דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב דרכי הטיפול והמניעה במצבי אי שליטה על הסוגרים
דרכי הטיפול והמניעה במצבי אי שליטה על הסוגרים
אילנית מילר 30/01/11 |  צפיות: 4470

החברה המערבית מקטלגת אי שליטה על הסוגרים כמצב מביך במיוחד, מתייגת בצורה קשה את הסובלים ממנה ומתייחסת אל תופעה כזו כאל סימן ראשון להזדקנות הגוף ולאובדן שליטה מוחלט עליו. על אף שמרבית מקרי אי שליטה על הסוגרים נובעים מבעיה רפואית, וחלקם ניתנים לתיקון, הרי שהסטיגמה נשארת, מה שמעמיד את הסובלים ממקרי אי שליטה על הסוגרים במצב נפשי קשה.

מהם הגורמים למצבי אי שליטה על הסוגרים ?

אי שליטה על הסוגרים היא בעיה נפוצה למדי אצל מבוגרים, המופיעה אצל נשים וגברים במידה שווה ובטווח גיל זהה. מצבי אי שליטה על הסוגרים יכולים להיגרם בשל מחלות עצביות, ניוון שרירים, כתוצאה מתאונה או ניתוח. נשים עלולות לסבול ממצבי אי שליטה על הסוגרים לאחר לידה, שיכולים להופיע גם שנים רבות לאחריה. עם זאת, חשוב להבין כי בעיית אי שליטה בסוגרים היא בעיה מוכרת, וכי קיימים טיפולים לשיפור המצב, האפקטיביים ב-70% מהמקרים.

דרכי הטיפול במצבי אי שליטה על הסוגרים

דרכי הטיפול במצבי אי שליטה על הסוגרים הם רבים, ונדרשים להיות מותאמים לחולה ולמצבו. ניתן לטפל באמצעות תרופות רק כאשר מצב אי שליטה על הסוגרים נובע ממצבי אי ספיקה שלהם כתוצאה מיציאות מרובות או תכופות מאוד, או אז טיפול עוצר יכול לסייע. לעיתים נגרמים מצבי אי שליטה על הסוגרים כתוצאה מעצירות דווקא, אז נדרש טיפול הפוך המאפשר יציאות מהירות וקלות יותר (כמו גם שינוי תזונתי).

לעיתים נגרמת אי שליטה בסוגרים כתוצאה מפגיעה בשרירי פי הטבעת, ואז נדרשת פעולה לחיזוק השריר, בין אם באמצעות תרגילי התעמלות או ביופידבק ועד כדי פתרון ניתוחי הנדרש במצבים קשים. דוגמאות למצבים אלה הם קרעים בפי הטבעת, שנגרמו לנשים במהלך ההיריון או הלידה או במקרה של תאונה.

הבעיה המרכזית בטיפול במצבי אי שליטה על הסוגרים נובעת דווקא מהמבוכה, שחשים מי שסובלים מבעיה זו וההימנעות שלהם מטיפול. דווקא עבורם חשוב המידע אודות האפשרויות הטיפוליות העומדות בפניהם, שכל אחת מהן יכולה לשפר משמעותית את איכות חייהם, ולאפשר להם חיים ללא מבוכה והימנעות.

כיצד ניתן למנוע מצבי אי שליטה על הסוגרים ?

מחקרים מראים כי ישנן דרכים למנוע ולהקל מצבי אי שליטה על הסוגרים, להלן כמה מהעצות שיבטיחו לכם לא רק סוגרים פעילים כי אם חיים טובים יותר:

  1. מחקרים מראים כי עישוןמגביר את הסיכוי לפיתוח בעיות בדרכי השתן עד כדי מצבי אישליטה על הסוגרים.
  2. גם להשמנה יש קשר אלמצבי אי שליטה על הסוגרים. על מנת להימנע ממצבים אלה, כדאי לרדת במשקל בצורהמשמעותית.
  3. מומלץ להימנע ככל האפשרמצריכת קפאין ואלכוהול, שהם חומרים משתנים, שעלולים לפגוע ביכולת הגוףלהתמודד עם פינוי תכוף של צרכים.
  4. מומלץ לשתות מיםבכמויות קטנות לאורך כל היום. כאשר שותים מים בכמויות גדולות במספר מועט שלפעמים ביום, מרביתם לא נספגים בגוף, כי אם מגיעים ישירות אל מערכת השתןומחלישים אותה לאורך זמן.
  5. יש להקפיד על אכילתסיבים תזונתיים למניעת עצירות, שהיא עצמה מהווה גורם נוסף למצבי אי שליטהבסוגרים.
  6. בעת הצורך להתפנות, ישלקצר ככל האפשר את משך ההתאפקות. איפוק ממושך גורם להיחלשות השרירים הטבעתייםבאזור האגן, עד כדי מצבי אי שליטה על הסוגרים בגיל מאוחר יותר.
  7. תרגילי קיגל מומלציםמאוד, על מנת לשמור ולחזק את רצפת האגן, ולמנוע מצבי בריחת שתן עבור נשיםלאחר לידה או מבוגרים.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילנית מילר

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושא מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים, ותופעת בריחת שתן



 


מאמרים נוספים מאת אילנית מילר
 
בריחת שתן אצל מבוגרים
בריחת שתן אצל מבוגרים אינה תופעה נדירה. כשליש מהאוכלוסייה המבוגרת סובל מבריחת שתן, והתופעה נפוצה יותר בקרב נשים. אולם גם כשאנו מדברים על תופעה נרחבת כל כך, עלינו להבין כי פניה שונים מאדם לאדם וכי לא כולם סובלים מבריחת שתן מלאה. התופעה קיימת בצורה של בריחת שתן מזערית המתאפיינת בטפטופים, ועד אי שליטה מוחלטת שתוצאתה היא בריחת שתן תכופה ובכמויות גדולות.

בני גיל הזהב- מגיע לכם טיפול הולם
תופעת דליפת שתן בקרב מבוגרים הינה שכיחה. התופעה הזו, שסיבותיה רבות, הביאה לצורך אמיתי במציאת פתרונות שיסייעו למבוגרים להמשיך בשגרת יומן ללא מבוכה ותחושות קשות, וכן, להקל עליהם ככל האפשר, גם במקרים של קושי בהגעה לשירותים, או התלבשות באופן עצמאי. חיתולי ספיגה למבוגרים הם אחד ממוצרי ספיגה רבים המיועדים לאוכלוסיית המבוגרים, אשר דליפת שתן שכיחה בקרבם.

זה הזמן לדבר על אי שליטה בסוגרים
15/02/12 | גיל הזהב
הנושא של אי שליטה על הסוגרים, הוא נושא שלעתים חייבים לדון בו - אם אתם מתחילים לראות שאתם סובלים מהתופעה, או שאתם מזהים אותה אצל קרוב משפחה שלכם.

סובלים מהרטבה קלה? חיתולים למבוגרים הם הפתרון בשבילכם
רבים נותנים לבעיית אי שליטה על הסוגרים להשתלט על חייהם. אם אתם סובלים מהרטבה קלה, השינוי היחיד שתאלצו לבצע באורח החיים שלכם הוא להתחיל להתרגל לשימוש בחיתולי מבוגרים. מוצרי ספיגה למבוגרים מספקים הגנה מרבית ומאפשרים למשתמשים בהם להמשיך לתפקד בבטחון מלא.

על חיתולים למבוגרים ופתרונות נוספים
אם ניישיר מבט אל העניין ונתמודד איתו פנים אל פנים, ונתעניין בפתרונות כמו חיתולים למבוגרים – נגלה שלא מדובר בסוף העולם ושישנם פתרונות טובים למדי שיאפשרו לכל אחד מאיתנו להמשיך להתנהל בצורה הרגילה בלי הרבה שינויים בהרגליי החיים.

מהי הרטבה בינונית וכיצד ניתן להתמודד איתה
19/09/11 | גיל הזהב
להרטבה בעוצמה הבינונית סיבות רבות. הרטבה בינונית יכולה לנבוע מסיבות הקשורות לגיל, כמובן, ועל כן שכיחה בגילאים המבוגרים, אולם, פעמים רבות נובעת לאור מצבים בריאותיים שונים, כמו מחלות שונות או אף כתופעת לוואי לאור שימוש בתרופות מסוימות.

חיתולים למבוגרים – יש פתרון
15/05/11 | גיל הזהב
חיתולים למבוגרים הינם אחד הפתרונות הנוחים והיעילים להתמודד עם בעיות שונות, כמו בריחת שתן, דליפת שתן או אי שליטה על הסוגרים. חיתולים למבוגרים, הניתנים ללבישה בקלות, מגיעים בגדלים שונים ובעלי דרגות ספיגה ברמות שונות, נותנים מענה מצוין ויעיל.

חיתולים למבוגרים – מענה לבני הגיל השלישי
11/04/11 | גיל הזהב
. חיתולים למבוגרים מאפשרים לבני הגיל השלישי אפשרות להתנהלות יומיומית רגילה ככל הניתן, למרות מגבלותיהם השונות, המצריכות את לבישתו של חיתול זה. על חיתולים למבוגרים ושימושם במהלך הגיל השלישי, בכתבה הבאה.

סובלות מבעית בריחת שתן נשים ? יתכן כי מתאים לכן פתרון התנהגותי
27/03/11 | נשים - אחר
רבים מאיתנו מכירים נשים וגברים מבוגרים הסובלים מבעיית בריחת שתן, לעיתים אלה אפילו אתם הקוראים מאמר זה. בעיית בריחת שתן גברים ונשים מאפיינת מאוד את בני הגיל המבוגר ותפוצתה עולה ככל שעולה גם הגיל.

דרכי הטיפול והמניעה במצבי אי שליטה על הסוגרים
30/01/11 | גיל הזהב
החברה המערבית מקטלגת אי שליטה על הסוגרים כמצב מביך במיוחד, מתייגת בצורה קשה את הסובלים ממנה ומתייחסת אל תופעה כזו כאל סימן ראשון להזדקנות הגוף ולאובדן שליטה מוחלט עליו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI