דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים חיתוך בטון: כמה הערות חשובות לפני שמתחילים
חיתוך בטון: כמה הערות חשובות לפני שמתחילים
אביב יועצים 07/01/13 |  צפיות: 2583

החלטתם להוריד קיר בבית? אתם חושבים לפתוח חלון חדש בחדר השינה? נמאס לכם מהמטבח הקטן ואתם מתכוונים לפתוח אותו אל הסלון? אתם וודאי כבר מחפשים בעל מקצוע מתאים שיוכל לבצע עבורכם חיתוך בטון. לפני שאתם יוצאים לדרך, יש כמה נקודות שכדאי להקדיש להם תשומת לב.

היתר בניה עבור ניסור בטון

האם אתם זקוקים להיתר בניה אם אתם מתכננים הורדת קיר או פתיחת חלון? למעשה, יש הבדל בין המקרים השונים.

לפתוח חלום בקיר חיצוני של הבית: כל פעולה שמשפיעה על הצורה החיצונית של המבנה מחייבת היתר בניה. פתיחת חלון, פתיחת דלת, בניית פרגולה וכן הלאה: בכל מקרה שכזה יש להגיש בקשה להיתר בניה בהתאם לתקנות ולנהלים.

להוריד קיר בתוך הבית: ישנם מקרים שבהם יש צורך בהיתר – כאשר רוצים לשנות את הקונסטרוקציה עצמה (הורדת קיר נושא או קורת תמך) או כאשר נעשה שינוי ביעוד של הבית (למשל, כאשר מחלקים דירה גדולה לשתי דירות קטנות.) במקרים אחרים אין צורך בהיתר. לכאורה, כאשר לא מדובר במקרה של שינוי במבנה או אין צורך בהיתר אבל רק בעל מקצוע (אדריכל, מהנדס וכיוצא בזה) יוכל לתת לכם תשובה חד משמעית לגבי הצורך בהיתר. כדאי להתייעץ, לכן, עם בעל מקצוע לפני שאתם ניגשים לפרויקט משמעותי.

שאלות של בטיחות

המימד הבטיחותי של חיתוך בטון מתחלק לשניים:

יציבות המבנה: הורדת קיר או קורה שתומכת במשקל של המבנה מסוכנת ועלולה לערער את היציבות של הבית. אל תחתכו קיר לפני שוידאתם שמותר לעשות זאת וזה לא פוגע ביציבות של המבנה.

בטיחות הדיירים: פרויקט של חיתוך בטון הוא פרויקט שכולל מכשירים מסוכנים (מסור שנועד עבור ניסור יהלום, למשל, הוא לא דבר שכדאי שילדים יסתובבו לידו.) מפגעים שונים נוצרים תוך כדי העבודה (אבק, שברי בטון וכן הלאה) וחשוב לוודא שבמהלך ביצוע הפרויקט אף אחד לא יפגע.

שאלות של כסף

המחיר של עבודת ניסור בטון איננו רק המחיר של בעל המקצוע. חשוב לבדוק שהמחיר שאתם משלמים כולל הכול. חישבו, לדוגמה, על העניין של פינוי פסולת: מי אחראי על פינוי הפסולת – שברי הבטון והאבק – אתם או בעל המקצוע? האם זה כלול בהצעת המחיר שקיבלתם? ייתכן ותהיינה גם הוצאות נוספות על צמצום הפגיעה בשכנים (כמו שנראה להלן) ושאר מרכיבים צפויים יותר ופחות. לפני שאתם שוכרים את שירותיה של חברה או של בעל מקצוע וודאו שאת יודעים את העלות הכוללת של הפרויקט – כולל הזמן שלכם שאותו תצטרכו להשקיע בהשגחה על העבודה ומעקב אחריה.

לחשוב על השכנים

מפגעים של רעש ושל לכלוך הם תוצאה קבועה של חיתוך בטון. כמו כן הפועלים עלולים לגרום למפגעים נוספים שיגרמו לשכנים שלכם לסבול – קצת או הרבה. גם אם אתם פועלים לפי כל התקנות הנוגעות לשיפוץ בתים, חישבו על יחסי השכנות שלכם ונסו לצמצם את הפגיעה באיכות החיים שלהם. כמו כן, הקפידו לעדן אותם כדי למנוע נזקים ארוכי טווח למרקם החיים שלכם וליחסים שלכם עם האנשים שגרים מסביבכם.

***

מוגש בחסות קירות בע"מ - שירות ניסור בטון מקצועי לבנייה, שיפוץ הבית או שיפור הפרויקט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI