דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר
מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר
G4S 26/12/12 |  צפיות: 3179

עד לפני כשני עשורים, כמעט ולא היו מחשבים או וטאבלטים בבתי הספר, אבל היום המצב שונה לחלוטין. מקצועות המחשב נלמדים בבתי הספר כבר בכתות הנמוכות, וישנם בתי ספר המצוידים בכמות מחשבים מרשימה המאפשרת מחשב או טאבלט לכל תלמיד. מדובר במחשבים נייחים או ניידים, ובכל מקרה מדובר בכמויות גדולות של ציוד יקר ערך.

ריכוז גדול של ציוד יקר במקום אחד, מושך אליו מן הסתם גנבים פוטנציאליים ועל מנת למנוע גניבות, יש להצטייד באמצעי מיגון מתאימים. מיגון מחשבים וטאבלטים, בדומה למיגון כל מכשור יקר אחר הנמצא בתצוגה, הינו צורך טריוויאלי, והטכנולוגיה המתקדמת הביאה לעולם את בשורת המיגון המתקדם בכמה שיטות, בדמותן של מערכות מיגון שונות. כאשר ממגנים מחשבים או טאבלטים, מדובר הן במיגון החומרה והן במיגון התוכנה. לכל תחום אמצעי המיגון הספציפיים שלו.

כאשר מדובר בבתי ספר, המיגון כולל את המחשבים הנייחים, הניידים והטאבלטים הרבים אשר עומדים לרשות התלמידים ולשימושם, אך בנוסף קיימות מערכות ממוחשבות שונות, מסכים למיניהם, שרתים ועוד. כל הציוד היקר הנ"ל מלווה את מנגנון בית הספר במהלך הפעילות היומיומית, וחיוני מאד לתפקודו. התלות במערכות הממוחשבות הולידה את הצורך במיגונן, הן לשם מניעת גניבות והן לשם מניעת חבלות.

כיצד מבצעים מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר ?

אמצעי המיגון למחשבים או למערכות ממוחשבות באופן כללי בבתי הספר, דומים לאמצעי מיגון תצוגה בהם משתמשים במוסדות, חברות, אולמות תצוגה וחנויות אשר בהם קיימת כמות גדולה של מחשבים. מיגון מחשבים ניתן לבצע במספר דרכים, ומובן שקיימים אמצעי מיגון שונים של מיגון מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים.

מחשבים נייחים ניתן לקבע לשולחן או למשטח העבודה על גביו הם מונחים. מתקן הקיבוע מבוסס על מנגנון טלסקופי רב כיווני וניתן להתאימו למחשב בכל גודל. אפשרות אחרת לקיבוע מחשב נייח היא להרכיבו על גבי מסילה מקובעת למשטח העבודה, המאפשרת הזזה של המחשב. בשני המקרים, אין מתקן המיגון חוסם גישה לחיבורי המחשב השונים, ואין צורך לשלוף את המחשב מן המתקן בכל פעם שיש צורך לחבר אליו חומרה חדשה. בשיטה זו ניתן לדאוג גם למגן מחשבים ניידים.

מעבר למתקני הקיבוע, קיימת גם אפשרות למיגון אלקטרוני המפעיל מערכת אזעקה בעת ניסיון גניבה או פגיעה.  בנוסף, קיימים מנגנוני נעילה טלסקופיים או מדבקות פטנט אשר ניתן להתאים לכל מחשב נייד, ובעת שהייה במשרד, בבית או ברכב, ניתן לחברו לפרטי ריהוט כגון שולחן או משטח אחר ואף לרכב. את המדבקות ניתן להסיר בקלות מבלי שיוותרו סימני דבק על המחשב.

אמצעי נוסף אשר באמצעותו ניתן למגן מחשבים, טאבלטים ומכשירים יקרי ערך הינו טכנולוגיית RFID אשר מאפשרת לנוע בחלל בית הספר עם המחשב או הטאבלט ובאותו זמן עוקבת אחריו ומגינה עליו מפני גניבה.

חשיבות מיגון המחשבים בבתי הספר

כאמור, מעטות המערכות אשר אינן ממוחשבות כיום. מנגנון מורכב כגון זה של בתי הספר, הנשען על מערכות ממוחשבות, לא יכול להרשות לעצמו להיפגע. פגיעה בתקינות המערכת, הן בשל חבלה והן בשל גניבה, פירושה פגיעה קשה בתפקוד השגרתי הן של התלמידים והן של המורים ושאר אנשי סגל בית הספר.

השקעה נבונה בנושא מיגון מחשבים וטאבלטים חדשני ומתקדם, המותאם לצרכי המקום והציוד, אינה בזבוז משאבים. נהפוך הוא. במבט לעתיד מסתבר שהשקעה במיגון ציוד יקר כגון מערכות ממוחשבות ומחשבים לסוגיהם, מתגלה כמשתלמת וכדאית, ומאפשרת  להנהלה ולסגל המורים לתפקד באופן מושלם וללא הפרעות בשגרת יומם. סגל מורים והנהלה המתנהלים ברוגע וללא הפרעות והסחות דעת, מהווים עוגן ודוגמא אישית לתלמידיהם, ומסוגלים להתרכז במטרות החינוכיות והערכיות של בית הספר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 G4S

אבי תורן, מנהל טכני ארצי חברת G4S. מנהל פרויקטים של מתח נמוך ובביצוע התקנות ותכנון מערכות:  גילוי אש, פריצה טמ"ס, בקרות כניסה, מערכות כריזה ואינטרקום מאז 1992.

צלצל 1-700-70-99-99



 


מאמרים נוספים מאת G4S
 
תגים למניעת גניבות על מוצרי מזון לתינוקות
הטכנולוגיה המתקדמת הביאה איתה מענה חדשני גם בתחום המיגון. בניגוד לצורך להסתמך על חושים אנושיים כגון ראייה, נכנסו לפעולה טכנולוגיות של שידור וקליטת אותות גלי רדיו, טכנולוגיה אלקטרו מגנטית או תהודה מגנטית, אשר מסוגלות להתריע על מעשה חבלה או גניבה בזמן אמת, ממש בעת ההתרחשות.

מיגון מחשבים וטאבלטים בבתי ספר
ריכוז גדול של ציוד יקר במקום אחד, מושך אליו מן הסתם גנבים פוטנציאליים ועל מנת למנוע גניבות, יש להצטייד באמצעי מיגון מתאימים. מיגון מחשבים וטאבלטים, בדומה למיגון כל מכשור יקר אחר הנמצא בתצוגה, הינו צורך טריוויאלי, והטכנולוגיה המתקדמת הביאה לעולם את בשורת המיגון המתקדם בכמה שיטות, בדמותן של מערכות מיגון שונות. כאשר ממגנים מחשבים או טאבלטים, מדובר הן במיגון החומרה והן במיגון התוכנה. לכל תחום אמצעי המיגון הספציפיים שלו.

שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות
19/10/12 | מכירות
שערים למניעת גניבות המשתלבים בעיצוב הכניסה לחנות הכרחיים היום לא רק כדי להגן על המוצרים בחנות אלא גם לשוות היבט שיווקי ומכירתי לחוויית הקניה. זערים מעוצבים בכניסה לחנות יכולים להיות משולבים בעיצוב החנות באין מפריע.

מערכת אזעקה ביתית זה טוב אבל לא מספיק
28/09/12 | נדל"ן
מערכת אזעקה ביתית מתוחכמת ככל שתהיה לא מספיקה ויש להערים קשיים על הפורץ המזדמן המגיע לביתך. בדרך כלל מערכת אזעקה ביתית מתריעה לאחר הפריצה. הכוונה היא למנוע את הפריצה.

מתי כדאי להתקין מערכות אזעקה לבית
אם לאחרונה אתם שואלים את עצמכם מתי כדאי להתקין מערכת אזעקה לבית, התשובה היא: עכשיו – ומומלץ שזה ייעשה בהקדם האפשרי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI