דף הבית ספורט וכושר גופני פיתוח שרירים ננדרולון (Nandrolone) - סטרואיד אנבולי \ יעקב עזרא
ננדרולון (Nandrolone) - סטרואיד אנבולי \ יעקב עזרא
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 12/12/08 |  צפיות: 3195

מתוך הספר: "סטרואידים - כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! \ מאת: יעקב עזרא.

לרכישת הספר נא צרו קשר בנייד: 0528567140

ננדרולון


שמו הרפואי ננדרולון - Nandrolone undecanoate או נור-טסטוסטרון Nor-testosterone
מבנהו הכימי של הננדרולון: 19-Nor-4-androstene-3-one,17b-ol" or "4-Estren-17beta-ol-3-one"

החומר הגנרי ננדרולון או בשמו המסחרי הנפוץ ביותר: Deca-Durabolin יוצר לראשונה ע"י חברת התרופות ההולנדית - אורגנון.

השם הפופולארי ביותר הינו: DECA  או דקה-דורבולין שהרכיב הפעיל בוא הינו   ננדרולון אונדקנואט. מולקולת האסטר אונדקנואט הינה ארוכה מאוד ומשך זמן מחצית החיים שלה הינו כ- 16.5 ימים.

ננדרולון הינו 19-נור-טסטוסטרון, כמומר שמבנהו דומה מאוד לטסטוסטרון אך עם שינוי של העדר מולקולת פחמן במיקום 19. שינוי הנ"ל גורם לפעילויות פיזיולוגיות השונות בחלקן מהטסטוסטרון. כך שלמעשה הננדרולון הינו אגוניסט חלש של הרצפטור האנדרוגני (בהשוואה לטסטוסטרון), היות ולסטרואיד הנ"ל מושפע ע"י האנזים 5-אלפא-רדוקטאז, אשר פעילותו האנדרוגנית נמוכה יחסית. כלומר כי הזיקה וההיקשרות הסטרואיד לרצפטור האנדרוגני הינה חלשה יותר. חשוב להבין כי השינוי הנ"ל לבדו גורם לתופעות לוואי - אנדרוגניות נמוכות יותר!!! בשל תופעה זאת ובשל השפעה מופחתת ע"י האנזים 5-אלפא-רדוקטאז, בניגוד לטסטוסטרון המומר לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) שפעילותו האנדרוגנית חזקה יותר כפי- 3 עד 4 יותר, בקירוב בהיצמדות לרצפטורים האנדרוגנים.

בדומה לטסטוסטרון המומר לדיהידרוטסטוסטרון (DHT), הננדרולון אשר מומר לדיהידרוננדרולון (DHN, dihydronandrolone) אשר פעילותו האנדרוגנית חלשה יותר וזאת בשל התאמה הלוקה ביחס ל- DHT בהיקשרות לרצפטור האנדרוגני. בשל גורמים אילו הננדרולון הינו בטוח יותר לשימוש מבחינת גברים הלוקים או הנוטים ללקות בבלוטת ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת, הנוטים לאקנה ונשירת שיער...

חיסרון בולט נוסף של הננדרולון הוא דיכוי החשק המיני (לבידו), לכן ספורטאים משתמשים בננדרולון רק במהלך הסייקל של טסטוסטרון או מסטרולון.

יחד עם זאת שננדרולון  בטוח יותר לשימוש בהשוואה לטסטוסטרון, כלומר דל יותר בתופעות לוואי. לננדרולון תגובה אנבולית הגבוהה פי- 2.4 יותר בהשוואה לטסטוסטרון כשמדובר באותו המינון כמומר בסיסי, כלומר מיליגרם טסטוסטרון על מיליגרם ננדרולון. ישוב לציין, כי ספורטאים לעיתים נדירות לוקחים ננדרולון לבד, לרוב הוא יהיה בשילוב תרופות אחרות.

התגובות האנבוליות של הננדרולון נותרות בגלל שתי סיבות עיקריות, הראשונה הינה מאזן חנקן חיובי, כלומר שיותר חומצות אמינו חודרות אל תוך השרירים, כך למעשה תאי השרירים שלנו אוגרים יותר חלבונים = בניית שרירים.

הסיבה השנייה, הינה בדרך מנגנון האסטרוגני, במנגנון הנ"ל נוצרת עלייה במאגרי הגליקוגן שחלקו או ליתר דיוק 1% נאגרים בסיבי השרירים.

יתרון נוסף, הינו על הפרקים, ספורטאים כבר יודעים מה שאורטופדים מגלים בשנים האחרונות. ספורטאים טוענים כי הננדרולון "משמן" את הפרקים. הננדרולון למעשה, גורם לצבירת כמויות גדולות יותר של נוזל הסיכה, הנקרא: הנוזל הסינוביאלי (Synovial fluid), מחקר מסוים הראה שהמטבוליים של ננדרולון הם גם אגוניסטים של אלדוסטרון, אשר יש לו תפקיד חזק בשמירה של נתרן בגוף. כמות גבוהה של נתרן גורמת לאגירה גבוהה של מים ובעצם מסבירה את התגובה הנ"ל.


ננדרולון המחובר לרכיב אסטרי דקנואט (Decanoate) המכיל כעשרה פחמנים, משתחרר לאט וכך מסיבה זו ניתן לגלות את הסטרואיד או יותר נכון את שרידיו בגוף לעיתים עד כ- 18 חודשים אחרי השימוש בסטרואיד.

ננדרולון הינו סטרואיד יעיל מאוד לפיתוח מסת שרירים והכוח, בדומה לטסטוסטרון. וחשוב לציין כי ישנן שתי צורות עיקריות של ננדרולון: האחת עם אסטר ארוך מאוד, הנקרא ננדרולון אונדקנואט, והשנייה נקראת: ננדרולון פניל-פרופיונאט

 (Nandrolone phenyl-propionate)עם אסטר קצר יותר. לכן חשוב לציין, כי השימוש בננדרולון פניל-פרופיונאט (NPP) בעיקר למנוע גילוי של החומר בבדיקות סמים, כי ניתן לגלות את הננדרולון אונדקנואט עד 18 חודשים לאחר הנטילה האחרונה.

לאחר הזריקה האחרונה של הננדרולון פעילותו הולכת ומתפוגגת רק לאחר כשלושה שבועות, לכן ספורטאים לוקחים  טסטוסטרון עם אסטר ארוך עד שבוע אחרי הננדרולון אונדקנואט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI