דף הבית אימון אישי אימון עיסקי סדנאות ומופעים
סדנאות ומופעים
דנה מ 13/04/11 |  צפיות: 3397

דינמיקה חיובית בין עובדים היא כלי חיוני בהצלחת השגת המטרות של כל מקום עבודה. המצב בשטח מראה כי לא בכל מקום עבודה מתקיימת דינמיקה כזו ויש צורך לחזק אותה. יש כיום מגוון כלים ארגוניים כדי לעשות זאת בין אם על ידי מופעים כדוגמת סטנד אפ אשר משחררים משהו בהלך הרוח של העובדים או למשל סדנאות מיוחדות המתאימות למצבים שונים בעבודה.

סדנאות צחוק- לצחוק כל הדרך למשרד

לסוג זה של סדנאות יצא שם מעט שלילי. רבים מסתכלים על סוג זה של הפעלה כמעין מופעים של בידור צוותי ולא משהו אשר אמור להוביל לשינוי אמיתי בקבוצת העובדים.

למען האמת, סדנאות אלה הוכיחו את עצמן כיעילות במיוחד במצבי קונפליקט שונים ובעיתות לחץ ושינויים בעבודה, בעיקר עבודה משרדית בארגונים גדולים. מה שקורה בפעילויות אלו המתרחשים בדרך כלל בצורה של ערב גיבוש לעובדים הוא שכל העובדים לומדים דרך שימוש באפקט הצחוק לשחרר כעסים ומתחים (גם כאלה שאינם צפים אל מעל לפני השטח) וחוזרים אל העבודה רגועים יותר ונינוחים יותר, כשהם מקבלים גם כלים נוספים להתמודדות. סדנאות צחוק מומלצות בעיקר בארגונים גדולים- אך לא רק.

מופעים עצמיים – לשקף את התחושה בצוות

טרנד חדש ומעניין אשר נכנס לשוק הסדנאות ומופעי הארגונים הוא מופעים מסוג אימפרוביזציה (אילתור) אותם מעלים העובדים או חברי הצוות בעצמם. לא מדובר בהצגת תיאטרון באורך מלא, אלא במנחה, בעל הכשרה מתאימה אשר מעלה ביחד עם קבוצת העובדים מופע קצר בעל הקשר לסביבת העבודה. הנושאים של מופעים אלו יכולים להיות מגוונים וזה היתרון המהותי שלהם: היכולת לשקף תחושות ומצבים בין העובדים באופן תיאטרלי, לכאורה לא מחובר ולעתים אף משעשע ומבדר. גם זה אמצעי לשחרור יעיל של מתחים וכעסים בין עובדים. מופעים אלו על פי רוב משאירים אצל המשתתפים טעם של עוד והרבה חומרים למחשבה אשר אותם הם יכולים ליישם בסביבת העבודה שלהם.

סדנאות ארגוניות- הכללים

הפעלה של צוות יכולה להיות משימה חיובית אשר משפרת את הדינמיקה הצוותית במקום העבודה, לכן מאוד חשוב להתאים את סוג הפעילות לסוג הבעיה אותה אנו מעוניינים לתקוף ולפתור. לשם כך, מומלץ מאוד לפנות אל יועץ ארגוני אשר יכול להיות לעזר רב בתהליך קבלת ההחלטה כיצד לפתור קונפליקט קבוצתי. כמו כן, מי שאמון על בחירת הפעילות חייב להיות עובד או מנהל אשר מכיר את הצוות ואת הנפשות הפועלות בו בצורה טובה- על מנת להתאים עבורם פעילות שכל אחד ואחת יוכלו ליהנות ממנה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה מ


 


מאמרים נוספים מאת דנה מ
 
כיצד לשפר את מראה החצר והגינה
19/03/12 | שיפוצים
אם מאז ומתמיד חלמתם על חצר מטופחת ויפה, הגעתם למקום הנכון במאמר הבא סקירה קצרה של מספר דרכים באמצעותן ניתן לגרום לחצר שלכם להראות יפה, מטופחת ומרשימה והכל בעלות כספית נמוכה.

ערב גיבוש לעובדים
19/03/12 | תיאטרון
בכל בית עסק, חברה או ארגון נערכים מידי פעם ערבי גיבוש המיועדים לכלל העובדים, ערבי גיבוש מחלקתיים לצד ערבי גיבוש צוותיים ועוד. לעריכת ערב גיבוש לעובדים יתרונות רבים. במאמר זה אנסה לעמוד על היתרונות הרבים שעומדים לזכותם של ערבי הגיבוש לעובדים.

כסא גלגלים מהו?
19/03/12 | גיל הזהב
שירותי סיעוד נועדו לאנשים שלא מסוגלים לעמוד על רגליהם לאורך זמן או לחילופין משותקים לגמרי בגפיים. למקרים אלה נועד כסא גלגלים, על כך ועוד במאמר שלפניכם.

הגדה של פסח
15/02/12 | צרכנות
מתנה מקורית לחג הפסח - מתנה מקורית לחג הפסח. פרטים בעמוד זה

בוקינג של סדנאות וסדנת צחוק
סדנת צחוק יכולה להתאים מאוד גם לבתי חולים וגם לערבי גיבוש לעובדים. פרטים על הסדנאות השונות בעמוד זה.

תהליכי ניקיון בבית
15/02/12 | ריהוט
ניקוי ספות עור וניקוי שטיחים הם משימות יחסית קשות לביצוע. פרטים בעמוד זה.

בחירת מטפלת לקשישים.
15/02/12 | גיל הזהב
ישנם מספר קריטריונים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים מטפלת לקשישים. קריטריונים אלה מוצגים במאמר שלפניכם.

טיפים לבחירת שמלת כלה
05/12/11 | חתונות
איך יודעים איזו שמלת כלה מתאימה לי? מאמר זה מציג מספר טיפים שכדאי לדעת לפני שבוחרים שמלה.

טיפים לאירועים - הפקת אירועים וחתונה
05/12/11 | חתונות
ישנם לא מעט סוגים של טיפים לאירועים המתאימים להפקת אירועים עסקיים או אפילו לחתונה. מאמר זה מציג כמה רעיונות.

הדברה ביתית מבלי לפגוע בבעלי חיים
05/12/11 | חיות בית
ישנו מגוון רחב של סוגי הדברה אשר נעשים בשימוש בקרב מדביר זה או אחר. מאמר זה מציג מגוון רחב של הדברות ועל קצה המזלג נעמוד על ההבדלים בינהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI