת איכות חייהם בכלל מרגישים זוגות רבים כיצד עליהם לבצע מהלכים חשובים וצעדים נכונים.

משבר בזוגיות
את המשפט "אף אחד לא מלקק דבש בחיים" כולנו מכירים. נראה כי הדבר נכון גם לגבי זוגיות מאחר ובפעמים רבות למרות כוונות טובות של שני בני הזוג נוצרים חיכוכים לא נעימים שיכולים רק להזיק.

ייעוץ זוגי
בני זוג רבים חושבים שהם עושים את הכול נכון. לכן הם מופתעים לגלות לעתים כיצד אין כל הסכמה בינם לבין השותף לחיים או כיצד הם מגיעים לחיכוך מר בעקבות דבר פעוט.

טיפול זוגי
בלא מעט פעמים אפשר לראות כיצד מערכת יחסית מסוימת נתקעת לה והיא זקוקה לרענון או להתנעה מחדש,

הפעלות לימי הולדת
ברגע שמתקרב יום ההולדת אנו מנסים לעשות פעולות שונות על מנת להבטיח את ההנאה ממנו.

מיטת מעבר
17/10/12 | הורות
ברגעים רבים של חיי התינוק אנו מזהים כיצד יש לבצע מהלכים שונים על מנת לעזור לו. בכל חודש וחודשו אפשר לראות כיצד על התינוק עוברים שיוניים רבים וכיצד הוא מתפתח מול עינינו.

מיטה לגיל שנתיים
17/10/12 | הורות
חודשים מספר לאחר לידתו מתחיל הילד להתפתח ולבצע פעולות שונות.

מיטת מעבר לתינוק
17/10/12 | הורות
חייו של התינוק נראים לנו לעתים כשגרתיים או ככאלו שמתנהלים להם על מי מנוחות.

סדנא לחשיבה חיובית
לא אחת אנו רואים כיצד גישה שלילית אינה מביאה אותנו למקומות טובים והיא בעצם מונעת מאתנו הצלחה או מימוש שאיפות שונות.

סדנאות צחוק ליום הולדת
הגעתו שלו יום ההולדת מסמנת גם חיפושים אחר אטרקציה מיוחדת שתהפוך את המסיבה לכזו שבה כולם ייהנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI