דף הבית חוק ומשפט מיסים מה עושה רואה חשבון
מה עושה רואה חשבון
רפי לוין 05/09/12 |  צפיות: 3745

מה עושה רואה חשבון

מהו תפקידו של רואה חשבון ? כמה עולה רואה חשבון ? האם אתם צריכים רואה חשבון שיסייע לכם בפתיחת העסק, ניהול העסק השוטף וההתנהלות מול רשויות המס ? להלן מאמר המסכם בקצרה את השאלות הללו.

רואה חשבון – מהו ?

רואה חשבון הנו מי שלמד חשבונאות ולאחר מכן עבר את הבחינות של מועצת רואי חשבון וכן התמחה במשרד רואי חשבון במשך שנתיים וקיבל רישיון רואה חשבון. רואה חשבון מוכשר לעסוק בביקורת דוחות כספיים של חברות, כמו כן ישנן עבודות נוספות אשר חלקן יוחדו לרואה חשבון בלבד וחלקן ליועצים נוספים בדרגה נמוכה מזו של רואה חשבון.

מהו תפקידו של רואה חשבון בעסק הקטן ?

רואה חשבון בעסק קטן משמש כיועץ ומסייע פיננסי לבעל העסק, בעלים של עסקים קטנים או בינוניים בדרך כלל מתעסקים בניהול העסק בלבד, כלומר ניהול המכירות, ניהול התפעול וכדומה, אין להם מספיק משאבים להעסקה של חשב או מחלקת כספים, לעתים מועסקים אצלם מנהל חשבונות או יועץ מס אמנם אילו חסרים את הידע שיש לרואה חשבון.

רואה חשבון מסייע לעצמאים בהתנהלות השוטפת הן בעת פתיחת תיקים ברשויות, כלומר למי שמעוניין להקים עסק חדש ונדרש לשם כך לפנות לכל רשויות המס והן בעת ניהול העסק השוטף. כל עצמאי נדרש לדווח דיווחים שוטפים לרשויות המס, הדיווחים הללו מתייחסים למחזור העסק ולתשלום הנגזר ממנו לרשות המס, כלומר, מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. רואה חשבון מקבל את החומר מהעצמאי והופך אותו לדיווח קביל אצל רשויות המס.

רואה חשבון נדרש אצל חברה בע"מ בנוסף לעבודה שהוא מבצע אצל העצמאי גם לצורך ביקורת של דוחות כספיים למס הכנסה. רואה חשבון הנו היחיד המוסמך לבצע את עבודת הביקורת, לאחר ביצוע הביקורת ניתנת חוות הדעת של רואה החשבון הן על הדוחות הכספיים והן על דוח ההתאמה למס הכנסה.

עלות רואה חשבון

רואה חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים גובה על טיפולו מחיר דומה לזה שגובים יועצי מס או מנהלי חשבונות שכן משרד של רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים בנוי לטפל במגוון לקוחות קטנים ומותאם לשם כך.

ישנם משרדי רואי חשבון בכמה גדלים, משרד רואה חשבון גדול המתמחה בחברות ציבוריות, משרד רואה חשבון בינוני המתמחה בחברות בסדר גודל בינוני עד גדול ומשרד רואי חשבון קטן המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים, לעסק קטן עדיף לפנות למשרד רואי חשבון קטן אשר מתמחה בעסקים מסוגו, משרד כזה ידע לסייע לו בשעת צרה ולעבוד מול רשויות המס בדרך נכונה. הוא גם מכיר את הסוגיות של עסקים קטנים בהתנהלות מול רשויות המס.

כאשר אתם פונים לרואה חשבון וודאו כי מדובר במשרד רואה חשבון לעסקים קטנים ובינוניים אשר מכיר את סוג העסק שלכם ויוכל לסייע לכם ולתת לכם שירות באופן אישי ומרואה חשבון ולא שמדובר במשרד ענק בו מקבלים שירות מעובדים זותרים בלבד.

בהצלחה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רפי לוין


 


מאמרים נוספים מאת רפי לוין
 
אתרים ליועצי מס ורואי חשבון
רואי חשבון ויועצי מס מאוגדים באופן היסטורי וחוקי באמצעות גילדות, העסקים הותיקים של משרדי ראיית חשבון או יועצי מס בנויים על שנים של ניסיון והיכרות עם לקוחות והמלצות מפה לאוזן אשר הובילו לגידול אורגני איטי. כיום רואי חשבון או יועצי מס יכולים לעשות שימוש ברשת האינטרנט כדי לבסס משרד חדש מבלי להדרש לקשרים או ייחוס משפחתי.

סלולרי כשר
סלולרי כשר הנו מכשיר טלפון סלולרי אשר מותאם לקהילה החרדית, הדתית ושומרת המצוות אשר מעוניינות להחמיר בנושא של החזקת מחשב ללא פיקוח. מדובר בסלולרי אשר נועד לשמש לשיחות ולא כמחשב מוקטן.

מה עושה רואה חשבון
05/09/12 | מיסים
מהו תפקידו של רואה חשבון ? כמה עולה רואה חשבון ? האם אתם צריכים רואה חשבון שיסייע לכם בפתיחת העסק, ניהול העסק השוטף וההתנהלות מול רשויות המס ? להלן מאמר המסכם בקצרה את השאלות הללו.

איך בוחרים רואה חשבון
איך בוחרים רואה חשבון לעסק ? זה תלוי במאפיניים רבים, בין היתר, מה בעצם אתם עושים, מה העסק שלכם ? איך אתם מאוגדים, האם אתם עצמאי או חברה ? ועוד.

דוח שנתי
02/07/12 | מיסים
כל תושב ישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אמנם ניתנו בחוק פטורים לחלקים ניכרים באוכלוסיה מהגשת דוח שנתי, לדוגמה עובדים שכירים אינם מחויבים בהגשת הדוח, וכן נישומים נוספים כפי שהוגדרו בפקודה. במאמר זה אסקור את המשמעות של הגשת דוח שנתי ומבנה הדוח.

עוסק מורשה
עוסק מורשה הנה שיטת התאגדות לעניין מע"מ בישראל, מי שפועל כעצמאי יכול לעשות זאת באמצעות עוסק מורשה או עוסק פטור במידה והעסק שלו קטן מאוד, כאשר חברה מתאגד כעוסק מורשה.

פתיחת עוסק פטור
08/03/12 | מיסים
פתיחת עוסק פטור נועה לסייע למי שמעוניין להתחיל להפעיל עסק אך העסק שלו עדיין בתחילת הדרך. לדוגמה, מורים פרטיים מתחילים, או סוחרים קטנים עשויים להתחיל לעבוד בתור עוסקים פטורים. פתיחת עוסק פטור כוללת יתרונות לעסק הקטן. נמנה כעת את השלבים בפתיחת עוסק פטור.

מלונות בפריז לחופשת פסח מושלמת
תכנון חופשת פסח בפריז מתחיל על פי רוב בהזמנת כרטיסי טיסה לפריז, כמו גם מציאת מלונות בפריז אשר יתאימו לצרכינו. אלו הן גם שתי ההוצאות המרכזיות של הטיול, ואם נבצע אותן בחכמה, נוכל לארגן לעצמנו טיול פסח משובח בפריז במחירים סבירים לחלוטין.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI