דף הבית ספורט וכושר גופני תזונה דיאטה זה כן פיקניק
דיאטה זה כן פיקניק
איילת הראל 20/12/10 |  צפיות: 3099

לא רק, אבל בהחלט גם.

למה תזונה נבונה חייבת לכלול הנאה מאוכל שאוהבים, למה כדאי להזמין במסעדות מנות שהן לא רק סלט חסה ולמה ממש לא מומלץ להתנזר ממזונות "אסורים".

אצל רוב האנשים רק המחשבה על "דיאטה" גורמת לרעב גדול. מיד חושבים על כל האיסורים והמגבלות שנצטרך לקבל על עצמנו, על ה"עונש" שבלאכול מאכלים חיוורים, חסרי טעם וחיים.

המילה דיאטה מתקשרת אצל רובינו לפרויקט מוגבל בזמן (רצוי קצר),שבמהלכו נשיג את משקל היעד שלנו ואחריו נצטרך "רק לשמור". משום מה הנטייה היא לחשוב שהכי חשוב/מאתגר/קשה, זה לרדת במשקל, והשמירה עליו היא עניין של מה בכך.

אז אנחנו נכנסים במרץ ל"פרויקט" שנקרא דיאטה, אוכלים רק מה שנחשב בריא ולא משמין, מתעלמים באומץ מפיתויים, נמנעים מאירועים עתירי מזון מפתה (מסעדות,אירועי שמחות...)או מגיעים אבל צמים ובקיצור רחמנות עלינו, אבל- אוטוטו נשיג את המטרה ואז נוכל מדי פעם להרשות לעצמנו פינוק פה ושם. האומנם?

בפועל, אנחנו צוברים חסכים שתופסים אותנו לא מוכנים ברגעי חולשה (ולמי אין כאלו). זה יכול לקרות במהלך הירידה במשקל או בניסיון לשמור על המשקל התקין שבעמל רב הצלחנו להשיג. ומה שיקרה לנו הוא שבמקום ליהנות מדי פעם בצורה מבוקרת ונשלטת,מארוחה לא דלת קלוריות במסעדה, בבית או באירוע, אנחנו מאבדים כל רסן, נשברים וכל המאמץ שהשקענו יורד לטמיון.

אז מה עושים? עשרה דברים שמומלץ לזכור בתהליך ירידה במשקל ובשמירה על משקל תקין:

1.      דיאטה היא מילה לטינית שפירושה תזונה. מה זה אומר? שאנחנו לא במלחמה, הדיאטה היא מצב שגרתי שאנחנו שואפים לנהל אותו בחכמה. אם לא הצלחנו להפנים את משמעות המילה דיאטה והיא עדין עושה לנו רע, בואו ננסה להחליף אותה למשל ב"תזונה נבונה",אולי זה יעזור.

2.      חברים- דיאטה או תזונה נבונה, היא כזו שיודעת להשתלב בחיים שלנו ולהיות חלק מהם. חלק טבעי ולא מתאמץ. בינינו- כמה זמן אפשר להתאמץ?

3.      החיים לא בדיוק פועלים על אוטומט וטוב שכך. בחיים קורה לנו כל מה שקורה בחיים, יש שמחות ויש גם עצב, יש הצלחות וכישלונות,בריאות ולפעמים גם חולי, יש חגים,אירועים,ארוחות משפחתיות,יציאה לבילוי, בקיצור-חיים.

4.      בדיאטה (ושוב-זוכרים שזה לא פרויקט עם תאריך גמר?)לא שמים את החיים בהולד, החיים ימשכו כך או כך ומה שכנראה ייעצר זו התזונה הנבונה שרצינו לסגל לעצמנו.

5.      כשבונים את תפריט הדיאטה דואגים שיתאים לחיים שלנו בלי מאמץ ושיהיו בו דברים שאנחנו אוהבים, ממש אוהבים, לא מתפשרים. מדי פעם עוצרים ובודקים איך אנחנו מרגישים ואם צריך-משנים. אלו החיים שלנו וזה צריך להתאים לנו.

6.      לפני אירוע,יציאה למסעדה, ארוחת חג, אוכלים כרגיל, חסכים כזכור לא עושים לנו טוב. אם האירוע הוא בערב ובצהרים אנחנו בדרך כלל אוכלים את הארוחה הגדולה יותר, מחליפים אותה בארוחה היותר קלה כמו ארוחת ערב.

7.      ומה נאכל? נאכל את המאכלים שהכי רוצים,הכי מיוחדים שבבית בדרך כלל אין, הרי לא נבזבז קלוריות על מאכלים שלא ממש התחשק לנו לאכול.

8.      כמה נאכל? כמות זהה לזו שבדרך כלל אנחנו אוכלים בארוחה הגדולה יותר (דמיינו למשל את צלחת ארוחת הצהריים שלכם). אם המנה המוגשת גדולה, תמיד אפשר לחתוך ממנה את הכמות המיותרת ולשים בצד. אם הצלחת הגדולה מבלבלת,אפשר ורצוי לבקש צלחת קטנה יותר.

9.      מה עם קינוח? בהחלט! קינוח אחד, טעים במיוחד, ותיהנו מכל ביס.

10.    חרגתם? לא קרה כלום. זו רק ארוחה אחת. בהנחה שזו אינה השגרה שלכם וזה לא קורה יותר מפעם בשבוע למשל, הנזק לא באמת יכול להיות גדול אם בכלל. 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איילת הראל


 


מאמרים נוספים מאת איילת הראל
 
פחמימות או לא להיות
הן טעימות שאין דברים כאלה, משביעות ועושות נפלאות למצב הרוח. אז למה הן מושמצות כל כך, האם צריך להימנע מהן, או שאפשר ליהנות מהן ועדין לרזות.
חמש עובדות על פחמימות וחמישה כללים לגבי אכילתן.


דיאטה זה כן פיקניק
20/12/10 | תזונה
לא רק, אבל בהחלט גם. למה תזונה נבונה חייבת לכלול הנאה מאוכל שאוהבים, למה כדאי להזמין במסעדות מנות שהן לא רק סלט חסה ולמה ממש לא מומלץ להתנזר ממזונות "אסורים".
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI