דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים תחומי לימוד בניהול משאבי אנוש
תחומי לימוד בניהול משאבי אנוש
mlaoryehuda 27/03/13 |  צפיות: 2976

משאבי האנוש מוכרים בעולם העסקים והמסחר כמשאב מרכזי בארגון, ונדרשים ידע והכשרה מיוחדים על מנת לנהלו ולנצלו כראוי. למעשה, ניהול משאבי אנוש מקצועי כולל תחומי התייחסות רבים, החל מרגע גיוסם של העובדים, דרך הכשרתם ושיבוצם, ועד ליחסי עבודה, לתמריצים ודאגה לרווחת העובד. גישות אלו מבוססות על תיאוריות ומחקרים מדעיים, ועל מנת להכירם וליישמם בפועל יש צורך בלימודים אקדמיים. הלימודים מקיפים תחומים שונים ומגוונים השאובים ממדעי ההתנהגות, מתיאוריות כלכליות, מחוקים ודינים משפטיים, ומגישות שונות של מנהל עסקים.

דוגמאות לתחומי לימוד בניהול משאבי אנוש

כאמור, לימודי ניהול משאבי אנוש כוללים תחומים רבים, עליהם נמנים בין היתר:

• אפליה תעסוקתית - הבנת המונחים החברתיים והמשפטיים הקשורים באפליה תעסוקתית, וכן את מניעיה השונים. הכרת קבוצות מופלות בחברה הישראלית כמו נשים, נכים, סרבני גיוס, דתיים, בני מיעוטים ובעלי נטיות מיניות השונות מהמקובל. הכרת ההיבט המשפטי של אפליה תעסוקתית והשלכותיה.

• תיאוריה ארגונית - היכרות עם מושג הארגון, מופעיו השונים והגורמים המעצבים והמשפיעים עליו, וכן היכרות עם תיאוריות ארגוניות חשובות. בנוסף, תחום זה עוסק בהכרת קשרים בין ארגונים, בהשפעת המשאבים על הארגון, ובהכרת והבנת הקשר הקיים בין הארגון למקום משכנו, כולל אוכלוסיה, איכות הסביבה, תרבות, פוליטיקה, תחרות עסקית, גופים פיננסיים, חוקי מדינה, משפט ומיסוי, ומצבה הכלכלי של המדינה או האזור בו שוכן הארגון.

היכן ניתן ללמוד ניהול משאבי אנוש

בהיותו ענף עולה אשר הביקוש אליו רק הולך וגדל, מכללות ואוניברסיטאות רבות פותחות מגמות ללימוד ניהול משאבי אנוש המציעות קורסים, לימודי העשרה, לימודי תעודה, או לימודי תואר ראשון ושני. יש לציין כי לימודים אלו מסופקים במוסדות האקדמיים כתואר נפרד או כהתמחות בתארים מקבילים, כגון במגמת מנהל עסקים. כמו כן, מכללות רבות מציעות מסלול לימודי ערב למגמת ניהול משאבי אנוש, וזאת לטובת אנשים עובדים ועסוקים.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mlaoryehuda


 


מאמרים נוספים מאת mlaoryehuda
 
מלגות ללימודי תואר ראשון בצפון
בין אתם מתכוונים ללמוד משאבי אנוש תואר ראשון, פסיכולוגיה, משפטים, מנהל עסקים או חשבונאות, הנושא הכלכלי בוודאי מעסיק אתכם.

בחירת לימודי מנהל עסקים בהתאם לתנאי הקבלה והעלויות
בעשור השני של שנות האלפיים מוצעים לימודי מנהל עסקים בישראל על ידי מספר רב של אוניברסיטאות ומכללות, הן לתואר ראשון והן לשני.

אפשרויות תעסוקה במדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנות, המהווה תחום מרכזי בתעשיית ההייטק על ענפיה השונים.

לימודי חינוך לתואר שני - אפשרויות התמחות
רבים מקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום, המוצעים במגוון רחב ומרתק של מסלולים, כשחלקם אף מאפשרים להמשיך ללימודי תואר שלישי.

להתייחס ברצינות אל ביטוח הנסיעות לחו"ל
ישנם דברים הקשורים לנסיעה לחו"ל שיש לקבוע ולברר מבעוד מועד, כמו תאריך הנסיעה והזמנת כרטיסים, אשרת שהייה ומלונות, וישנם עניינים של הרגע האחרון כמו אריזה, בדיקת תחזית מזג האוויר וסידור לעציצים ולחיות המחמד.

שיפורי יחסי ההמרה למינוף העסק
המטרה העיקרית של כל עסק, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק או בעצמאיים העובדים מהבית, היא להרוויח כמה שיותר כסף ולקדם את עצמו באמצעות תכנון ופיתוח אסטרטגיות שיווק.

לימודי משפטים במכללות - מידע כללי
אין ספק כי לימודי משפטים נמנים על מהמבוקשים שבמקצועות האקדמיים, עובדה הבאה לידי ביטוי בעשרות אלפי עורכי דין הרשומים במדינה.

מידע אודות מכללות בצפון
נהוג להתייחס לאזור הצפון כמתחיל בחדרה וממשיך הלאה עד להרי הגליל העליון והגולן. חבל ארץ קסום זה הטובל בנוף בראשיתי מושך אליו בשנים האחרונות אנשים רבים מאזור המרכז.

לימודי פסיכולוגיה - מידע כללי
במדינת ישראל היו לימודי פסיכולוגיה ועודם נמנים על התחומים האקדמיים המבוקשים ביותר. זאת בזכות היותם דלת כניסה לתחום עיסוק מתגמל

לימודי ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מבוקש ומאתגר המוצע בימינו על ידי קשת רחבה של מוסדות אקדמיים לתואר ראשון ושני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI