דף הבית עסקים ייעוץ עסקי איך בוחרים רואה חשבון
איך בוחרים רואה חשבון
רפי לוין 12/07/12 |  צפיות: 3377

איך בוחרים רואה חשבון לעסק ? זה תלוי במאפיניים רבים, בין היתר, מה בעצם אתם עושים, מה העסק שלכם ? איך אתם מאוגדים, האם אתם עצמאי או חברה ? ועוד.

רואה חשבון - מה זה בעצם

רואה חשבון הנו מי שסיים את לימודי חשבונאות, וכן עבר את מבחני מועצת רואי חשבון ולאחר מכן התמחה במשרד רואי חשבון אצל מאמן שהנו רואה חשבון אשר מורשה לאמן מתמחים. כמו כן, מועצת רואי חשבון מצאה אותו כשיר לכהן בתור רואה חשבון.

רואה חשבון יכול להתמחות במגוון תחומים, למעשה רואה חשבון הוא היועץ הפיננסי הבכיר ביותר, ישנם מנהלי חשבונות ויועצי מס אשר עוברים קורסים שונים ולרוב עובדים במשרדים של רואי חשבון בתור מי שעוסקים בהנהלת החשבונות. אמנם יש יועצי מס אשר פותחים משרד פרטי אשר מספק שירותי ניהול חשבונות וייעוץ מס.

בחוק ישנם שירותים אשר רק רואה חשבון מוסמך לספק ללקוחות, לדוגמה ביקורת דוחות כספיים. כאמור, ישנם רואי חשבון אשר מתמחים בחברות גדולות וחשבונאות בינלאומית וישנם רואי חשבון אשר מתמחים בעסקים קטנים.

עסקים קטנים כוללים יחידים אשר מאוגדים כעצמאים, אלו בדך כלל פועלים במסגרת של עוסק פטור ממע"מ או במסגרת של עוסק מורשה, כאשר רואה החשבון מספק להם שירותים של הנהלת חשבונות, קשר מול רשויות המס, פתיחת וסגירת תיקים ברשויות המס, הגשת דוח שנתי, וטיפול בהצהרת הון והתנהלות שוטפת הן מול הרשויות והן בסיוע בהתנהלות הפיננסית.

איך לבחור רואה חשבון ?

איך בוחרים רואה חשבון ? ראשית יש לבחון האם רואה החשבון הנו כזה אשר עובד עם לקוחות קטנים, כלומר עצמאים או בעלי חברות קטנות, ולכן מתמחה בתחום.

שימו לב שרואה חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים נדרש להכיר את פקודת מס הכנסה בכל הנוגע לבעלי עסקים יחידים או בעלי חברות קטנות, וכן את הוראות ניהול ספרים של סוגי עסקים רבים.

רואה חשבון של עסקים קטנים הוא היועץ הפיננסי של בעלי העסק, אתו הם מתייעצים כל אימת שיש להם שאלה כלשהי, והדעה שלו היא דעה נוספת חשובה של בעל מקצוע, הן בנושאים פיננסיים, הן בנושאים מיסויים ואף למעלה מכך.

כמו כן, חשוב לוודא שיש לכם שפה משותפת עם רואה החשבון שלכם, רואה חשבון של עסקים קטנים בדרך כלל יכיר את מבנה העסק שלכם, והוא כבר ראה ומטפל בעסקים הדומים לאלו שלכם. הסיוע שלו חשוב לכם ולכן חשוב שתהיה ביניכם כימייה.

גשו למשרדו וודאו כי יש ביניכם קשר טוב.

שור רואי חשבון הנו משרד רואי חשבון בתל אביב וכן בהרצליה אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים המאוגדים בתור עצמאים או חברות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רפי לוין


 


מאמרים נוספים מאת רפי לוין
 
אתרים ליועצי מס ורואי חשבון
רואי חשבון ויועצי מס מאוגדים באופן היסטורי וחוקי באמצעות גילדות, העסקים הותיקים של משרדי ראיית חשבון או יועצי מס בנויים על שנים של ניסיון והיכרות עם לקוחות והמלצות מפה לאוזן אשר הובילו לגידול אורגני איטי. כיום רואי חשבון או יועצי מס יכולים לעשות שימוש ברשת האינטרנט כדי לבסס משרד חדש מבלי להדרש לקשרים או ייחוס משפחתי.

סלולרי כשר
סלולרי כשר הנו מכשיר טלפון סלולרי אשר מותאם לקהילה החרדית, הדתית ושומרת המצוות אשר מעוניינות להחמיר בנושא של החזקת מחשב ללא פיקוח. מדובר בסלולרי אשר נועד לשמש לשיחות ולא כמחשב מוקטן.

מה עושה רואה חשבון
05/09/12 | מיסים
מהו תפקידו של רואה חשבון ? כמה עולה רואה חשבון ? האם אתם צריכים רואה חשבון שיסייע לכם בפתיחת העסק, ניהול העסק השוטף וההתנהלות מול רשויות המס ? להלן מאמר המסכם בקצרה את השאלות הללו.

איך בוחרים רואה חשבון
איך בוחרים רואה חשבון לעסק ? זה תלוי במאפיניים רבים, בין היתר, מה בעצם אתם עושים, מה העסק שלכם ? איך אתם מאוגדים, האם אתם עצמאי או חברה ? ועוד.

דוח שנתי
02/07/12 | מיסים
כל תושב ישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, אמנם ניתנו בחוק פטורים לחלקים ניכרים באוכלוסיה מהגשת דוח שנתי, לדוגמה עובדים שכירים אינם מחויבים בהגשת הדוח, וכן נישומים נוספים כפי שהוגדרו בפקודה. במאמר זה אסקור את המשמעות של הגשת דוח שנתי ומבנה הדוח.

עוסק מורשה
עוסק מורשה הנה שיטת התאגדות לעניין מע"מ בישראל, מי שפועל כעצמאי יכול לעשות זאת באמצעות עוסק מורשה או עוסק פטור במידה והעסק שלו קטן מאוד, כאשר חברה מתאגד כעוסק מורשה.

פתיחת עוסק פטור
08/03/12 | מיסים
פתיחת עוסק פטור נועה לסייע למי שמעוניין להתחיל להפעיל עסק אך העסק שלו עדיין בתחילת הדרך. לדוגמה, מורים פרטיים מתחילים, או סוחרים קטנים עשויים להתחיל לעבוד בתור עוסקים פטורים. פתיחת עוסק פטור כוללת יתרונות לעסק הקטן. נמנה כעת את השלבים בפתיחת עוסק פטור.

מלונות בפריז לחופשת פסח מושלמת
תכנון חופשת פסח בפריז מתחיל על פי רוב בהזמנת כרטיסי טיסה לפריז, כמו גם מציאת מלונות בפריז אשר יתאימו לצרכינו. אלו הן גם שתי ההוצאות המרכזיות של הטיול, ואם נבצע אותן בחכמה, נוכל לארגן לעצמנו טיול פסח משובח בפריז במחירים סבירים לחלוטין.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI