דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר ג'קוזי: עיצוב הגינה מסביב לבריכה
ג'קוזי: עיצוב הגינה מסביב לבריכה
אביב יועצים 11/02/13 |  צפיות: 2683

צריך לזכור שכאשר אנחנו מתקינים ג'קוזי בחצר או בגינה – ובעיקר בגינה – אנחנו יוצרים סביבה חדשה. העיצוב של הגינה מושפע מההתקנה של הבריכה וחוויית הטבילה בבריכה מושפעת מהעיצוב של הסביבה שלה. כדי ליצור מראה שלם ומוצלח יש לתכנן כיצד לשלב את הבריכה עם הגינה. אם נעבוד בצורה נכונה גם עיצוב הגינה, גם עיצוב הבריכה וגם חוויית הטבילה ירוויחו מהשילוב הנכון.

הנה כמה טיפים וכיוונים שיסיעו לכם בעיצוב הגינה מסביב למערכת הספא החיצונית שלכם.

למצוא את הצמחייה הנכונה

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים צמחיה נכונה? יש לכך כמה היבטים.

דבר ראשון, ג'קוזי יכול להשפיע לרעה על הצמחים שבמגע איתו. יש צמחים שיותר מדי מים לא טובים להם. אחרים ייפגעו מהחום של המים. חשוב למצוא צמחים שיוכלו להצליח גם בקרבת מערכת הספא.

דבר שני, כדאי לחשוב על צמחים שלא ילכלכו את המים ללא הפסקה: יש להעדיף צמחים שלא ישירו עלים ואבקנים לתוך המים.

דבר שלישי, כדאי לחשוב על צמחים שיוסיפו לפרטיות שלנו. ניתן לשתול שיחים וצמחים שיסתירו קצת את הבריכה כדי שנוכל ליהנות מקצת פרטיות, במיוחד אם הבריכה שלנו נמצאת במקום חשוף.

ליצור הרמוניה עם הסביבה

בריכת ספא איננה תמיד תוספת אסתטית לגינה שלנו. היא יכלה להיות יפה אם נבחר את הדגם המתאים מצד אחד ואת הצמחייה שמסביב מצד שני. כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע שיידע להדריך אותנו כך שנשיג תוצאה סופית טובה.

ליצור מפלים ונחלים

הג'קוזי יכול להיות תוספת לעיצוב הגינה ולא רק מתקן שצריך איכשהו לשלב בעיצוב הכללי ואולי להסתיר אותו. דרך אחת לשלב את הג'קוזי בעיצוב הגינה בצורה מאוד מיוחדת היא לשלב את המרכיב העיקרי של הבריכה – המים – בעיצוב הכולל של הגינה. הדבר אמנם דורש השקעה אבל זו השקעה שתביא לתוצאה מאוד מיוחדת. את מערכת הסירקולציה של הבריכה מעבירים למעשה באופן חלקי מחוץ לבריכה ויוצרים מעין נחל שבו המים עוברים בדרך חזרה לבריכה. ברגע שיש נחל אפשר לחשוב על מפלים ועל בריכות קטנות שיהפכו את הבריכה להרבה יותר מסתם בור באדמה.

חשוב לדעת, שוב, שהדבר דורש השקעה. כמו כן חייבים להתייעץ עם בעלי מקצוע שיוכלו לקבוע איך בונים מערכת מים מבלי לפגוע באיכות המים ובמנגנון ההפעלה של הבריכה. צריך גם לחשוב על אובדן חום ועל כניסת לכלוך לתוך הבריכה. עם כל זאת, בעבודה נכונה ועם תכנון נכון תוכלו לקבל ג'קוזי ייחודי שיתרום בצורה אדירה לעיצוב הגינה מצד אחד ולחוויית הטבילה מצד שני.

ליצור גישה נוחה ואסתטית

כדי להגיע אל הבריכה ייתכן ותחליטו לבנות שביל גישה שיהפוך את הגישה אליה לנוחה יותר. כמו כן ניתן לבנות דק מעץ או משטח מאבן מסביב לבריכה כדי להקל על הגישה ו/או לשפר את העיצוב של הג'קוזי. כך או כך, חישבו כיצד לשלב את השביל ואת המשטח המקיף את הבריכה במראה הכולל. השביל יכול להתפתל ולהשתלב בצמחיה; הדק או משטח האבן יכולים וצריכים להיות חלק מהסביבה שגובלת בהם. זכרו שהשביל והמשטח הם לא רק הכרחיים אלא גם מרכיב נוסף שניתן לעשות בו שימוש בעיצוב הכולל של הגינה.

***

מוגש בחסות הוט ספרינג: מערכות ספא וג'קוזי מהחברות המובילות בעולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI