דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים לימודי פסיכולוגיה
לימודי פסיכולוגיה
mlaoryehuda 21/02/13 |  צפיות: 2838

הבנת נפש הפסיכולוגיה הינה תחום חדש יחסית, שהתחיל להתפתח בשלהי המאה ה-19 והתרחב והתעצם במאה ה-20. זיגמונד פרויד נחשב כאבי הפסיכולוגיה מאחר והוא פיתח את התאוריה הראשונה על נפש האדם. עד אז לא הוענק יחוס לנפש האדם ולשינויים בין אדם זה לאחר, כמו גם בנוגע להפרעות נפש ומחלות נפש אפשרויות. התפיסה הנוצרית והדתית בכלל היא זו שתפסה את קידמת הבמה והאל הוא זה שכיכב כשחקן הראשי על הבמה.

במאה ה-20 התפיסה השתנתה ולא רק בתחום הפסיכולוגיה, החלו לעלות גישות מדעיות בכל התחומים, על מנת לפענח את האנושות ואת הקיום. התאוריה הפסיכולוגית שברה גבולות ושינתה את פני העולם. לאחר פרויד, החלו להתפתח עוד ועוד תאוריות פסיכולוגיות, וממשיכות להתפתח תאוריות כאלו עד היום. בגלל שהתחום הפסיכולוגי הוא אחד התחומים המרתקים והחשובים בתקופתנו אנשים רבים בוחרים ללמוד לימודי פסיכולוגיה, לא רק על מנת למצוא קריירה מרתקת ומעניינית, אלא גם על מנת להבין את נפש האדם, להבין את עצמם ולבסס את עצמם באופן טוב יותר בחיים.

מסלול לימודי הפסיכולוגיה איננו מסתכם רק בלימודי התואר הראשון, על מנת להתמקצע ולהבין את התחום בצורה מלאה, יש ללמוד לימודי תואר שני. שבהם נבחרת התמקצעות האדם בתחומים שונים כגון: פסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגית שיקומית, פסיכולוגיה ארגונית ופסיכולוגיה מחקרית. על מנת להפוך למטפלים יש להתמקצע בפסיכולוגיה קלינית ולבצע סטאז' של ארבע שנים שבו מתנסים בטיפול ולומדים כיצד יש לטפל בנפש האדם. כמובן שהסטאז' מתבצע על ידי ליווי צמוד של פסיכולוגים ותיקים המנחים את הפסיכולוגים המתלמדים.

חווית הטיפול הקלינית יכולה להעשיר מאד את המטפל וכמובן את המטופל, ואין ספק שבימינו אנשים רבים מעדיפים לפנות לטיפול פסיכולוגי מקצועי בשל סיבות רבות ומגוונות. חלקן קשורות לרצונם של המטופלים לבצע שינויים בחייהם, לשנות דפוסי התנהגות, דפוסי מחשבה ואת אופן תפיסתם את עצמם ואת העולם. ואכן, הטיפול הפסיכולוגי הינו הדרך המועדפת ביותר על ידי אנשים לפתור את חייהם ואת הקונפליקטים הסובבים אותם.

לסיכום, ניתן להבין כי תחום הפסיכולוגיה הוא תחום חי, דינאמי ומתפתח תדיר אשר יכול רק להועיל לתלמידיו ומאפשר ביסוס קריירה מעניינת ומאתגרת שלא רק תורמת למטפל עצמו כי אם גם לחברה כולה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 mlaoryehuda


 


מאמרים נוספים מאת mlaoryehuda
 
מלגות ללימודי תואר ראשון בצפון
בין אתם מתכוונים ללמוד משאבי אנוש תואר ראשון, פסיכולוגיה, משפטים, מנהל עסקים או חשבונאות, הנושא הכלכלי בוודאי מעסיק אתכם.

בחירת לימודי מנהל עסקים בהתאם לתנאי הקבלה והעלויות
בעשור השני של שנות האלפיים מוצעים לימודי מנהל עסקים בישראל על ידי מספר רב של אוניברסיטאות ומכללות, הן לתואר ראשון והן לשני.

אפשרויות תעסוקה במדעי המחשב
לימודי מדעי המחשב מתמקדים בעיקר בפיתוח תוכנות, המהווה תחום מרכזי בתעשיית ההייטק על ענפיה השונים.

לימודי חינוך לתואר שני - אפשרויות התמחות
רבים מקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך בוחרים להמשיך ללימודי תואר שני בתחום, המוצעים במגוון רחב ומרתק של מסלולים, כשחלקם אף מאפשרים להמשיך ללימודי תואר שלישי.

להתייחס ברצינות אל ביטוח הנסיעות לחו"ל
ישנם דברים הקשורים לנסיעה לחו"ל שיש לקבוע ולברר מבעוד מועד, כמו תאריך הנסיעה והזמנת כרטיסים, אשרת שהייה ומלונות, וישנם עניינים של הרגע האחרון כמו אריזה, בדיקת תחזית מזג האוויר וסידור לעציצים ולחיות המחמד.

שיפורי יחסי ההמרה למינוף העסק
המטרה העיקרית של כל עסק, בין אם מדובר בחברות וארגוני ענק או בעצמאיים העובדים מהבית, היא להרוויח כמה שיותר כסף ולקדם את עצמו באמצעות תכנון ופיתוח אסטרטגיות שיווק.

לימודי משפטים במכללות - מידע כללי
אין ספק כי לימודי משפטים נמנים על מהמבוקשים שבמקצועות האקדמיים, עובדה הבאה לידי ביטוי בעשרות אלפי עורכי דין הרשומים במדינה.

מידע אודות מכללות בצפון
נהוג להתייחס לאזור הצפון כמתחיל בחדרה וממשיך הלאה עד להרי הגליל העליון והגולן. חבל ארץ קסום זה הטובל בנוף בראשיתי מושך אליו בשנים האחרונות אנשים רבים מאזור המרכז.

לימודי פסיכולוגיה - מידע כללי
במדינת ישראל היו לימודי פסיכולוגיה ועודם נמנים על התחומים האקדמיים המבוקשים ביותר. זאת בזכות היותם דלת כניסה לתחום עיסוק מתגמל

לימודי ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש הינו תחום מבוקש ומאתגר המוצע בימינו על ידי קשת רחבה של מוסדות אקדמיים לתואר ראשון ושני.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI