דף הבית רפואה ובריאות ניתוחים פלסטיים ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אורי 04/11/16 |  צפיות: 12243

אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי. מדובר בניתוחים הנחשבים לרוב בטוחים מאוד, עם מעט תופעות לוואי ואחוז גבוה יחסית של שביעות רצון מהתוצאות. יחד עם זאת, בדומה להתערבויות כירורגיות אחרות גם בהם קיימים סיכונים מסוימים, ומעבר לכך מדובר בהליכים בעלי השפעה מהותית על המראה החיצוני ועל ההרגשה האישית. בשורות אלו איננו מתכוונים להניא אתכם מפניה לניתוחים אלו, בוודאי אם הם נחוצים ורצויים, אך חשוב גם להתייחס לנושא בכובד ראש בדגש על הפן הרגשי.

מדוע נדרש הניתוח?

מרבית מהאנשים עוברים ניתוחים פלסטיים כגון הרמת גבות, עפעפיים, חזה וכדומה, מפני שהם רוצים להרגיש טוב יותר עם עצמם. לעיתים מדובר במי שאינו מרוצה ממראהו החיצוני, או רוצה לחוש צעיר יותר, מושך, חטוב וכן הלאה. כאמור, במרבית המקרים התוצאות משביעות רצון, אך תמיד כדאי לבחון את השיקולים הפסיכולוגיים שמנחים אתכם. לדוגמא, יש מי שנוטה לביקורת עצמית מאוד גבוהה ולראות כאסון מחריד גם בליטה קטנה של האוזניים, חוסר סימטריה קטן באף, או עפעפיים טיפה נפולים. למעשה, בספרות המקצועית יש הפרעות גופניות-נפשיות שעוסקות בדיוק במקרים אלו, של החמרה מוגזמת בביקורת על המראה החיצוני והגוף בכלל. לכן, בשלב הראשון כדאי שלא להסתמך אך ורק על חוות דעתכם האישית אלא לפנות לאנשים שאתם סומכים עליהם, כמו חברים ובני משפחה קרובים, ולשאול אותם לדעתם. ייתכן מאוד התשובות שתקבלו יפתיעו אתכם.

התוצאה היא  בהרגשה

רוב האנשים שעוברים ניתוחים פלסטיים סבורים כי התוצאה המבוקשת אמורה להיות אסטטית, וסברה זו נכונה במידת מה. ואולם, המקור מצוי בהרגשה לא נוחה עם מראה הגוף, ולכן השאיפה העמוקה יותר הא רגשית. כלומר, להיות שלמים יותר עם מראה הגוף ולהרגיש מושכים, אהובים ורצויים. העניין הוא, שהתחושות ההפוכות כמו חוסר סיפוק ובדידות עשויות להופיע גם אצל מי שעבר ניתוח, וגם אצל מי שנחשב יפה ומושך לכל הדעות מבלי שעבר כל הליך. לכן, ייתכן שהתשובה טמונה דווקא בפו הפסיכולוגי ותוכלו לקבלה אצל אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, וזאת עוד לפני שמבצעים שינויים מרחיקי לכת במראה שלכם.

בשורה התחתונה, ניתוחים פלסטיים בהחלט יכולים להביא לתוצאות הרצויות ולחולל שינוי חיובי בחיים. ואולם, כדאי להקדיש את הזמן להכרת עצמכם ומטרותיכם לפני הניתוח, כדי שתוכלו להגיע אליהם בעיניים פקוחות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI