דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר סוגים שונים של הדברה
סוגים שונים של הדברה
רחלי פרי 13/12/10 |  צפיות: 3643

הדברה

כולנו נתקלים לא פעם במזיקים המתרוצצים בין רגלינו. הם נמצאים כמעט בכל מקום. בין אם זה התגודדות של כמה מאות נמלים קטנות ליד כמה גרגירי סוכר שנשפכו בטעות על השיש ומישהו התעצל לנקות אותם, או בין שזה עכבר קטן וחמקמק שאנו מזהים לפני השיירים שהוא דואג להשאיר כמעט בכל פינה. אנו מוצאים אותם בחצר, בגינת הירק, בבית ובמשרד והם מעצבנים ומטרידים ולפעמים אף עלולים להיות מסוכנים.

לעשות הדברה – זה טוב או רע?

אז למה שלא נזמין באמת חברת הדברת מזיקים שתדביר את כל המזיקים הללו אחת ו(כמעט)לתמיד? יהיו כאלו שיענו – הדברה היא לא מספיק מתחשבת בסביבה, היא לא "ירוקה" והיא עלולה להזיק מלבד מה שהיא מועילה בסילוק המזיקים. הם יוסיפו וישאלו, הם ניתן לבצע הדברה מקוצרת ומבוקרת שלא תזיק לבני אדם ולחיות מחמד שנמצאים בסביבה? האם ניתן להזמין חומרי הדברה ירוקים ובטוחים לשימוש?

חרקים וחיידקים מועילים לאנושות במובנים רבים אך באותה העת הם יכולים גם להיות מזיקים והרסניים, ולכן צריך לדעת כיצד להשתלט עליהם בצורה נבונה שתדביר רק את הרע. ולכך יש את צורת ההדברה הטובה והיעילה ביותר שפועלת כך:

זיהוי הבעיה

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לזהות את שורש הבעיה ולהכיר את האויב שנמצא מולך. לכל חרק יש את סוג ההדברה המתאים לו ולכן צריך לדעת בדיוק מהם סוג המזיקים איתם צריך להתמודד. בנוסף לזה צריך לבדוק האם המזיקים הם באמת מזיקים. כלומר, יש סוגי חרקים הנמצאים בגינה שתפקידם הוא לאכול את המזיקים שאוכלים את הירק – סוג של הדברה אורגנית. בוודאי שלא תרצו לרסס את החרקים המועילים הללו.

האם ההדברה היא הכרחית

הדבר השני שצריכים לבדוק האם פעולת הדברת מזיקים היא הכרחית. רק המשפחה המתגוררת באותו מקום תוכל לקבוע האם היא אכן הכרחית. אם המזיקים הם בודדים ניתן לקטול אותם בעזרת חומר הדברה ביתי פשוט, אך אם ישנם כמויות גדולות של מזיקים לא יהיה מנוס מלקרוא לחברת הדברה מוסמכת.

צורת ההדברה

ישנן שתי צורות הדברה. הדברה כימית והדברה "ירוקה". הדברה ללא חומרים כימיים לא מתאימה להדברת כל סוגי החרקים כי אם רק לחלקם. כמו למשל הדברת עכברים שניתן לעשות בעזרת מלכודות וללא שימוש ברעל עכברים. לעומת זאת גם אם יש צורך בהדברה כימית יש לעשות זאת בצורה מבוקרת ומדויקת שלא תזיק לסביבה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רחלי פרי


 


מאמרים נוספים מאת רחלי פרי
 
סוגי מזגנים
איך תדעו איזה מזגן לקנות לבית - במאמר הבא תוכלו לקרוא על כמה סוגי מזגנים ולהחכים...

ספות לנוער - נוחות ויופי
18/01/11 | ריהוט
פעם, כשהייתם רוכשים מיטות לילדכם היו ממליצים לכם בחום לא לקנות ספות נוער. יש לכך סיבה מעולה, שכן הספות הללו נפתחו בצורה גסה מאוד, ורמת הגימור שלהם השאירה הרבה מקום לשאוף ליותר.

ריצוף פרקטים - איך בדיוק עושים זאת
13/12/10 | שיפוצים
רצפת פרקטים מורכבת מפיסות של עץ מחוברות יחדיו וניתן ליצור בעזרת אותם פיסות עץ דגמים גיאומטריים שונים.

בלונים לאירועים ולימי הולדת
ניתן למצוא אתרים רבים ברשת המציעים בלונים לאירועים במגוון צורות. זרי בלונים, סידור בלונים, הדפסה על בלונים ואספקת בלונים במגוון צורות.

סוגים שונים של הדברה
ישנן שתי צורות הדברה. הדברה כימית והדברה "ירוקה". הדברה ללא חומרים כימיים לא מתאימה להדברת כל סוגי החרקים כי אם רק לחלקם.

קרמיקה - בסיס להתקנת הריצוף
13/12/10 | שיפוצים
לפני התחלת העבודה עליכם לברר איזה סוג רצפה יש לכם או יותר נכון איזה בסיס יש לרצפה שלכם, דבר זה חשוב מאוד לדעת לפני התקנת אריחי הקרמיקה כי בזה יהיה תלוי סוג ההתקנה.

משרד חקירות - התפתחות ספרות הבילוש
13/12/10 | חקירות
משרד חקירות זה מונח שעבר רומנטיזציה בדמיון שלנו, זאת בעקבות ספרים וסרטים שמקורם בתרבות הפופולארית.

מצלמות במעגל סגור - אמצעי אבטחה חיוני ביותר
מצלמות אבטחה ומצלמות במעגל סגור יכולות להיות כלי עזר רב שימושי עבור כל בעל עסק, חברה, מפעל או חנות. מדובר באמצעי אבטחה חיוניים שנועדו לסייע לבעל העסק במניעת הפסדים ונזקים אחרים, שיכולים להיגרם הן מכיוון הלקוחות והן מכיוון העובדים בעסק...

ספות נפתחות לסלון
06/12/10 | ריהוט
לפעמים כדאי לשקול רכישת ספות נפתחות על פני ספות רגילות, או לפחות שאחת הספות בסלון תהיה ספה נפתחת. ספות נפתחות הן מוצר של שניים במחיר אחד – גם ספה וגם מיטה.

ליסינג מחברת השכרת רכב
לקיחת ליסינג פרטי זה כמו השכרת רכב בישראל אך לתקופה ממושכת יותר. הרכב הוא יאנו בבעלותך ויש לך חיוב להחזיר אותו בתום תקופת הליסינג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI