דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים תנאי קבלה ללימודי תואר שני
תנאי קבלה ללימודי תואר שני
mlaoryehuda 27/03/13 |  צפיות: 2900

ישראל הינה מהמדינות המובילות בעולם מבחינת שיעור האזרחים בעלי השכלה אקדמית. עובדה זו הופכת את שוק העבודה בארץ לבעל דרישות סף גבוהות למדי המתחילות בתואר ראשון, כאשר במקרים רבים נדרש גם תואר שני על מנת להשיג יתרון על פני מועמדים אחרים. הדבר נכון עבור מרבית תחומי העיסוק ולכן לא מעט אנשים רבים בימינו ממשיכים ללימודים מתקדמים בקשת רחבה של ענפים, כדוגמת מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש, עבודה סוציאלית, כלכלה, תקשורת ומחשבים. יחד עם זאת, לא כול אחד יכול להמשיך ללימודי התואר השני, מכיוון שגם עבור לימודים אלו קיימים תנאי קבלה ראשוניים, המשתנים בין הפקולטות ומוסדות הלימוד השונים.

תנאי קבלה כלליים לתואר שני

חשוב לדעת כי תנאי הקבלה עבור לימודי תואר שני שונים במהותם מתנאי הקבלה לתואר הראשון, ואינם מתבססים על ממוצע בגרויות או ציון פסיכומטרי. הקבלה מתבססת לרוב על היות המועמד בעל תואר ראשון מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, ועל ציוני התואר. כלומר, ככול שציוני התואר הראשון הינם גבוהים יותר כך גדל הסיכוי להתקבל ללימודי תואר שני. במרבית המקרים ניתנת עדיפות לבעלי תואר ראשון באותו תחום של התואר השני או בתחום הנושק לו. לדוגמא, במקרה של תואר שני במסלול ניהול משאבי אנוש אפשר שהתואר הראשון יהיה באותו התחום או בתחום דומה, כמו מנהל עסקים. יחד עם זאת, למסלולי לימוד רבים לתואר שני ניתן להגיע מתחומים אחרים לגמרי, כמו עשיית תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בכלכלה. במקרים אלו יהיה צורך בקורסי השלמה, ובמידה שמדובר במספר קורסים בודדים ניתן יהיה על פי רוב להשלימם במקביל ללימודי התואר השני. מאידך, אם מדובר בכמות גדולה של קורסים יהיה בדרך כלל צורך בשנת לימודי השלמה לפני התחלת הלימודים לתואר שני. יש לציין כי מלבד התנאים האמורים לעיל ייתכנו עוד תנאי קבלה ספציפיים לדרישות החוג, כמו מבחנים נוספים, ראיון קבלה ומכתבי המלצה.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mlaoryehuda


 


מאמרים נוספים מאת mlaoryehuda
 
מלגות ללימודי תואר ראשון בצפון
בין אתם מתכוונים ללמוד משאבי אנוש תואר ראשון, פסיכולוגיה, משפטים, מנהל עסקים או חשבונאות, הנושא הכלכלי בוודאי מעסיק אתכם.

בחירת לימודי מנהל עסקים בהתאם לתנאי הקבלה והעלויות
בעשור השני של שנות האלפיים מוצעים לימודי מנהל עסקים בישראל על ידי מספר רב של אוניברסיטאות ומכללות, הן לתואר ראשון והן לשני.

אפשרויות תעסוקה במדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנות, המהווה תחום מרכזי בתעשיית ההייטק על ענפיה השונים.

לימודי חינוך לתואר שני - אפשרויות התמחות
רבים מקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום, המוצעים במגוון רחב ומרתק של מסלולים, כשחלקם אף מאפשרים להמשיך ללימודי תואר שלישי.

להתייחס ברצינות אל ביטוח הנסיעות לחו"ל
ישנם דברים הקשורים לנסיעה לחו"ל שיש לקבוע ולברר מבעוד מועד, כמו תאריך הנסיעה והזמנת כרטיסים, אשרת שהייה ומלונות, וישנם עניינים של הרגע האחרון כמו אריזה, בדיקת תחזית מזג האוויר וסידור לעציצים ולחיות המחמד.

שיפורי יחסי ההמרה למינוף העסק
המטרה העיקרית של כל עסק, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק או בעצמאיים העובדים מהבית, היא להרוויח כמה שיותר כסף ולקדם את עצמו באמצעות תכנון ופיתוח אסטרטגיות שיווק.

לימודי משפטים במכללות - מידע כללי
אין ספק כי לימודי משפטים נמנים על מהמבוקשים שבמקצועות האקדמיים, עובדה הבאה לידי ביטוי בעשרות אלפי עורכי דין הרשומים במדינה.

מידע אודות מכללות בצפון
נהוג להתייחס לאזור הצפון כמתחיל בחדרה וממשיך הלאה עד להרי הגליל העליון והגולן. חבל ארץ קסום זה הטובל בנוף בראשיתי מושך אליו בשנים האחרונות אנשים רבים מאזור המרכז.

לימודי פסיכולוגיה - מידע כללי
במדינת ישראל היו לימודי פסיכולוגיה ועודם נמנים על התחומים האקדמיים המבוקשים ביותר. זאת בזכות היותם דלת כניסה לתחום עיסוק מתגמל

לימודי ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מבוקש ומאתגר המוצע בימינו על ידי קשת רחבה של מוסדות אקדמיים לתואר ראשון ושני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI