דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
גלאור מהנדסים 26/01/13 |  צפיות: 2517

כל מי שתחום בדק הבית קרוב לליבו, יוכל להעיד כי מאז שנכנסה מצלמה טרמית לשדה המשחק, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות, ובעיקר בשלביה הראשונים, נחשב למשימה בלתי אפשרית כמעט. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

על המצלמה התרמית

מצלמה תרמית נחשבת לייחודית עקב פרמטר מרכזי אחד: לצד התמונה ה"רגילה", היא תציג על גבי המסך גם את ההבדלים בטמפרטורות שבין הפריטים המצולמים. טמפרטורות גבוהות יביאו לצבעים בהירים, בעוד נמוכות לגוונים "קרים". כשזה נוגע לרטיבות, ברור כי שינוי גוון פתאומי, בו חלק מסוים ברקע מאופיין בטמפרטורה נמוכה, הוא אחד הסימנים הברורים לרטיבות.

באמצעות המצלמה, אם כך, אפשר לזהות נזקי מים ורטיבות מכל סוג: נזילות סמויות המופיעות בצנרת או בתשתית האינסטלציה, חדירת מי גשם מבעד לגגות, קירות, מרצפות או מרתפים, קווי צנרת פגומים, וכן הלאה. כל זאת מבלי שנדרש "לחצוב" בקיר, ולנסות לבחון את הנזק באופן ישיר.

כך מגלים רטיבות כיום

יש שמגדירים רטיבות כ"רוצח שקט" של ממש. היא עלולה להתפתח במשך שנים, מבלי שמישהו ישים לה לב, להרוס את יסודות הדירה ואף לסכן את בריאותם של המתגוררים בתוכו. לכן, ברור כי כמעט אף פעם לא יזמינו בדיקה לאיתור רטיבות כחלק משגרת החיים. ואכן, לא תמיד זה נדרש.

יחד עם זאת, ההמלצה הברורה היא לכלול בדיקה לאיתור רטיבות במסגרת הבדיקות שעושים עם כניסה לדירה חדשה- בין אם מקבלן ובין אם מאדם שכבר התגורר בה, או לחילופין במסגרת בדיקות תקופתיות, אחת למספר שנים. את הבחינה הזו יבצע גורם מוסמך, לרוב מהנדס בניין מומחה, ובעזרתו של ציוד טכנולוגי מתקדם.

חלק מבדיקה מקיפה יותר

כאן יש להדגיש כי מצלמה טרמית, חשובה ככל שתהיה, מהווה רק משתנה אחד במשוואה המורכבת של בדק הבית. יחד איתה עומדים כלים מרכזיים אחרים, דוגמת הפרוטימטר- זהו מכשיר מבוסס גלי רדיו, שמאפשר לגלות רטיבות בעומקים גדולים אפילו יותר מאשר אלה שהמצלמה התרמית מסוגלת לבחון. בסוף הבדיקה, יועבר דו''ח מקיף לגבי היקף הנזק, אם קיים, וכן הצעות לתיקון הליקויים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI