דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר ניהול פרויקטים בבניה
ניהול פרויקטים בבניה
adsitecc 01/11/12 |  צפיות: 2721

אחד המקצועות המאתגרים והסוחפים היום בשוק העבודה הוא ניהול פרויקטים בכלל וכן ניהול פרויקטים בבניה בפרט. העובדה שמדובר בתפקיד אחראי, מאתגר, משתנה מפרויקט לפרויקט ומאגד בתוכו סמכויות ותחומי עיסוק רבים הפך את התחום למבוקש במכללות מקצועיות, ציבוריות ופרטיות כמו גם במסגרת תוכניות ללימוד עסקים. בין התחומים הנכללים בתוך לימודים ועבודה בתחום ניתן למצוא כלכלה, ארגון ומנהל עסקים, ניהול עובדים, הכשרה בהנדסאות בנייה ועוד תחומים רבים שהופכים את התפקיד למגוון כל כך.

ניהול פרויקטים בבניה – מה זה כולל?

כשאנו מדברים על ניהול פרויקטים בבניה אנחנו מדברים על אחריות כוללת לכל הפעילות המתבצעת במסגרת פרויקט נדל"ן או הנדסה כלשהו. משלב גיוס הקבלן ועד לניהול תחום של ספקים, ניהול עובדים, ניהול התקציב ועוד סמכויות רבות שקשורות לניהול השוטף והיומיומי של כל שלבי הפרויקט. תפקידו של מי שאחראי על ניהול פרויקטים בבניה מתחיל עוד בשלב תכנון הפרויקט, אז הוא מהווה חלק מהותי בצוות המתכנן ולאחר מכן הוא מלווה את הפרויקט כסמכות הגבוהה ביותר שנמצאת בשטח ונותנת גם דין וחשבון ליזמים או למממנים שמעליו. מדובר בתפקיד מאתגר מאד, שדורש מקצועיות ואורך רוח, כמו גם יכולת להיות סמכותי ולנהל צוותים גדולים של אנשים מתחומים שונים – בנאים, אנשי תכנון ואדריכלים, ספקי ציוד, מפעילי ציוד וגם אנשי הנהלת חשבונות ומשרד.

צעדים ראשונים כמנהל פרויקטים בבנייה

ניהול פרויקטים בבנייה דורש ניסיון רב בהנדסת בניין ובכל מה שקשור לניהול עובדים והפקת פרויקטים גדולים. היום מציעים מוסדות לימוד רבים בארץ הזדמנות להתעמק בתחום של ניהול פרויקטים בבניה על ידי לימודים בקורסים שמתמקדים רק בנושא זה ונוגעים בכל התחומים שתוארו כאן. בנוסף, אין כמו ניסיון ולכן עבודה בחברות בניה גדולות, גם אם בתחילה בתפקידים זוטרים יותר, יכולה להוסיף ניסיון חשוב ולקדם אותך בדרך לתפקיד כמנהל פרויקטים בבניה. בסופו של דבר קריירה של ניהול פרויקטים בבניה היא קריירה לטווח ארוך שיכולה להעניק אתגר וסיפוק במשך שנים ארוכות. לסיכום – כדי לצמוח ולקדם קריירה בתחום מומלץ ללמוד קורס או תוכנית לימודים המתאימה לתחום ולהתמקצע באחת מתוך אינספור חברות בניה הפועלות היום בארץ.

למי מתאים להיות מנהל פרויקטים?

ניהול פרויקטים בבניה בפרט וניהול פרויקטים בכלל הוא תפקיד השמור לאדם אסרטיבי, שיכול לנהל כמות גדולה של עובדים ולהיות עם היד על הדופק כל הזמן. מנהל פרויקטים מוצלח צריך להיות החלטי, לדעת לבצע החלטות ספונטניות אך שקולות ולתת דין וחשבון גם לעובדים שלו וגם לממונים עליו. בסופו של דבר הצלחתו של פרויקט מוטלת על כתפיו של מנהל הפרויקטים ולכן הוא חייב להיות אדם חזק, סמכותי ומקצוען. מדובר הוא מקצוע מעשיר, מאתגר ומתאים לאנשים מיוחדים עם תכונות של מנהיגים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 adsitecc

חברת Adsite מספקת שירותי פרסום באינטרנט הכוללים קידום אורגני וממומן במנועי החיפוש השונים.



 


מאמרים נוספים מאת adsitecc
 
מה זה מרכזיות ip
עולם המרכזיות הטלפוניות עובר מהפכה, לא עוד מערכות גמלוניות ואיטיות, אלא מרכזיות IP המשלבות טכנולוגיה מתקדמת, מהירות, יעילות תוך התאמה אישית לצרכי העסק ואפשרות חיבור למערכות תקשורת נוספות לשם תיעוד וניהול המערכת התקשורתית של העסק בצורה אופטימלית.

אימון אישי בשיטת NLP
23/01/13 | NLP
כל אדם מעוניין לעשות שינויים בתחומים שונים בחייו ואימון NLP הוא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. אימון NLP מאפשר לכל אחד ואחת לחזור אחורה, לשחזר זיכרונות, לשנות את הרגשות המלווים את אותם זיכרונות וליצור מציאות חיים חדשה בהווה שתגרום לנו להיות מאושרים.

מתנות ללקוחות
מתנות ללקוחות נועדו לחזק את הקשר בין החברה או הספק ללקוח. ישנן הזדמנויות רבות לפנק לקוחות, למשל בימי ההולדת שלהם או באחד מן החגים. לקוח אשר מקבל מתנה מן החברה מרגיש שמעריכים את נאמנותו, גם מבלי לרכוש או לשם סכום כסף עבור שירות העסק.

מתנות לכנסים
איך ניתן להפוך כנס שגרתי ורגיל למדי לכנס שייזכר לטובה אצל המשתתפים? ובכן, התשובה פשוטה למדי - מתנות לכנסים. מדובר בגימיק מצויין שתפקידו לרצות את משתתפי הכנס ובכך להפוך אותם לקהל לקוחות נאמן.

למי מיועד ייעוץ שיווקי?
ייעוץ שיווקי מיועד למתכננים להקים עסק חדש, או לרכוש עסק קיים, וצריכים תכנית שיווקית.

איך מנקים ספות עור
על מנת ליהנות מהמראה שכבש אתכם מלכתחילה, חשוב מאוד לדעת איך מבצעים ניקוי ספות עור, על מנת לשמור עליה במצב טוב, בכדי שהיופי ההתחלתי שלה יישאר לשנים ארוכות.

איך מנקים ספות בד
במידה ויש ברשותנו ספה רגילה, איך מבצעים ניקוי ספות בד בצורה איכותית, שגם תשמור על המרקם המקורי, לא תגרום לצבע לדהות, אך גם לא תאפשר לכתמים ופגמים אחרים להעיב על המראה החיצוני של המקום בו אתם מעבירים את השעות היפות ביותר בחייכם?

כתיבת מאמרים על קצה המזלג
במאמר שלפניכם נעסוק בתחום שהולך ותופס תאוצה בעולם האינטרנט – כתיבת מאמרים. נסקור בקצרה את הטכניקות השונות ואת הרעיון שעומד מאחורי סוג זה של כתיבה באופן כללי ואת הקרקע לצמיחת התחום.

איך לבחור חברה לניקוי ספות בד?
מערכת הישיבה שלכם נראית קצת מוזנחת לאחרונה? כתמים השתלטו על ספות הבד שלכם? יש לכם ספת בד ישנה במצב מעולה שרק צריכה קצת ניקוי יסודי? בחירת חברת הניקוי הנכונה יכולה להיות ההבדל בין ספה שמטופלת ביד מקצועית לספה שנהרסה לחלוטין.

מוצרי קידום מכירות אמצעי אפקטיבי וחדשני
מוצרי קידום מכירות הינם אמצעי אפקטיבי חדשני המהווה כלי להגדלת פוטנציאל החשיפה של החברה המשתמשת בכלי זה על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות שלה. נהוג להשתמש בהם במסגרת כנסים או תערוכות, במבצעי קידום המוניים...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI