דף הבית חוק ומשפט מיסים דוח שנתי
דוח שנתי
רפי לוין 02/07/12 |  צפיות: 3692

כל תושב ישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אמנם ניתנו בחוק פטורים לחלקים ניכרים באוכלוסיה מהגשת דוח שנתי, לדוגמה עובדים שכירים אינם מחויבים בהגשת הדוח, וכן נישומים נוספים כפי שהוגדרו בפקודה.

עצמאים מחויבים בהגשה של דוח שנתי למס הכנסה מדי שנה בנוסף לדיווחים השוטפים שלהם, כך באם אתם מאוגדים באמצעות עוסק פטור או עוסק מורשה, עליכם מלבד דיווחים שוטפים למע"מ, מס כנסה וביטוח לאומי להגיש גם דוח שנתי למס הכנסה בגין שנת המס שעברה.

במאמר זה אסקור את המשמעות של הגשת דוח שנתי ומבנה הדוח.

את הדוח השנתי למס הכנסה ממלאים באמצעות טופס אשר נקרא טופס 1301, ואשר בו כלולים כל המידע הנוגע לעניין הדוח השנתי, כלומר מקורות הכנסה והוצאות אשר היו לנישום במהלך השנה, וכן יש לצרף לטופס נספל הכולל את דוח רווח והפסד של הנישום אשר מציג את הרווח שהיה לנישום במהלך השנה על ידי הפחתה של ההוצאות מההכנסות.

הרווח אשר מתקבל בדוח השנתי המוגש למס הכנסה מהווה המקור לחישוב המס בו הנישום נדרש. שימו לב כי הנישום משלם את המס במהלך השנה, מדובר כמובן במס הכנסה שכן הדוח השנתי הנו דוח שמוגש למס הכנסה, כאמור, המס משולם במהלך השנה באמצעות העברת מקדמות בעיקר למס הכנסה באופן שוטף, לאחר חישוב הרווח השנתי ניתן לגזור את המס המדויק שהיה על הנישום להעביר למס הכנסה, לאחר חישוב זה מפחיתים ממנו את המס שהועבר בפועל למס הכנסה ואז ניתן שיקרו אחד משניים :

1. הנישום נדרש להשלים ולהעביר למס הכנסה השלמה בגין המס שחושב בהתאם לדוח השנתי.

2. הנישום זכאי לקבלת החזר מס בגין מס עודף אשר הועבר לידי מס הכנסה במהלך השנה בגין מקדמות אשר שולמו על ידי הנישום.

דוח שנתי - צירוף נתונים נוספים

מלבד הנספח הכולל את הרווח והפסד של הנישום, יש לצרף לדוח השנתי אסמכתאות נוספות, בהן מסמכים שונים המוכיחים הכנסות והוצאות, אישורי הפקדות לקופות גמל, נספח בגין רווח הון שהתהווה לנישום ועוד.

חישוב הפרשות סוציאליות בהתאם להגשת דוח שנתי

בהתאם לדוח השנתי ניתן לחשב הפרשה של סכומים נוספים לקופות גמל ופנסיה, הפרשה זו מזכה את הנישום בהטבות מס הבאות לידי ביטוי כהוצאה או זיכוי ממס בדוח השנתי ובכך מפחיתות את המס שעל הנישום לשלם במהלך השנה.

חשוב לבצע את הבדיקה באמצעות רואה חשבון מקצועי אשר יסייע לכם בהגשת הדוח השנתי למס. שימו לב כי גם במידה והדוח לא הוגש במועד כלומר, עד אפריל או מאי של השנה העוקבת ניתן לפנות למס הכנסה בבקשה לקבלת אורכה, על אף שמס הכנסה לא מחויב לאשרה.

את הדוח השנתי יש להגיש גם באופן מקוון כלומר לשדר את הדוח באמצעות המחשבים של מס הכנסה או באמצעות האינטרנט, וכן להגיש לאחר מכן למס הכנסה באופן פיזי כנגד חתימה.

שור רואי חשבון הנו משרד המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רפי לוין


 


מאמרים נוספים מאת רפי לוין
 
אתרים ליועצי מס ורואי חשבון
רואי חשבון ויועצי מס מאוגדים באופן היסטורי וחוקי באמצעות גילדות, העסקים הותיקים של משרדי ראיית חשבון או יועצי מס בנויים על שנים של ניסיון והיכרות עם לקוחות והמלצות מפה לאוזן אשר הובילו לגידול אורגני איטי. כיום רואי חשבון או יועצי מס יכולים לעשות שימוש ברשת האינטרנט כדי לבסס משרד חדש מבלי להדרש לקשרים או ייחוס משפחתי.

סלולרי כשר
סלולרי כשר הנו מכשיר טלפון סלולרי אשר מותאם לקהילה החרדית, הדתית ושומרת המצוות אשר מעוניינות להחמיר בנושא של החזקת מחשב ללא פיקוח. מדובר בסלולרי אשר נועד לשמש לשיחות ולא כמחשב מוקטן.

מה עושה רואה חשבון
05/09/12 | מיסים
מהו תפקידו של רואה חשבון ? כמה עולה רואה חשבון ? האם אתם צריכים רואה חשבון שיסייע לכם בפתיחת העסק, ניהול העסק השוטף וההתנהלות מול רשויות המס ? להלן מאמר המסכם בקצרה את השאלות הללו.

איך בוחרים רואה חשבון
איך בוחרים רואה חשבון לעסק ? זה תלוי במאפיניים רבים, בין היתר, מה בעצם אתם עושים, מה העסק שלכם ? איך אתם מאוגדים, האם אתם עצמאי או חברה ? ועוד.

דוח שנתי
02/07/12 | מיסים
כל תושב ישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אמנם ניתנו בחוק פטורים לחלקים ניכרים באוכלוסיה מהגשת דוח שנתי, לדוגמה עובדים שכירים אינם מחויבים בהגשת הדוח, וכן נישומים נוספים כפי שהוגדרו בפקודה. במאמר זה אסקור את המשמעות של הגשת דוח שנתי ומבנה הדוח.

עוסק מורשה
עוסק מורשה הנה שיטת התאגדות לעניין מע"מ בישראל, מי שפועל כעצמאי יכול לעשות זאת באמצעות עוסק מורשה או עוסק פטור במידה והעסק שלו קטן מאוד, כאשר חברה מתאגד כעוסק מורשה.

פתיחת עוסק פטור
08/03/12 | מיסים
פתיחת עוסק פטור נועה לסייע למי שמעוניין להתחיל להפעיל עסק אך העסק שלו עדיין בתחילת הדרך. לדוגמה, מורים פרטיים מתחילים, או סוחרים קטנים עשויים להתחיל לעבוד בתור עוסקים פטורים. פתיחת עוסק פטור כוללת יתרונות לעסק הקטן. נמנה כעת את השלבים בפתיחת עוסק פטור.

מלונות בפריז לחופשת פסח מושלמת
תכנון חופשת פסח בפריז מתחיל על פי רוב בהזמנת כרטיסי טיסה לפריז, כמו גם מציאת מלונות בפריז אשר יתאימו לצרכינו. אלו הן גם שתי ההוצאות המרכזיות של הטיול, ואם נבצע אותן בחכמה, נוכל לארגן לעצמנו טיול פסח משובח בפריז במחירים סבירים לחלוטין.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI