דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים שילובם של לימודי משאבי אנוש עם תחומים משיקים
שילובם של לימודי משאבי אנוש עם תחומים משיקים
mlaoryehuda 27/01/13 |  צפיות: 2728

ההתמחות בניהול משאבי אנוש הינה מבוקשת בקרב סטודנטים רבים המעוניינים לעסוק בתחום, או המבקשים לפתח את כישורי הניהול הארגוני שלהם. במספר מצומצם של מוסדות אקדמיים ניתן ללמוד כיום ניהול משאבי אנוש עבור תואר ראשון בחוג נפרד, ואולם, במרבית המוסדות מוצעים הלימודים כתחום התמחות המתווסף על מגמות לימוד אחרות, ביניהן לימודי מנהל עסקים, כלכלה, ניהול, וחוגים שונים במדעי ההתנהגות.

ההשקעה במשאבי האנוש בעולם העסקי

התפיסה העסקית בימינו מתייחסת אל הגורם האנושי כחלק חשוב מסך המשאבים והנכסים העומדים לרשות הארגון.

על פי הגישות העכשוויות יש לנהל ולהוביל את המשאב האנושי בקפדנות וביעילות, וזאת במטרה להעלות את תרומתו ולמקסמם את הצלחתו. בנוסף לכך, התחרות החריפה במשק עתיר ידע, והרצון של עסקים וחברות להצליח ולהוביל בתחומם, דורשים מהם להשקיע במשאבי אנוש מתקדמים ומוצלחים יותר בהשוואה למתחריהם. מיצוי הפוטנציאל הגלום במשאב זה כרוך בניהול נכון שלו בתוך הארגון, ובשמירה וטיפוח של כוח אדם איכותי לטווח הארוך. לכן, ידע בתחום ניהול משאבי אנוש מהווה יתרון משמעותי לפיתוח וקידום קריירה בכל תחום ארגוני.

מסלולי התמחות בניהול משאבי אנוש

עקב הביקוש הרב בשוק לאנשים בעלי ידע מעמיק בתחום משאבי האנוש וניהולם, אוניברסיטאות ומכללות רבות מציעות לסטודנטים להתמחות בתחום זה במגוון מסלולים, כגון:

• התמחות בניהול  משאבי אנוש במסגרת לימודי כלכלה -  במסלול זה ההתמקדות היא בפיתוח והכשרת כוח אדם שהינו בעל יתרונות מובהקים בתחומים המעניקים לארגון יתרון על פני מתחריו. כמו כן לומדים הסטודנטים לבחור שיטות ניהול משאבי אנוש המתאימות לצרכיו הכלכליים של הארגון.

• התמחות בניהול משאבי אנוש במסגרת לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון או שני, אשר מטרתה היא לפתח מיומנויות מעמיקות בניהול עובדים בארגון.

• התמחות במשאבי אנוש והתנהגות ארגונית במסגרת לימודי מדעי ההתנהגות – בלימודים אלו מושם הדגש על בדיקה וחקירה של ההיבטים הסוציולוגיים והפסיכולוגיים של הגורם האנושי בארגונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mlaoryehuda


 


מאמרים נוספים מאת mlaoryehuda
 
מלגות ללימודי תואר ראשון בצפון
בין אתם מתכוונים ללמוד משאבי אנוש תואר ראשון, פסיכולוגיה, משפטים, מנהל עסקים או חשבונאות, הנושא הכלכלי בוודאי מעסיק אתכם.

בחירת לימודי מנהל עסקים בהתאם לתנאי הקבלה והעלויות
בעשור השני של שנות האלפיים מוצעים לימודי מנהל עסקים בישראל על ידי מספר רב של אוניברסיטאות ומכללות, הן לתואר ראשון והן לשני.

אפשרויות תעסוקה במדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנות, המהווה תחום מרכזי בתעשיית ההייטק על ענפיה השונים.

לימודי חינוך לתואר שני - אפשרויות התמחות
רבים מקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום, המוצעים במגוון רחב ומרתק של מסלולים, כשחלקם אף מאפשרים להמשיך ללימודי תואר שלישי.

להתייחס ברצינות אל ביטוח הנסיעות לחו"ל
ישנם דברים הקשורים לנסיעה לחו"ל שיש לקבוע ולברר מבעוד מועד, כמו תאריך הנסיעה והזמנת כרטיסים, אשרת שהייה ומלונות, וישנם עניינים של הרגע האחרון כמו אריזה, בדיקת תחזית מזג האוויר וסידור לעציצים ולחיות המחמד.

שיפורי יחסי ההמרה למינוף העסק
המטרה העיקרית של כל עסק, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק או בעצמאיים העובדים מהבית, היא להרוויח כמה שיותר כסף ולקדם את עצמו באמצעות תכנון ופיתוח אסטרטגיות שיווק.

לימודי משפטים במכללות - מידע כללי
אין ספק כי לימודי משפטים נמנים על מהמבוקשים שבמקצועות האקדמיים, עובדה הבאה לידי ביטוי בעשרות אלפי עורכי דין הרשומים במדינה.

מידע אודות מכללות בצפון
נהוג להתייחס לאזור הצפון כמתחיל בחדרה וממשיך הלאה עד להרי הגליל העליון והגולן. חבל ארץ קסום זה הטובל בנוף בראשיתי מושך אליו בשנים האחרונות אנשים רבים מאזור המרכז.

לימודי פסיכולוגיה - מידע כללי
במדינת ישראל היו לימודי פסיכולוגיה ועודם נמנים על התחומים האקדמיים המבוקשים ביותר. זאת בזכות היותם דלת כניסה לתחום עיסוק מתגמל

לימודי ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מבוקש ומאתגר המוצע בימינו על ידי קשת רחבה של מוסדות אקדמיים לתואר ראשון ושני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI