דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מתי כדאי להתקין מערכות אזעקה לבית
מתי כדאי להתקין מערכות אזעקה לבית
G4S 01/08/12 |  צפיות: 3022

אם לאחרונה אתם שואלים את עצמכם מתי כדאי להתקין מערכת אזעקה לבית, התשובה היא: עכשיו – ומומלץ שזה ייעשה בהקדם האפשרי. מדוע? ובכן, עונת הקיץ והחגים מתקרבת ואיתה גם עונת הפריצות לבתים. פורצים יודעים היטב שבקיץ ובמהלך חגי תשרי אנשים רבים יוצאים לחופשות ולא מהססים לנצל את ההזדמנות. לא הייתם רוצים לחזור מחופשה ולגלות שחפציכם היקרים נשדדו – ולכן, מוטב למנוע את עוגמת הנפש והנזק הכספי מבעוד מועד על ידי התקנת מערכת אזעקה מתוחכמת.

באלו מקרים מומלץ להתקין מערכת אזעקה?

יש מקרים בהם תוכלו להסתפק בהתקנת מצלמות אבטחה בביתכם – למשל, אם אתם מעוניינים למנוע גניבות ופריצות. למצלמות אבטחה יש אלמנט מרתיע אשר מרחיק פורצים מביתכם. עם זאת, אם אתם נמצאים רוב היום בעבודה והילדים בבית הספר, כך שלאורך שעות ממושכות אין בבית נפש חיה, כדאי מאד שתתקינו מערכת אזעקה. מערכות אזעקה מומלצת גם במידה שביתכם מאד גדול ואינכם יכולים לדעת מה קורה בכל האזורים שלו בו זמנית. בשני המקרים האלו, מערכת אזעקה תופעל כאשר מתרחשת חדירה לבית או אפילו התקרבות יתרה, ותתריע על כך בפני מוקד האבטחה אליו אתם מחוברים.

החלטתם על התקנת מערכת אזעקה. מה עכשיו?

אם עשיתם את ההחלטה הנכונה ואתם מעוניינים להתקין מערכת אזעקה בביתכם, יש כמה דברים שכדאי לדעת. לפני הכל מומלץ לבדוק מספר חברות ולראות מה כל אחת מציעה תמורת המחיר. כמובן, שיש גם לוודא שמי שמתקין אצלכם את מערכת האזעקה הוא עוסק מורשה ואדם אמין ובעל ניסיון. לשם כך ניתן להסתייע בהמלצות מחברים. כאשר החלטתם על החברה שתתקין עבורכם את האזעקה, כדאי שתזמינו אדם מטעמה אשר יבוא לבדוק את ביתכם ולמצוא את נקודות התורפה בה וימליץ לכם על המערכת שהכי מתאימה.

סוגים של מערכות אזעקה

לרוב מערכות האזעקה נלווים גלאים שונים, כגון גלאי קרן, גלאי נפח, גלאים אקוסטיים, גלאי חיצוני או מתג מגנטי. גלאים אלו מותקנים במספר מקומות בבית והם אלו אשר מזהים את הפורץ ושולחים אות למערכת האזעקה כדי שתתחיל לפעול. בנוסף, קיימות מערכות אזעקה חוטיות, שהן פשוטות ומשתלבות במערכת חוטי החשמל של הבית, או מערכות אזעקה אלחוטיות, שהן אמנם יקרות יותר אך בעלות טכנולוגיה משופרת וקלות יותר להתקנה והסרה.

רק מערכת אזעקה – או גם חיבור למוקד אבטחה?

לפני שאתם מתקינים מערכת אזעקה, חשוב שתדעו שאזעקה עצמה אינה מספיקה, בין אם היא נשמעת כמו צופר של מכונית או פועלת בעוצמות של סירנה משטרתית. הסיבה לכך שכיום מרבית הפורצים  הם מתוחכמים ומימנים מספיק כדי  לעקוף ולנטרל סוגים רבים של מערכות אזעקה. בנוסף, יש פורצים שלא נותנים לאזעקה להפחיד אותם וממשיכים לפעול גם בזמן האזעקה, מסיימים את ענייניהם במהירות ונמלטים עוד לפני שמישהו מספיק לשים  לב. לכן, הפיתרון המומלץ ביותר הוא להתקין מערכת אזעקה עם חיבור למוקד אבטחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 G4S

אבי תורן, מנהל טכני ארצי חברת G4S. מנהל פרויקטים של מתח נמוך ובביצוע התקנות ותכנון מערכות:  גילוי אש, פריצה טמ"ס, בקרות כניסה, מערכות כריזה ואינטרקום מאז 1992.

צלצל 1-700-70-99-99



 


מאמרים נוספים מאת G4S
 
תגים למניעת גניבות על מוצרי מזון לתינוקות
הטכנולוגיה המתקדמת הביאה איתה מענה חדשני גם בתחום המיגון. בניגוד לצורך להסתמך על חושים אנושיים כגון ראייה, נכנסו לפעולה טכנולוגיות של שידור וקליטת אותות גלי רדיו, טכנולוגיה אלקטרו מגנטית או תהודה מגנטית, אשר מסוגלות להתריע על מעשה חבלה או גניבה בזמן אמת, ממש בעת ההתרחשות.

מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר
ריכוז גדול של ציוד יקר במקום אחד, מושך אליו מן הסתם גנבים פוטנציאליים ועל מנת למנוע גניבות, יש להצטייד באמצעי מיגון מתאימים. מיגון מחשבים וטאבלטים, בדומה למיגון כל מכשור יקר אחר הנמצא בתצוגה, הינו צורך טריוויאלי, והטכנולוגיה המתקדמת הביאה לעולם את בשורת המיגון המתקדם בכמה שיטות, בדמותן של מערכות מיגון שונות. כאשר ממגנים מחשבים או טאבלטים, מדובר הן במיגון החומרה והן במיגון התוכנה. לכל תחום אמצעי המיגון הספציפיים שלו.

שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות
19/10/12 | מכירות
שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות הכרחיים היום לא רק כדי להגן על המוצרים בחנות אלא גם לשוות היבט שיווקי ומכירתי לחוויית הקניה. זערים מעוצבים בכניסה לחנות יכולים להיות משולבים בעיצוב החנות באין מפריע.

מערכת אזעקה ביתית זה טוב אבל לא מספיק
28/09/12 | נדל"ן
מערכת אזעקה ביתית מתוחכמת ככל שתהיה לא מספיקה ויש להערים קשיים על הפורץ המזדמן המגיע לביתך. בדרך כלל מערכת אזעקה ביתית מתריעה לאחר הפריצה. הכוונה היא למנוע את הפריצה.

מתי כדאי להתקין מערכות אזעקה לבית
אם לאחרונה אתם שואלים את עצמכם מתי כדאי להתקין מערכת אזעקה לבית, התשובה היא: עכשיו – ומומלץ שזה ייעשה בהקדם האפשרי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI