דף הבית אימון אישי NLP 4 טיפים לא מוכרים ולא סטנדארטים לניטרול מהיר של פחד קהל בזמן אמת
4 טיפים לא מוכרים ולא סטנדארטים לניטרול מהיר של פחד קהל בזמן אמת
ליאור ברקן 02/06/13 |  צפיות: 4071

כמובן שאנחנו נוכל לסרב ולפספס את ההזדמנות להתפתח ולהצליח מעט יותר בתחומנו. עם זאת, מכיוון שאנחנו מעוניינים להצליח יותר, כדאי שנכיר את ארבעת הכלים הבאים שיעזרו לנו לצלוח את המשימה בהצלחה ולהקטין בצורה משמעותית את הסיכוי שנחווה פחד קהל בזמן אמת:

מפחד קהל למחיאות כפיים 1: לנהל את שפת הגוף

רוב האנשים שסובלים מפחד קהל עסוקים במחשבות על תגובות הקהל. הם מאמינים כי הקהל יודע שהם מפחדים ובכך מלחיצים את עצמם יותר ויותר עד הנקודה שבה זוהי אמונה שמגשימה את עצמה. כדי להימנע מלולאה מחשבתית זו, מומלץ להעסיק את המחשבות המודעות שלנו במשהו אחר - ניהול שפת גוף.

כדי לעשות זאת, עלינו לשים לב לנשימות שלנו, לדרך שבה אנחנו עומדים ולדברים שאותם אנחנו עושים עם הידיים. ניהול נכון של שפת הגוף יביא אותנו להרגיש יותר בשליטה ובכך ליצור תחושת ביטחון עצמי שתאפשר לנו להתרכז בהעברת המסר נכון במקום בקריאת מחשבות הקהל.

מפחד קהל למחיאות כפיים 2: למנף התרגשות

אחת הדרכים המעניינות יותר להפוך פחד קהל לכלי בזמן הרצאה הוא למנף התרגשות. הזיכרון שלנו הוא תלוי מצב רוח. במילים אחרות, הזיכרון שלנו נצרב רק כאשר חווינו רגש חזק מספיק. מצד שני, זהו מצב דו סיטרי ועצם כך שנזכרנו, גורם לנו לחוות מחדש את הרגש המחובר אל הזיכרון.

אם אנחנו כבר מתרגשים בזמן העברת התכנים, עדיף שנתרגש בצורה שתשרת אותנו. במידה והנושא שעליו אנחנו מרצים מאפשר זאת - נשלב בו סיפור שקשור לנושא ומעורר רגש מסויים. הקהל המקשיב יזדהה עם הסיפור ויחווה את הרגש. חשוב לזכור - אם נרגש אותם, הם יאהבו את ההרצאה יותר.

מפחד קהל למחיאות כפיים 3: לזכור שפחות זה יותר

רוב האנשים חושבים שהקהל מצפה מהם להיות אמני במה. לכן, הם מנסים להכניס להרצאה בדיחות, סיפורים ומצגות רוויות אפקטים רק כדי להרשים ולהתאים לציפיות. למעשה, עודף האפקטים והבדיחות מסיח את הקהל מהעיקר למענו הם באים ופוגע באיכות ההרצאה.

בהכשרות שכנוע ועמידה מול קהל כמו לימודי NLP למשל, אנחנו למדים שפחות הוא לפעמים דווקא יותר. על אף שבקורס NLP אנחנו לומדים איך לספר סיפורים, מטרתם ב-NLP הינה פשוטה - להעביר את המסר ולחזק אותו במקום להעפיל עליו ולהסיח את השומעים ממנו.

מפחד קהל למחיאות כפיים 4: להתחיל ולסיים בצורה מרשימה

רוב הסובלים מפחד קהל אינם מודעים לסוד הגדול של עולם הבמה - אם הקהל יהנה בהתחלה ובסוף והמסר יועבר בצורה עניינית, ההרצאה תשיג את יעודה. לכן, גם אם אנחנו סובלים מפחד קהל, עלינו לפתוח את ההרצאה באנרגיות גבוהות ומעוררות, להמשיך עם הנקודות אותן חשוב היה לנו להעביר בהרצאה ולסיים באותו טון אנרגטי שבו התחלנו. כך, הקהל יישאר עירני ואנחנו נזכה למחיאות הכפיים המיוחלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליאור ברקן

OperationNLP בית הספר ההישראלי ללימודי NLP



 


מאמרים נוספים מאת ליאור ברקן
 
להיכנס מחדש לג'ינס ההוא: 4 דרכים שבהן NLP יכול לעזור לך בירידה במשקל
05/01/14 | NLP
כל אחד מאיתנו היה שמח להשיל את הקילוגרמים המיותרים שלנו.

אומנות החיזור: 4 רמזי שפת גוף שיעזרו לך לדעת אם היא מעוניינת שתיגש לדבר איתה
11/11/13 | NLP
אחת הסיבות המרכזיות לכך שגברים מפחדים לחזר אחר נשים היא הפחד מדחייה.

למכור את הדירה ולהרוויח: 4 טיפים שיעזרו לך לנהל נכון משא ומתן על הנכס שלך
04/11/13 | NLP
רוב האנשים מתייחסים למכירת הדירה שלהם כאירוע מלחיץ במיוחד. הסיבה הראשית לכך היא פשוטה

חובה לבעלי עסק קטן: 4 טיפים מהירים להגדלת מכירות העסק שלך כבר מחר
30/09/13 | NLP
סטטיסטיקות אחרונות מראות כי רבים מהעסקים החדשים שמוקמים נסגרים אחרי תקופה בת שנה.

להתפרנס בכבוד: 4 טיפים על שכנוע ללא שכנוע לאמנים שרוצים לסגור את החודש ובקלות
05/08/13 | NLP
בסיום הרצאה שהעברתי ניגש אליי בחור צנום וביישן.

לגרום לאנשים להעריך אותך: 4 טיפים על שפת גוף שיגרמו לכל אדם לקבל את הסמכות שלך בקלות
24/06/13 | NLP
כל אדם רוצה שיכבדו ויעריכו אותו. אנחנו אוהבים להיות חלק מקבוצה (גם אם זו קבוצה של אנשים המתמרדים נגד הזרם המרכזי או נגד קבוצה אחרת) ורוצים להרגיש שחברי הקבוצה, בה אנחנו נמצאים, יחשבו שאנחנו ראויים להיות חלק ממנה ויאהבו אותנו. למרות שבבסיסם, רוב האנשים לא באמת מעוניינים לשלוט בקבוצה ולקחת את האחריות בהובלתה, הם כן מעוניינים לקבל הכרה בקבוצה כשווים ואף כבעלי פוטנציאל למנהיגות. ארבעת הטיפים הבאים יעזרו לך להשתמש נכון בשפת גוף על מנת להשיג מטרה זו:

4 טיפים לא מוכרים ולא סטנדארטים לניטרול מהיר של פחד קהל בזמן אמת
02/06/13 | NLP
במוקדם או במאוחר, רובנו הגדול יתנסה לפחות פעם אחת בעמידה מול קהל. המקצועיות, לה אנחנו נדרשים בעיסוקנו והידע שנצבר בעקבותיה, רק מעלים את הסיכון לכך שמספר הפעמים שנאלץ להרצות יגדל.

מבוא לשליטה עצמית: 4 דברים שאפשר לעשות במקום לקחת מאמן אישי
19/05/13 | NLP
בשנים האחרונות נדמה כאילו הפתרון לכל בעיה או חוסר הצלחה בחיים דורש מאיתנו לקחת מאמן אישי (או מאמנת).

סוד הסודות של אמני השכנוע הגדולים: 4 אבני היסוד שכל אחד חייב להכיר כדי להצליח
29/04/13 | NLP
כל אדם השואף להפוך ליעיל יותר בתחומו חייב להפוך במוקדם או במאוחר למשכנע הרבה יותר.

לקפוץ מהמיטה בבוקר ולצאת לעבוד במרץ: 4 עצות לא מוכרות לחיזוק המוטיבציה העצמית שלנו
17/04/13 | NLP
לפעמים אין לנו כוח. אנחנו קמים בבוקר, מסתכלים על השעון המעורר ולא רוצים להאמין שזה הזמן לקום וללכת לעבוד. לא כי אנחנו סובלים בעבודה יותר מדי. אנחנו פשוט נהנים יותר מתחת לשמיכה החמה. איך שהוא, ישנם אנשים שקמים בקפיצה בבוקר. הם מאושרים לקראת היום החדש. וזה לא בגלל שהם עובדים בעבודה ששונה משלנו בהרבה. הם פשוט יודעים להשתמש ביכולת המוטיבציה שלהם בצורה יעילה יותר מאיתנו. אם גם לך בא להתחיל את הבוקר עם המון מרץ, מומלץ להשתמש ב-4 זריקות המרץ הבאות:
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI