דף הבית עסקים מכירות שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות
שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות
G4S 19/10/12 |  צפיות: 3783

מכת הגניבות שמקשה על חייהם של עסקים רבים ומגוונים בארץ, לרוב מאלצת את בעליהם לבחור מערכות הגנה כלשהן. ישנם היום סוגים רבים כמובן ושיטות למיגון – החל משומרים סמויים, דרך מערכת מצלמות אבטחה ועד מערכות משוכללות למניעת גניבות עם תגים קשיחים או מדבקות חזקות מיוחדות המכילים זמזמים מיוחדים על כל מוצר ומוצר כדי למנוע את גניבתו.

בחירה של מערכת הגנה צריכה להיות מותאמת למספר קריטריונים – סוג המוצרים הנמכרים (ספרים, בגדים, מוצרי מזון, קוסמטיקה ועוד), מבנה החנות, תקציב ועוד. היום, באופן לא מפתיע, בעלי עסקים צריכים לחשוב גם על ההיבט השיווקי-מכירתי כשהם בוחרים מערכת – ומיד נפרט מדוע.

ההיבט המכירתי בבחירת מערכת הגנה מתאימה

קחו לדוגמא בעל חנות מחשבים. בכדי לעודד את המכירות עליו להציג את סחורתו באופן הבולט ביותר עבור לקוחות פוטנציאליים הנכנסים לחנות. לפעמים מדובר בציוד יקר מאוד, שאולי עדיף היה לסגור בכספת נעולה ומבוצרת כדי שלא ייגנב, אולם כאמור – אז פגעתם במכירה. במקרה כזה, כדאי לבעל העסק לחשוב על אופן שבו יאבטח את התצוגה כפי שהיא, כדי שהלקוחות יהיו במגע מרבי עם המוצרים, ירגישו אותם ויכירו אותם, ועדיין יהיה קשה מאוד לגנוב אותם מהתצוגה או בכלל מהחנות. שלא לדבר על חנות בגדים שבה מגע עם המוצרים הוא האינטנסיבי ביותר. אלו רק שתי דוגמאות כיצד חשוב גם השיקול של תצוגת מוצרים ולא רק המיגון שלהם.

מערכת מניעת גניבות באמצעות שערים וזמזמים

אחת המערכות הכי נפוצות ויעילות היום למיגון מוצרים ומניעת גניבות היא מערכת זמזמים ושערים, הנקראת גם EAS (Electronic Articles Surveillance). זו מערכת למניעת גניבות העובדת בטכנולוגיית שונות: טכנולוגיית אלקטרו מגנט, טכנולוגיית גלי רדיו או תהודה מגנטית. אולם לא משנה מהי הטכנולוגיה הנבחרת – הרעיון הוא זהה: על המוצר עצמו מוצמד תג קשיח או מדבקה חכמים. במעמד התשלום בקופה אמור להתבצע נטרול של אותו תג שנבחר. בפתח החנות ישנם שערים שמזהים מוצרים שהתגים שלהם לא עברו נטרול, ומיד מופעלת אזעקת התראה. זוהי המערכת המקיפה והמשוכללת ביותר, אולם גם בה ישנם שיקולים של מראה ותצוגה בבחירת התגים המתאימים, השערים המתאימים והטכנולוגיה המתאימה. התגים עצמם או המדבקות נבחרים לרוב לפי סוג המוצרים. מדבקות למשל מתאימות מאוד לספרים, מוצרי קוסמטיקה או מוצרי מזון. תגים קשיחים יכולים להתאים הרבה יותר להגנה על פרטי ביגוד או משקפיים למשל. אך כיצד בוחרים את השער?

שיקולי עיצוב בבחירת השערים

כשישבו המומחים ושכללו את מערכות המיגון, לא שכחו להקדיש גם תשומת לב לנושא העיצוב והמראה של השערים המגנים. כך, ניתן היום למצוא מגוון סוגים של שערים בעיצובים שונים שניתן להתאים למראה החנות. ישנם שערים במראה זכוכית עדינה בצבעים בהירים, ישנם שערים מאסיביים יותר וכהים, שקופים או אטומים, גבוהים או נמוכים. יש מערכות עם מספר שערים וישנן מערכות של שער אחד או שניים.

חברת צ'ק פוינט פתרונות אבטחה מציעה מגוון מאוד גדול של סוגי שערים, ביניהם אף כאלו שעליהם יש שטח פרסום ממש לשימוש החנות, או מערכת לספירת לקוחות לחנות שמנהלת מעקב מסוג זה. שווה לבדוק את כל האופציות ולמצוא את השער המושלם שגם יגן על המוצרים וגם יעשה זו בצורה אלגנטית מבלי לפגוע במראה החנות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 G4S

אבי תורן, מנהל טכני ארצי חברת G4S. מנהל פרויקטים של מתח נמוך ובביצוע התקנות ותכנון מערכות:  גילוי אש, פריצה טמ"ס, בקרות כניסה, מערכות כריזה ואינטרקום מאז 1992.

צלצל 1-700-70-99-99



 


מאמרים נוספים מאת G4S
 
תגים למניעת גניבות על מוצרי מזון לתינוקות
הטכנולוגיה המתקדמת הביאה איתה מענה חדשני גם בתחום המיגון. בניגוד לצורך להסתמך על חושים אנושיים כגון ראייה, נכנסו לפעולה טכנולוגיות של שידור וקליטת אותות גלי רדיו, טכנולוגיה אלקטרו מגנטית או תהודה מגנטית, אשר מסוגלות להתריע על מעשה חבלה או גניבה בזמן אמת, ממש בעת ההתרחשות.

מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר
ריכוז גדול של ציוד יקר במקום אחד, מושך אליו מן הסתם גנבים פוטנציאליים ועל מנת למנוע גניבות, יש להצטייד באמצעי מיגון מתאימים. מיגון מחשבים וטאבלטים, בדומה למיגון כל מכשור יקר אחר הנמצא בתצוגה, הינו צורך טריוויאלי, והטכנולוגיה המתקדמת הביאה לעולם את בשורת המיגון המתקדם בכמה שיטות, בדמותן של מערכות מיגון שונות. כאשר ממגנים מחשבים או טאבלטים, מדובר הן במיגון החומרה והן במיגון התוכנה. לכל תחום אמצעי המיגון הספציפיים שלו.

שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות
19/10/12 | מכירות
שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות הכרחיים היום לא רק כדי להגן על המוצרים בחנות אלא גם לשוות היבט שיווקי ומכירתי לחוויית הקניה. זערים מעוצבים בכניסה לחנות יכולים להיות משולבים בעיצוב החנות באין מפריע.

מערכת אזעקה ביתית זה טוב אבל לא מספיק
28/09/12 | נדל"ן
מערכת אזעקה ביתית מתוחכמת ככל שתהיה לא מספיקה ויש להערים קשיים על הפורץ המזדמן המגיע לביתך. בדרך כלל מערכת אזעקה ביתית מתריעה לאחר הפריצה. הכוונה היא למנוע את הפריצה.

מתי כדאי להתקין מערכות אזעקה לבית
אם לאחרונה אתם שואלים את עצמכם מתי כדאי להתקין מערכת אזעקה לבית, התשובה היא: עכשיו – ומומלץ שזה ייעשה בהקדם האפשרי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI