דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים הביקוש למקצוע החשבונאות בשוק העבודה
הביקוש למקצוע החשבונאות בשוק העבודה
mlaoryehuda 17/02/13 |  צפיות: 2956

בימים אלו קיים ביקוש רב בשוק העבודה עבור בוגרי לימודי תואר ראשון ושני בחשבונאות, והדבר נכון בעיקר לגבי רואי חשבון המתמחים בתחומי מנהל עסקים. בדרך כלל משכורותיהם של העוסקים בתחום הינן מהגבוהות בארגונים בארץ ובחו"ל, ואין זה נדיר לראות רואי חשבון משתלבים בתפקידים רבי השפעה בשוק ההון ואף ממונים לסמנכ"לים ומנכ"לים של חברות וארגונים. יוקרתו של התחום נובעת בין היתר מהחשיבות והצורך בידע נרחב לגבי חוקי ואופני ההתנהלות של השוק הפיננסי התאגידי, ויש לציין כי בעתיד צפוי הביקוש לבעלי הכשרה בתחום לגדול עוד יותר.

חשיבותו של רואה חשבון בארגון

רואה חשבון מקצועי ומיומן מהווה משאב אנושי מהותי בכול ארגון וחברה, בהיותו בעל ידע וכלים לבחינת ייעול מערכות הארגון וניהול ההוצאות שלו, ולכן תפקידים אלו הינם מהחשובים, המתוגמלים והמרכזיים בחברה. כמו כן, כיום ניכר בשוק יתרון בולט וביקוש רב עבור בוגרי תואר ראשון בלימודי חשבונאות המשולבים בתחום משיק נוסף, כמו מנהל עסקים, כלכלה, משאבי אנוש, שיווק , מערכות מידע  או משפטים. שילוב זה מקנה ראייה רחבה ומקצועית ומאפשר להתמודד על עמדות מפתח בכירות. עקב תהליכי הגלובליזציה המואצים, המתבטאים בשוק התעסוקה בכלל ובשוק ההון בפרט, גדל הביקוש גם עבור רואי חשבון בעלי ידע במיזוגים, מימון ורכישות בינלאומיות.

אפשרויות תעסוקה מגוונות לבוגרי לימודי חשבונאות

בוגרי לימודי חשבונאות אשר עברו בהצלחה את בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון, יוכלו להשתלב במגוון עצום של מקומות תעסוקה בתפקידים שונים, למשל כיועצי השקעות, מנהלי כספים, יועצים כלכליים, חשבים, יועצי מס ומבקרים חיצוניים ופנימיים עבור חברות וארגונים. הבוגרים יוכלו לעבוד בין היתר כעצמאיים או כשכירים בתאגידים בינלאומיים, בחברות ביטוח,  בשוק ההון, בבנקים, בחברות ממשלתיות, במשרדים של עורכי דין וכמובן גם במשרדים של רואי חשבון.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mlaoryehuda


 


מאמרים נוספים מאת mlaoryehuda
 
מלגות ללימודי תואר ראשון בצפון
בין אתם מתכוונים ללמוד משאבי אנוש תואר ראשון, פסיכולוגיה, משפטים, מנהל עסקים או חשבונאות, הנושא הכלכלי בוודאי מעסיק אתכם.

בחירת לימודי מנהל עסקים בהתאם לתנאי הקבלה והעלויות
בעשור השני של שנות האלפיים מוצעים לימודי מנהל עסקים בישראל על ידי מספר רב של אוניברסיטאות ומכללות, הן לתואר ראשון והן לשני.

אפשרויות תעסוקה במדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנות, המהווה תחום מרכזי בתעשיית ההייטק על ענפיה השונים.

לימודי חינוך לתואר שני - אפשרויות התמחות
רבים מקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום, המוצעים במגוון רחב ומרתק של מסלולים, כשחלקם אף מאפשרים להמשיך ללימודי תואר שלישי.

להתייחס ברצינות אל ביטוח הנסיעות לחו"ל
ישנם דברים הקשורים לנסיעה לחו"ל שיש לקבוע ולברר מבעוד מועד, כמו תאריך הנסיעה והזמנת כרטיסים, אשרת שהייה ומלונות, וישנם עניינים של הרגע האחרון כמו אריזה, בדיקת תחזית מזג האוויר וסידור לעציצים ולחיות המחמד.

שיפורי יחסי ההמרה למינוף העסק
המטרה העיקרית של כל עסק, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק או בעצמאיים העובדים מהבית, היא להרוויח כמה שיותר כסף ולקדם את עצמו באמצעות תכנון ופיתוח אסטרטגיות שיווק.

לימודי משפטים במכללות - מידע כללי
אין ספק כי לימודי משפטים נמנים על מהמבוקשים שבמקצועות האקדמיים, עובדה הבאה לידי ביטוי בעשרות אלפי עורכי דין הרשומים במדינה.

מידע אודות מכללות בצפון
נהוג להתייחס לאזור הצפון כמתחיל בחדרה וממשיך הלאה עד להרי הגליל העליון והגולן. חבל ארץ קסום זה הטובל בנוף בראשיתי מושך אליו בשנים האחרונות אנשים רבים מאזור המרכז.

לימודי פסיכולוגיה - מידע כללי
במדינת ישראל היו לימודי פסיכולוגיה ועודם נמנים על התחומים האקדמיים המבוקשים ביותר. זאת בזכות היותם דלת כניסה לתחום עיסוק מתגמל

לימודי ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מבוקש ומאתגר המוצע בימינו על ידי קשת רחבה של מוסדות אקדמיים לתואר ראשון ושני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI