דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים ריצוף פרקטים - איך בדיוק עושים זאת
ריצוף פרקטים - איך בדיוק עושים זאת
רחלי פרי 13/12/10 |  צפיות: 3638

האומנות שבריצוף

ריצוף פרקטים נהפך להיות אחד הריצופים המועדפים על מעצבי פנים. פרקטים הם אלגנטיים ומגיעים עם עיצוב ייחודי. הפרקט גם עומד בצורה טובה מאוד בתנועת הולכי הרגל הרבה שיש בבית.

רצפת פרקטים מורכבת מפיסות של עץ מחוברות יחדיו וניתן ליצור בעזרת אותם פיסות עץ דגמים גיאומטריים שונים. בצורה כזו ניתן יהיה ליצור ריצוף ייחודי ולשפוך עליו את הנופך האומנותי. ריצוף פרקטים נחשב לאומנות במטרה ליצור סוג אחר או דמות גיאומטרית אחרת בעיצוב הרצפה. תהליך של שילוב החלקים יכול להיעשות או באופן ידני או על ידי מכונה המיועדת למטרה זו. התהליך דומה מאוד להתקנת רצפת קרמיקה, אך שונה בחומרים בהם משתמשים.

התקנת פרקטים

ההתקנה היא פשוטה, אם אתה יודע את הנהלים היטב. אבל אם אתם לא בטוחים במאת האחוזים שתוכלו לבצע זאת על הצד הטוב ביותר מומלץ לשכור עובד מיומן שיתקין לך את הרצפה וכך תחסכו זמן וכסף.

לאחר שהפרקט מותקן כראוי, יש לבדוק ביסודיות האם קיימים מרווחים או פערים בין חלקי העץ. מרווחים כאלו עלולים לגרום לנזק לפרקט בעתיד. בנוסף לזה חשוב ללמוד כיצד יש לתחזק את הפרקטים בצורה ראויה על מנת שלא לגרום להם לנזק.

תחזוקת הפרקטים

בדיוק כמו כל רצפת עץ, יש להימנע משפיכת נוזל על הרצפה. אם נשפך נוזל כל שהו על הפרקט יש לנגבו מיד בעזרת סמרטוט או מטלית לחה. בנוסף לזה, יש להימנע מגרירת חפצים או רהיטים על הרצפה ומאחר וזה עלול להשאיר סימנים, ליצור שריטות או אפילו לקלף את הגימור של הפרקט.

ניקיון הפרקט הוא די פשוט. יש להשתמש בחומרים המיועדים לרצפת פרקטים ובעזרת סמרטוט לח לנגב את הרצפה. כל חומר שאינו מיועד לשימוש על רצפת עץ עלול לגרום לכתמים על הצפה או לנזק גדול יותר בשל התגובות הכימיות. יש להסיר באופן קבוע אבק ולכלוך מרצפת הפרקטים בעזרת מטאטא או שואב אבק, בצורה כזו הפרקט יראה תמיד מבריק וחדש. כאשר משתמשים בשואב אבק יש להשתמש במברשת רכה על מנת שלא לקלף את גימור הפרקט.

מילוי חריצים בפרקט

שריטות הנוצרות בפרקט ניתן לתקן בעזרת צבעי שעווה בצבעי הפרקט. ניתן לצבוע ולמלא בעזרתם את המקום ובעזרת סכין להוריד את השאריות שנותרו למעלה מקו הפרקט, ולאחר מכן לשייף ולהבריק את המקום.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רחלי פרי


 


מאמרים נוספים מאת רחלי פרי
 
סוגי מזגנים
איך תדעו איזה מזגן לקנות לבית - במאמר הבא תוכלו לקרוא על כמה סוגי מזגנים ולהחכים...

ספות לנוער - נוחות ויופי
18/01/11 | ריהוט
פעם, כשהייתם רוכשים מיטות לילדכם היו ממליצים לכם בחום לא לקנות ספות נוער. יש לכך סיבה מעולה, שכן הספות הללו נפתחו בצורה גסה מאוד, ורמת הגימור שלהם השאירה הרבה מקום לשאוף ליותר.

ריצוף פרקטים - איך בדיוק עושים זאת
13/12/10 | שיפוצים
רצפת פרקטים מורכבת מפיסות של עץ מחוברות יחדיו וניתן ליצור בעזרת אותם פיסות עץ דגמים גיאומטריים שונים.

בלונים לאירועים ולימי הולדת
ניתן למצוא אתרים רבים ברשת המציעים בלונים לאירועים במגוון צורות. זרי בלונים, סידור בלונים, הדפסה על בלונים ואספקת בלונים במגוון צורות.

סוגים שונים של הדברה
ישנן שתי צורות הדברה. הדברה כימית והדברה "ירוקה". הדברה ללא חומרים כימיים לא מתאימה להדברת כל סוגי החרקים כי אם רק לחלקם.

קרמיקה - בסיס להתקנת הריצוף
13/12/10 | שיפוצים
לפני התחלת העבודה עליכם לברר איזה סוג רצפה יש לכם או יותר נכון איזה בסיס יש לרצפה שלכם, דבר זה חשוב מאוד לדעת לפני התקנת אריחי הקרמיקה כי בזה יהיה תלוי סוג ההתקנה.

משרד חקירות - התפתחות ספרות הבילוש
13/12/10 | חקירות
משרד חקירות זה מונח שעבר רומנטיזציה בדמיון שלנו, זאת בעקבות ספרים וסרטים שמקורם בתרבות הפופולארית.

מצלמות במעגל סגור - אמצעי אבטחה חיוני ביותר
מצלמות אבטחה ומצלמות במעגל סגור יכולות להיות כלי עזר רב שימושי עבור כל בעל עסק, חברה, מפעל או חנות. מדובר באמצעי אבטחה חיוניים שנועדו לסייע לבעל העסק במניעת הפסדים ונזקים אחרים, שיכולים להיגרם הן מכיוון הלקוחות והן מכיוון העובדים בעסק...

ספות נפתחות לסלון
06/12/10 | ריהוט
לפעמים כדאי לשקול רכישת ספות נפתחות על פני ספות רגילות, או לפחות שאחת הספות בסלון תהיה ספה נפתחת. ספות נפתחות הן מוצר של שניים במחיר אחד – גם ספה וגם מיטה.

ליסינג מחברת השכרת רכב
לקיחת ליסינג פרטי זה כמו השכרת רכב בישראל אך לתקופה ממושכת יותר. הרכב הוא יאנו בבעלותך ויש לך חיוב להחזיר אותו בתום תקופת הליסינג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI