דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מצלמה תרמית ויתרונותיה
מצלמה תרמית ויתרונותיה
גלאור מהנדסים 26/01/13 |  צפיות: 2647

את הנזקים האפשריים של רטיבות לא צריך להציג בפניכם. ביכולתה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. עיקר הקושי נובע מכך שקשה מאד לאתר את הרטיבות בשלביה הראשונים, כך שכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. החדשות הטובות הן שבאמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מה מאפשרת המצלמה התרמית?

השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזקי רטיבות הוא תוצר של הפיתוחים הטכנולוגיים של השנים האחרונות. לא קשה להבין את יעילותה לצורך זה: המצלמה מבוססת על קרני אינפרא-אדום, אשר יציגו על גבי המסך שלה את ההבדלים בטמפרטורה בין הפריטים המצולמים. כך ניתן ללמוד, בהקשר הרחב יותר, על רטיבות אפשרית: יהיה זה המקום בו הצבעים יהיו יחסית "קרים", וזאת עקב הימצאות המים שבהם.

חשוב להבין כי חוקי המשחק השתנו עם התחלת השימוש במצלמה, לפחות בכל הנוגע לביצוע בדק בית ולבדיקות ליקויים אחרים. עד אז, הדרך היחידה לאתר רטיבות מורכבת הייתה באמצעות חדירה "פיזית" לעומק התשתיות, לעיתים עם הרס מהותי שלהן. כך, כאשר נמצא המקור לרטיבות, נדרש, לא פעם, גם להשיב את הנזק שנגרם.

יתרונות המצלמה התרמית

מצלמה תרמית נכנסה בדיוק לשדה משחק זה. היא מאפשרת לעין מקצועית לגלות, בתוך שניות, את מקור הרטיבות המדויק- הרחק משיטת ה"ניסוי ותהייה". כמו כן, באמצעותה ניתן לגלות רטיבות אפילו בשלבים המוקדמים ביותר, ובכך למנוע התגברות של הבעיה.

יחד עם זאת, יכולות המצלמה עדיין מוגבלות, שעה שעומק ה"חדירה" של הקרניים שלה אינו מקסימלי. בהקשר הזה, פותחו מספר כלים אחרים שיכולים לעזור: פרוטימטר הוא מכשיר מבוסס גלי רדיו נפוץ בהחלט, שמשמש לאיתור רטיבות בעומקים שהמצלמה לא יכולה להגיע אליהם.

מתי נעזרים במצלמה?

מיותר להדגיש כי מצלמה תרמית מצריכה איש מקצוע שיפענח את המראות המוצגים בתוכה, והיא בהחלט לא ניתנת להשגה לכל נפש. לרוב, תהיה היא נחלתם של גורמים שונים המבצעים בדק בית, ובכלל זה מהנדסי בניין. רצוי לבצע בדיקת איתור רטיבות במסגרת בדק בית רחב יותר, ולהקפיד כי איש המקצוע יחזיק בציוד הנדרש לביצוע המשימה: פרוטימטר ומצלמה תרמית, בהקשר הזה, צריכים להיות בבחינת חובה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גלאור מהנדסים

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים



 


מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים
 
מצלמה תרמית, איתור רטיבות ומה שביניהם
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מצלמה תרמית ויתרונותיה
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מצלמה טרמית: המפתח שלכם לאיתור הרטיבות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מה בוחנים במסגרת בדק בית?
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

חיזוק מבנים, רעידות אדמה ומה שביניהם
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

בדיקת מערכת החשמל במסגרת בדק בית
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

ריצוף, בדק בית ומה שביניהם
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מצלמה תרמית
יש פריטים שלא ברור כיצד הסתדרנו לפני שהם הומצאו. אם תשאלו כל גורם בענף הבנייה או השיפוצים, מצלמה תרמית בוודאי תוגדר ככזו. מאז שנכנסה לשימוש, מאפשרת היא לגלות רטיבות בדרך המהירה והיעילה ביותר.

כיצד מסייעת מצלמה תרמית לאתר כתמי רטיבות בצורה המדויקת ביותר?
כאשר מדברים על רטיבות, רבים חושבים על קיר דהוי ובו כתם לחות וסדקים למכביר. זהו, כמובן, מקרה קיצוני מאד של רטיבות, וגילוי הבעיה בשלב הזה עלול להיות מאוחר מדי. כדי לגלות בעיית רטיבות בזמן, מצלמה תרמית היא הפתרון.

בדיקת בית: מה צריך לבדוק בכלל?
רכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחיים שלכם. היא עלולה להתברר גם כחתול ענקי בשק- למשל, כשהבית לא עומד בציפיות ממנו, ומכיל אינספור ליקויים. רק בדיקת בית מקיפה תמנע זאת - אבל ממה היא מורכבת בכלל?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI